LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toegezegde terugstorting na drie weken nog niet uitgevoerd

FRANSBONG

Toegezegde terugstorting na drie weken nog niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door FRANSBONG »

Ik had op 19 maart bij tix.nl een vlucht geboekt van Lanzarote naar Brussel. Het geld betaald via ideal. De volgende dag bericht dat de reservering niet was geslaagd en daarom het geld zou worden gerestitueerd binnen 5 werkdagen. Reeds tweemaal gereclameerd maar met de smoes van grote drukte na 18 dagen nog niets terug. Er is dus geen sprake van een geannuleerde vlucht die al was bevestigd. De tijd die benodigd was om mijn mails te lezen en beantwoorden zou volgende zijn geweest om de beloofde terugstorting te laten plaats vinden.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 apr 2020 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio

Re: Toegezegde terugstorting na drie weken nog niet uitgevoerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het terug boeken is niet een simpel klusje van een bankpasje pakken en online ingeven. Dat gaat in shifts en moet gecontroleerd worden en akkoord gegeven voor worden. Dat gaat langs verschillende mensen ter voorkoming van fraude of fouten.
Waarom zou de drukte een smoes zijn? Volgt u de media niet? Personeel moet anderhalve meter afstand houden, dus op elk kantoor zitten behoorlijk minder mensen. Daarbij is de werkdruk enorm toegenomen vanwege diezelfde corona.

Het is dus niet zo verwonderlijk dat het langer duurt dan normaal. Een simpel gevolg van de situatie waarin wij ons bevinden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op terugbetaling binnen 7 dagen (artikel 8 Verordening (EG) nr. 261/2004) en Corona is geen legitieme reden om daar langer over te doen, laat staan (bijna) drie weken!

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Corona is zeker wel een legitieme reden om daar langer over te doen, kom op zeg. Heel vervelend hoor dat dit soort terugbetalingen nu allemaal wat langer duren, maar om meteen te gaan zeuren... Dan duurt het alleen nog maar langer.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
08 apr 2020 09:53
Je hebt recht op terugbetaling binnen 7 dagen (artikel 8 Verordening (EG) nr. 261/2004) en Corona is geen legitieme reden om daar langer over te doen, laat staan (bijna) drie weken!
Waarom zou deze verordening, en daarbinnen artikel 8, van toepassing zijn op dit specifiek geval?
Het lijkt er eerder op dat dat niet het geval is.

Maar het recht op terugbetaling dat spreekt voor zich. Het is ook beloofd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat om een vlucht vanuit de EU.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
08 apr 2020 10:47
Het gaat om een vlucht vanuit de EU.
Dat is niet het punt.
Die verordening is alleen van toepassing in er sprake is van een zgn. 'bevestigde boeking'.
"boeking": het feit dat de passagier een ticket heeft of een ander bewijs dat de boeking is aanvaard en geregistreerd door de luchtvaartmaatschappij of de touroperator
Dat staat hier niet vast, sterker nog, het lijkt eerder op het tegendeel.

Je kunt je dus niet beroepen op die verordening zonder dat je bewijs hebt dat de boeking aanvaard is.

(Heerlijk, die juridische discussies :) )

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben niet zo behept met woorden, maar er is geen reis geboekt dus een onverschuldigde betaling gedaan en die moet zo snel mogelijk terug. Zoiets?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
08 apr 2020 10:53
(Heerlijk, die juridische discussies :) )
Ik krijg juist weer het douane idee hierbij. Mag ik uw koffer controleren? Maar die heb ik niet. En toch moet ik die controleren.
Ik snap werkelijk niet dat er nog steeds mensen zijn die niet begrijpen wat voor impact Corona heeft en niet willen begrijpen dat er meer werk door minder mensen gedaan moeten worden en dat vertragingen dus heel begrijpelijk zijn. En elke klant die op een eerder gestelde vraag blijft terug komen geeft enkel meer vertraging.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

18 dagen is geen 3 weken.

Gesloten