Wij zitten met het bange voorgevoel dat we van onze vliegtickets, geboekt oktober 2019 naar Mexico (2 losse retrourtickets, vertrekdatum april 2020) waar onze dochter woont, noch een voucher, noch een omboekingsreis krijgen. Een voucher was volgens boekingsbureau Tix.nl niet mogelijk omdat luchtvaartmaatschappij AeroMexico die niet wilde of kon toekennen. Wel boden ze ons de mogelijkheid tot omboeking. We konden 5 vluchten opgeven rondom de datum van ons gewenste vertrek, dit hebben we gedaan maar nu al drie maanden niets meer gehoord.
We hebben enkel een emailadres van Tix.nl maar de mailtjes komen onbestelbaar terug. Verder zijn ze niet bereikbaar. Het was een goedkope vlucht, zijn we daarom kansloos?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tix.nl biedt noch voucher noch omboekingsreis
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 apr 2021 14:25
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04
Re: Tix.nl biedt noch voucher noch omboekingsreis
Mexicaanse vliegmaatschappijen zijn allemaal corrupt. Ik zou met Interjet van Peru naar Mexico vliegen en vorig jaar hebben ze mijn vlucht geannuleerd. Het lijkt erop dat duizenden zijn opgelicht en we zijn een rechtszaak aan het voeren in Mexico.
- Gustavo Woltmann
- Gustavo Woltmann
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Tix.nl biedt noch voucher noch omboekingsreis
Concreet bent u kansloos als de vlucht gewoon gaat. Dat u wegens Corona niet wilt/kunt gaan is niet het probleem van de vliegtuigmaatschappij. U heeft wel kans dat u annuleringsverzekering van oktober 2019 nog uitkeert door de code oranje die Mexico zeer waarschijnlijk nog heeft in april. Heeft u geen annuleringsverzekering afgesloten dan heeft u een risico genomen die in dit geval negatief uitpakt. Ook het omboeken is veelal coulance vanuit de maatschappij en geen verplichting.santjekraam schreef: ↑06 apr 2021 15:03Wij zitten met het bange voorgevoel dat we van onze vliegtickets, geboekt oktober 2019 naar Mexico (2 losse retrourtickets, vertrekdatum april 2020) waar onze dochter woont, noch een voucher, noch een omboekingsreis krijgen. Een voucher was volgens boekingsbureau Tix.nl niet mogelijk omdat luchtvaartmaatschappij AeroMexico die niet wilde of kon toekennen. Wel boden ze ons de mogelijkheid tot omboeking. We konden 5 vluchten opgeven rondom de datum van ons gewenste vertrek, dit hebben we gedaan maar nu al drie maanden niets meer gehoord.
We hebben enkel een emailadres van Tix.nl maar de mailtjes komen onbestelbaar terug. Verder zijn ze niet bereikbaar. Het was een goedkope vlucht, zijn we daarom kansloos?
Re: Tix.nl biedt noch voucher noch omboekingsreis
Er staat niet bij of de oorspronkelijke boeking door de luchtvaartmaatschappij of door jullie zelf was geannuleerd. Dat maakt wel een groot verschil. In het eerste geval is een terugbetaling verplicht op Verordening (EU) 261/2004 mits het vertrek van het ticket uit één van de EU-lidstaten plaatsvond. In het andere geval gelden de normale annuleringsvoorwaarden, tenzij de luchtvaartmaatschappij hiervan in positieve zin t.o.v. de passagier afwijkt (wat vaak wel het geval is in de COBVIS-19 crisis, maar dit beperkt zich meestal alleen tot het gratis omboeken, niet een restitutie).
Een 2e factor die van belang is, AeroMexico is in de VS beursgenoteerd en zit in een "Chapter 11", vergelijkbaar met onze surseance van betaling. Aeromexico moet van de rechtbank toestemming hebben om geld terug te betalen en die krijgt zij niet/nauwelijks.
Dat er geen voucher is afgegeven houdt overigens niet in dat de waarde van het oorspronkelijke ticket is vervallen. Dit recht lijft bestaan tot 2 jaar na de dag volgend op de dag dat de oorspronkelijke vlucht had moeten aankomen (april 2022).
Als je door je reisagent niet goed wordt geholpen hierbij dat kun je deze natuurlijk altijd passeren en rechtstreeks met AeroMexico bellen: Netherlands: ** 0 800 0224 008 **. Ik zou dan in ieder geval de vraag wat de status van jouw ticket is (ongebruikt, ingewisseld voor een voucher (een zogenaamde "EMD") of terugbetaald ("refunded").
Succes!
Een 2e factor die van belang is, AeroMexico is in de VS beursgenoteerd en zit in een "Chapter 11", vergelijkbaar met onze surseance van betaling. Aeromexico moet van de rechtbank toestemming hebben om geld terug te betalen en die krijgt zij niet/nauwelijks.
Dat er geen voucher is afgegeven houdt overigens niet in dat de waarde van het oorspronkelijke ticket is vervallen. Dit recht lijft bestaan tot 2 jaar na de dag volgend op de dag dat de oorspronkelijke vlucht had moeten aankomen (april 2022).
Als je door je reisagent niet goed wordt geholpen hierbij dat kun je deze natuurlijk altijd passeren en rechtstreeks met AeroMexico bellen: Netherlands: ** 0 800 0224 008 **. Ik zou dan in ieder geval de vraag wat de status van jouw ticket is (ongebruikt, ingewisseld voor een voucher (een zogenaamde "EMD") of terugbetaald ("refunded").
Succes!
Re: Tix.nl biedt noch voucher noch omboekingsreis
schakel anders een claim service in om je geld terug te krijgen....
https://help.tix.nl/nl/support/solution ... ory=Overig
contactpagina.
https://help.tix.nl/nl/support/solution ... ory=Overig
contactpagina.
Re: Tix.nl biedt noch voucher noch omboekingsreis
Ik denk dat een beroep op onvoorziene omstandigheden hier mogelijk is.santjekraam schreef: ↑06 apr 2021 15:03Wij zitten met het bange voorgevoel dat we van onze vliegtickets, geboekt oktober 2019 naar Mexico (2 losse retrourtickets, vertrekdatum april 2020) waar onze dochter woont, noch een voucher, noch een omboekingsreis krijgen.
Neen.