LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ryanair meet met twee maten bij omboeken
Ryanair meet met twee maten bij omboeken
Gratis omboeken? Flink bijlappen!
Eind mei staat onze vlucht van Eindhoven naar Londen geboekt. Ryanair biedt klanten nu aan om ivm corona gratis de reis om te boeken. Wat een geste, dachten we. We hoeven geen omboekingskosten te betalen en alleen het prijsverschil van de nieuwe vlucht, fair lijkt me.
Maar het neigt naar misleiding.
Het verschil van de vlucht komt in het omboekingssysteem van Ryanair 2x zo hoog uit als de originele prijs. De kosten voor een retourvlucht waren oorspronkelijk 60 euro, maar na omboeken naar 18 oktober - en zonder omboekingskosten - minimaal 120. Dat is misselijke streek nummer 1. En er komt er nog een, waarvan ik steil achterover sloeg.
Andere prijzen
Ik werp weer een blik op de website om te verifiëren wat een nieuwe reis kost op dezelfde datum. Toen brak mijn klomp. Daar staat dezelfde reis op 18 oktober voor 40 euro aangeboden. Oftewel, 20 euro goedkoper.
Conclusie
Ryanair hanteert verschillende prijssystemen op de website (voor nieuwe boekingen) en in de backoffice (voor omboeken). Wat zijn jullie ervaringen? Is dit toegestaan of niet? Nog tips/adviezen wat te doen?
Eind mei staat onze vlucht van Eindhoven naar Londen geboekt. Ryanair biedt klanten nu aan om ivm corona gratis de reis om te boeken. Wat een geste, dachten we. We hoeven geen omboekingskosten te betalen en alleen het prijsverschil van de nieuwe vlucht, fair lijkt me.
Maar het neigt naar misleiding.
Het verschil van de vlucht komt in het omboekingssysteem van Ryanair 2x zo hoog uit als de originele prijs. De kosten voor een retourvlucht waren oorspronkelijk 60 euro, maar na omboeken naar 18 oktober - en zonder omboekingskosten - minimaal 120. Dat is misselijke streek nummer 1. En er komt er nog een, waarvan ik steil achterover sloeg.
Andere prijzen
Ik werp weer een blik op de website om te verifiëren wat een nieuwe reis kost op dezelfde datum. Toen brak mijn klomp. Daar staat dezelfde reis op 18 oktober voor 40 euro aangeboden. Oftewel, 20 euro goedkoper.
Conclusie
Ryanair hanteert verschillende prijssystemen op de website (voor nieuwe boekingen) en in de backoffice (voor omboeken). Wat zijn jullie ervaringen? Is dit toegestaan of niet? Nog tips/adviezen wat te doen?
Re: Ryanair meet met twee maten bij omboeken
Het is wel Ryanair, dus als het niet toegestaan zou zijn, zou Ryanair pas dingen aanpassen, wanneer het bedrijf daartoe gedwongen wordt.
Omboeken met bijbetalen biedt je zekerheid. De prijzen in het normale reserveringssysteem zijn dagkoersen en veel meer dan 6 stoelen voor 40 euro zullen er niet zijn. Kijk nog eens naar de prijzen, zodra de beperkingen in het dagelijks leven zijn verdwenen.
Omboeken met bijbetalen biedt je zekerheid. De prijzen in het normale reserveringssysteem zijn dagkoersen en veel meer dan 6 stoelen voor 40 euro zullen er niet zijn. Kijk nog eens naar de prijzen, zodra de beperkingen in het dagelijks leven zijn verdwenen.
Uw verhaal is niet heel duidelijk.
Het lijkt erop dat u, om te laten zien dat de prijs toch zo hoog is bij omboeken, uitgaat van de retourprijzen (2 vluchten dus) en dat u dit vergelijkt met de prijs van de enkele reis als u een nieuwe vlucht zou boeken.
Dat zou een bijzonder misleidende voorstelling van zaken zijn.
Een retourvlucht boeken voor 18 oktober voor € 40 gaat echt niet lukken. De genoemde € 120 komt dichter in de buurt (en daarmee is geen verschil met het bedrag dat u bij 'omboeken' moet betalen).
Het lijkt erop dat u, om te laten zien dat de prijs toch zo hoog is bij omboeken, uitgaat van de retourprijzen (2 vluchten dus) en dat u dit vergelijkt met de prijs van de enkele reis als u een nieuwe vlucht zou boeken.
