LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia annuleert vlucht en stuurt 1 week later een wijziging dat de vlucht doorgaat

famdewild

Transavia annuleert vlucht en stuurt 1 week later een wijziging dat de vlucht doorgaat

Ongelezen bericht door famdewild »

Op 29 mei 2020 om ontvingen wij van Transavia bericht dat onze vlucht op 20 juni naar Alicante was geannuleerd! Vandaag 5 juni 2020 ontvangen wij een wijziging dat deze vlucht doorgaat.

Volgens mij kan Transavia na bericht van annulering niet ineens na 1 week alsnog aangeven dat de vlucht alsnog doorgaat.
Uiteraard hebben wij op basis van de berichtgeving op 29 mei onze overige reserveringen geannuleerd en 1 jaar verplaatst.

Transavia is echter onbereikbaar, hoe nu verder te handelen?
:(

alfatrion

Re: Transavia annuleert vlucht en stuurt 1 week later een wijziging dat de vlucht doorgaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Transavia moet de schade vergoeden.

tttlocke

Re: Transavia annuleert vlucht en stuurt 1 week later een wijziging dat de vlucht doorgaat

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wellicht stuurt Transavia u die wijziging om u alsnog in de gelegenheid te stellen van die vlucht gebruik te maken. Uw vlucht is geannuleerd en u heeft daarnaar gehandeld. De mededeling van Transavia is verder niet relevant, behalve dat het u nuttige informatie verschaft die u in uw voordeel kunt gebruiken als uw schade, bijv. annuleringskosten, heeft (zoals alfatrion hierboven al meldt). Transavia bedankt voor de info!

famdewild

Heb het gevoel dat Transavia hiermee geen voucher wilt verstrekken maar wilt dat wij om boeken. Dit vind ik geen optie na het eerdere bericht van annulering!

famdewild

tttlocke schreef:
05 jun 2020 19:17
Wellicht stuurt Transavia u die wijziging om u alsnog in de gelegenheid te stellen van die vlucht gebruik te maken. Uw vlucht is geannuleerd en u heeft daarnaar gehandeld. De mededeling van Transavia is verder niet relevant, behalve dat het u nuttige informatie verschaft die u in uw voordeel kunt gebruiken als uw schade, bijv. annuleringskosten, heeft (zoals alfatrion hierboven al meldt). Transavia bedankt voor de info!
Heb het gevoel dat ze ons nu forceren om om te boeken ipv een voucher te verstrekken!

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

famdewild schreef:
06 jun 2020 11:42
Heb het gevoel dat Transavia hiermee geen voucher wilt verstrekken maar wilt dat wij om boeken. Dit vind ik geen optie na het eerdere bericht van annulering!
Ipv op uw gevoel af te gaan bel ze eens.

750286

Ongelezen bericht door 750286 »

Zelfde verhaal. Op 4-6 een mail gehad dat de vlucht is geannuleerd en niet door gaat. Vervolgens accommodatie geannuleerd en een reisje in Nederland geboekt. Zie ik vanmorgen een mail van 5-6 dat de reservering is gewijzigd en de vlucht doorgaat. Een app gestuurd voor opheldering. Deze wordt direct beantwoord met een verwijzing naar de website. Daar staat dat mails niet worden behandeld en je alleen via whatsapp of telefonisch contact kan maken. Meerdere keren gebeld, maar direct wordt de verbinding verbroken.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bellen kost geld, via W. A. kun je naast bellen ook berichten sturen dat je de annulering accepteerde en je geld terug wil omdat je de rest ook al geannuleerd hebt.

Ook kan de bestemming nog 14 dagen Quarantaine opleveren dus of wel heen gaan slim is...
Weet niet waar de diverse personen nu naar toe gaan en welk land nog welke nu nog voorwaarden heeft.

750286

Ongelezen bericht door 750286 »

De bestemming levert geen quarantaine op. Er wordt vanaf 4 juni gevlogen op Faro. Nogmaals. E-mails worden niet in behandeling genomen, telefonisch niet bereikbaar en via whatsapp wordt je naar de website verwezen. Zo is de cirkel weer rond.

EvE12

Ongelezen bericht door EvE12 »

Ben ook wel benieuwd naar de rechten die je als passagier / klant van Transavia hebt in deze situatie.
Ik kreeg 28 Mei via de mail een bevestiging van Transavia dat m'n vlucht naar Zadar / Kroatie op 17 Juni geannuleerd is en dat ik later via de mail bericht zou krijgen over ontvangst van een voucher.
Jammer maar prima, heb gelijk actie ondernomen en m'n verdere planning voor m'n verblijf in Kroatie laten varen.
Kreeg echter ruim 8 dagen na de kennisgeving van annulering bericht van Transavia dat de vlucht nu ineens toch weer doorgaat????
Daar ga ik dus nu niet meer mee akkoord.
Het accepteren van een Voucher die geldig is tot Oktober 2021 daar kan ik me wel in vinden, geen probleem.
Maar als ik nu niet mee ga dan kan ik niet meer gratis omboeken en dien ik van deze gelegenheid gebruik te maken voor Maart 2021....... met betaling van evt. bijkomende kosten.................absurd.

Bovendien laat Transavia volgens de website weten dat passagiers uiterlijk tot 2 weken voor vertrek te horen krijgen of de vlucht nu wel of niet doorgaat.
Ook die termijn is dus verstreken....

Probeer Transavia te bereiken maar dit gaat gewoon niet, telefonisch zijn wachttijden van een half uur tot 45 minuten geen uitzondering is meermalen gebleken.

Omboeken via de website doe ik bewust niet, omdat ik dan zeker nergens meer aanspraak op kan maken....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Transavia heeft eerder aangeven dat ze de vlucht niet zouden uitvoeren en laten nu weten dat de vlucht wel doorgaat. Er is dus geen sprake van overmacht. Transavia is wel in verzuim. Je hebt daarom recht op een schadevergoeding. Je kan daarnaast aangeven dat je in plaatst van nakoming aanspraak maakt op een vervangende schadevergoeding.
Artikel 6:74 lid 1 BW
Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.
Artikel 6:83 aanhef en onder c BW
Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in wanneer de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet afleiden dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten.
Artikel 6:87 lid 1 BW
Voor zover nakoming niet reeds blijvend onmogelijk is, wordt de verbintenis omgezet in een tot vervangende schadevergoeding, wanneer de schuldenaar in verzuim is en de schuldeiser hem schriftelijk mededeelt dat hij schadevergoeding in plaats van nakoming vordert.
PS. Ik ga er vanuit dat Nederlands recht van toepassing is. En Verordening 261/2004 laat ik voor nu buiten beschouwing.

EvE12

Ongelezen bericht door EvE12 »

Sorry voor de late reactie maar dank voor uw uitgebreide reactie alfatrion!
Ondertussen heb ik nu recent toch een mail ontvangen met m'n voucher maar gek genoeg nog geen mail dat me vlucht toch weer niet door zou gaan?
Het loopt allemaal niet soepeltjes, dat blijkt wel weer.

Gesloten