LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Resterende bedrag betalen voor vakantie in mei?
-
Resterende bedrag betalen voor vakantie in mei?
Geachte forumleden
Graag leg ik u ons dilemma voor.
Wij hebben een reis geboekt voor een reis naar Amerika die ingaat op 7 mei as. Nu hebben wij een aanbetaling gedaan voor deze reis en het resterende bedrag moet as zondag 22 maart worden betaald.
Gezien de Corona perikelen zijn wij bang dat de reis niet door kan/zal gaan, ook vanwege het in reis verbod van Amerika.
We hebben een All risk reis- en annulering verzekering afgesloten, maar we vragen ons af is het verstandig om nu dan toch het restant bedrag te betalen en of we dat ook verplicht zijn omdat je toch de reis hebt geboekt.
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Graag leg ik u ons dilemma voor.
Wij hebben een reis geboekt voor een reis naar Amerika die ingaat op 7 mei as. Nu hebben wij een aanbetaling gedaan voor deze reis en het resterende bedrag moet as zondag 22 maart worden betaald.
Gezien de Corona perikelen zijn wij bang dat de reis niet door kan/zal gaan, ook vanwege het in reis verbod van Amerika.
We hebben een All risk reis- en annulering verzekering afgesloten, maar we vragen ons af is het verstandig om nu dan toch het restant bedrag te betalen en of we dat ook verplicht zijn omdat je toch de reis hebt geboekt.
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Re: Resterende bedrag betalen voor vakantie in mei?
Wat zei de reisorganisator?
wat al gezegd is, wat zei de reisorganisatie en wat zegt uw annuleringsverzekering?
In basis is het op zich simpel, zo lang de reis niet geannuleerd is door de organisatie is de intentie op dit moment om de reis door te laten gaan en heeft u een betalingsverplichting.
In basis is het op zich simpel, zo lang de reis niet geannuleerd is door de organisatie is de intentie op dit moment om de reis door te laten gaan en heeft u een betalingsverplichting.
Annuleren en je verlies nemen. Amerika loopt weken achter op Europa, zelfs als je er heen kunt reizen, kun je waarschijnlijk nergens terecht. Nu al zijn in de VS hele steden en gebieden op slot gegaan.
Ik zit in dezelfde situatie als Lineke. Ook mij is verzocht om het restantbedrag te betalen met vertrekdatum 12 mei naar Barcelona.
-
Volgens mij kom je Amerika helemaal niet meer in.
Mijn advies zou zijn te proberen de boeking te verplaatsen naar het najaar. Afhankelijk van wat de mogelijkheden zijn die de reisorganisator/vliegmaatschappij aanbiedt.
Mijn advies zou zijn te proberen de boeking te verplaatsen naar het najaar. Afhankelijk van wat de mogelijkheden zijn die de reisorganisator/vliegmaatschappij aanbiedt.
-
Ik zou het restant betalen en zelf zeker niet annuleren. Als er niet gevlogen mag worden krijg je alles terug. Als je annuleert ligt het aan je reisvoorwaarden. Dus annuleren en je verlies nemen is natuurlijk waar de reisbureaus op hopen.
Verplaatst naar corona reizen ^FG
Je kan je betalingsverplichting op schorten door dat in een brief aan te geven.
NeoDutchio
vindt dit leuk