Een retourvlucht boeken voor 18 oktober voor € 40 gaat echt niet lukken. De genoemde € 120 komt dichter in de buurt (en daarmee is geen verschil met het bedrag dat u bij 'omboeken' moet betalen).
Laatst gewijzigd door tttlocke op 10 apr 2020 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De enkele reis is inderdaad EUR 40,00 maar voor een retour kom ik op minimaal EUR 115,00 op die betreffende datum. Denk dat je hele aanname dat ze met 2 maten meten nergens op gebaseerd is, maar enkel uw onderbuik gevoel is.
Op basis van de beschikbare informatie is de conclusie dat niet Ryanair, maar TS met twee maten meet. TS zou beter de toon wat matigen ('misselijke streek').
-
Dat is gewoon hoe het werkt. Wacht twee weken, kijk vooral op rare tijdstippen, en boek NOOIT in het weekend. Gegarandeerd dat je dan goedkoper uit bent dan nu klakkeloos boeken. Werkt altijd en overal zo, en heeft niets met die corona crisis te maken.
Weer een reden om nooit of te nimmer met zulke oplichters te gaan vliegen, dus geen Ryanair, Easyjet of Transavia voor mij.
Gewoon lijndienst met alle gemakken en bagage vrijdom.
Als je tijdig boekt heb je alleen maar voordelen en ben je zeker niet duurder uit!
Gewoon lijndienst met alle gemakken en bagage vrijdom.
Als je tijdig boekt heb je alleen maar voordelen en ben je zeker niet duurder uit!
-
Wel heel veel nadelen met je alleen nog maar lijnvluchten.
Ik blijf toch gaan voor pakketreizen. Je bent verzekerd tegen faillissement door de SGR en je hebt recht op hulp door de ANVR. Dan maakt het niet meer uit welk airline er gekozen is door je reisbureau.
Ik blijf toch gaan voor pakketreizen. Je bent verzekerd tegen faillissement door de SGR en je hebt recht op hulp door de ANVR. Dan maakt het niet meer uit welk airline er gekozen is door je reisbureau.
-
Wat een onzin.
Oplichters zijn het zeker niet, ze hebben gewoon een ander verdienmodel dan de “ouderwetse” maatschappijen.
Als je dat begrijpt, kan je prima prijzen scoren, en ben je vele malen goedkoper uit.
Ook de lijndiensten hebben tegenwoordig als lokkertje vaak een tarief zonder bagage, de oplichters.
1) geld terug vragen
2) opnieuw boeken
2) opnieuw boeken
Dank voor de tipJablan schreef: ↑10 apr 2020 13:30Het is wel Ryanair, dus als het niet toegestaan zou zijn, zou Ryanair pas dingen aanpassen, wanneer het bedrijf daartoe gedwongen wordt.
Sorry voor de onduidelijkheid. De vergelijking is een op een. De prijzen op de website zijn soms +35 eu lager dan in het omboekingssysteem op dezelfde dag/tijd.tttlocke schreef: ↑10 apr 2020 18:05Uw verhaal is niet heel duidelijk.
De vergelijking is een op een. Feit is gewoon dat de prijzen op de website soms +35 eu lager dan in het omboekingssysteem op dezelfde dag/tijd. Twee maten dus. De sympathieke geste van omboeken is gewoon een lachertje.sylvesterb schreef: ↑10 apr 2020 18:13De enkele reis is inderdaad EUR 40,00 maar voor een retour kom ik op minimaal EUR 115,00 op die betreffende datum. Denk dat je hele aanname dat ze met 2 maten meten nergens op gebaseerd is, maar enkel uw onderbuik gevoel is.
Van de beschikbare info heb ik zelf screenshots. Deze heb ik nog niet gedeeld met jullie, overigens. Maar daar staat toch echt dat dezelfde reis, op dezelfde datum en dezelfde tijd veel duurder uitpakt in het omboekingssysteem dan op de website. Wie is TS eigenlijk?
-
TS ben jij. Dat is een afkorting van topic starter.
Ryanair meet met nog veel meer maten dan twee. Dat is hun verdienmodel. Ik heb nog nooit problemen gehad met reizen met R.
En uw probleem: als u al steil achterover slaat van verhogingen van 60 euro en van een lagere prijs voor nieuwe klanten dan zou ik gewoon thuisblijven.
En uw probleem: als u al steil achterover slaat van verhogingen van 60 euro en van een lagere prijs voor nieuwe klanten dan zou ik gewoon thuisblijven.
Omboeken is niet verplicht. Een service.
Bobo Monteiro
vindt dit leuk