LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Zojuist e-mail ontvangen van Transavia dat mijn vlucht ivm Corona is geannuleerd. Tevens dat ik een voucher ga ontvangen ter grootte van het betaalde bedrag van de vlucht. Op de website staat:
Mijn vlucht is geannuleerd. Krijg ik mijn geld wel terug?
Nee je krijgt geen geld terug. Je ontvangt een voucher voor het hele bedrag van je boeking waarmee je op een later moment een nieuwe vlucht bij ons kunt boeken. Je krijgt uiterlijk eind april meer informatie over de specifieke voorwaarden van de voucher.
I
Waarom ontvang ik een voucher in plaats van een teruggave?
Dit is een zeer uitzonderlijke situatie van ongekende omvang. We geven je een voucher, zodat je later alsnog met ons kunt vliegen. Zo komen we onze belofte om je naar je bestemming te brengen na, alleen op een later moment.
Volgens Verordening 261/2004 is Transavia verplicht terug te betalen en kan bovenstaande helemaal niet.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend en daarin aangegeven dat zij zich aan de Verordening dienen te houden en mij moeten terug betalen. Ik accepteer geen Voucher.
Duizenden mensen zullen dit zelfde ervaren. Een deel daarvan zal akkoord gaan met een Voucher en later opnieuw gebruik maken van de diensten van Transavia. Voor mij geldt dit in ieder geval niet en ik kan mij voorstellen dat er veel anderen zijn voor wie dit ook geldt.
Kan Radar dit onderwerp oppakken?
Mijn vlucht is geannuleerd. Krijg ik mijn geld wel terug?
Nee je krijgt geen geld terug. Je ontvangt een voucher voor het hele bedrag van je boeking waarmee je op een later moment een nieuwe vlucht bij ons kunt boeken. Je krijgt uiterlijk eind april meer informatie over de specifieke voorwaarden van de voucher.
I
Waarom ontvang ik een voucher in plaats van een teruggave?
Dit is een zeer uitzonderlijke situatie van ongekende omvang. We geven je een voucher, zodat je later alsnog met ons kunt vliegen. Zo komen we onze belofte om je naar je bestemming te brengen na, alleen op een later moment.
Volgens Verordening 261/2004 is Transavia verplicht terug te betalen en kan bovenstaande helemaal niet.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend en daarin aangegeven dat zij zich aan de Verordening dienen te houden en mij moeten terug betalen. Ik accepteer geen Voucher.
Duizenden mensen zullen dit zelfde ervaren. Een deel daarvan zal akkoord gaan met een Voucher en later opnieuw gebruik maken van de diensten van Transavia. Voor mij geldt dit in ieder geval niet en ik kan mij voorstellen dat er veel anderen zijn voor wie dit ook geldt.
Kan Radar dit onderwerp oppakken?
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Verplaatst naar corona reizen ^FG
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Het is echt schandalig hoe bedrijven onder terugbetaling proberen uit te komen.
Altijd werden strikt de voorwaarden toegepast, nu nemen ze een loopje met het recht van de reiziger. De reiziger draait nu op voor de evt bedrijfsschade, wat eigenlijk gewoon een bedrijfsrisico is.
Een voucher nooit, nooit accepteren !
Altijd werden strikt de voorwaarden toegepast, nu nemen ze een loopje met het recht van de reiziger. De reiziger draait nu op voor de evt bedrijfsschade, wat eigenlijk gewoon een bedrijfsrisico is.
Een voucher nooit, nooit accepteren !
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Heel slim, allemaal het geld terug gaan eisen. En wel binnen de termijn van 14 dagen. Ik kan u dan garanderen dat de meeste organisaties het eind van die 14 dagen niet gaan halen dan. Hoe kan je alles gaan terug betalen als er geen inkomsten zijn en alle kosten doorlopen?
Er wordt absoluut geen loopje met het recht genomen. Er wordt, op advies vanuit de overheid, geprobeerd om de economie in leven te houden. Ook het bedrijfsrisico is onzin. Personeel dat de griep krijgt is een risico, het stilleggen van een bedrijf door Corona is geen bedrijfsrisico. Het gaat hier om een uitzonderlijke situatie die ook op een uitzonderlijke manier aangepakt wordt.
Het advies is en blijft: ga juist niet op je strepen staat en ook al sta je juridisch in je recht, op dit moment moet je je dat recht niet toe eigenen. Accepteer op dit moment de situatie en wacht af op wat er komen gaat.
Er wordt absoluut geen loopje met het recht genomen. Er wordt, op advies vanuit de overheid, geprobeerd om de economie in leven te houden. Ook het bedrijfsrisico is onzin. Personeel dat de griep krijgt is een risico, het stilleggen van een bedrijf door Corona is geen bedrijfsrisico. Het gaat hier om een uitzonderlijke situatie die ook op een uitzonderlijke manier aangepakt wordt.
Het advies is en blijft: ga juist niet op je strepen staat en ook al sta je juridisch in je recht, op dit moment moet je je dat recht niet toe eigenen. Accepteer op dit moment de situatie en wacht af op wat er komen gaat.
moederslink
vindt dit leuk
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Geld de garantieregeling ook voor losse vluchten?
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Leef jij in een andere wereld? We hebben een corona crisis geen enkel bedrijf in de reissector (en vele andere sectoren) kunnen een dergelijke situatie afvangen als "bedrijfsrisico". Ze zijn nu met een oplossing gekomen voor de gedupeerde reizigers door middel van een voucher, dit heeft niets te maken met eronder uit komen.BL2 schreef: ↑22 mar 2020 12:19Het is echt schandalig hoe bedrijven onder terugbetaling proberen uit te komen.
Altijd werden strikt de voorwaarden toegepast, nu nemen ze een loopje met het recht van de reiziger. De reiziger draait nu op voor de evt bedrijfsschade, wat eigenlijk gewoon een bedrijfsrisico is.
Een voucher nooit, nooit accepteren !
Als alle reisorganisaties de reizen zouden terugbetalen zou maar een klein deel geld krijgen, de rest krijgt NIETS, geen VOUCHER geen GELD!
Vorige week hadden we hier topics over de kinderopvang, mensen hadden zelfs al bedragen gestorneerd, de overheid is nu met een regeling gekomen. Echter alle mensen die toen op hun strepen zijn gaan staan en hun overeenkomst hebben beëindigt komen nu conform de voorwaarden niet meer aanmerking hiervoor.
Accepteer de voucher nu en ga later in discussie, met het accepteren van de voucher verlies je niet je rechten en mogelijk komt de overheid met een regeling om de reisbranche te helpen, ondersteunen.
Nu je gelijk halen ga je toch niet krijgen, zoals in een ander topic staat kom je op een lijst en zul je dan na 4 tot 6 weken reactie krijgen.
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Ik zou niet verwachten dat de overheid bereid is om geld aan de reis branche te betalen. Deze branche krijgt misschien een lening of iets dergelijks en moet verder gewoon de eigen broek ophouden. Dat betekent dat de prijs van de reizen omhoog zal gaan. Immers, de reis branche heeft een schuld openstaan bij heel veel consumenten.
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Gezien de overige posts van BL2 durf ik de stelling aan dat BL2 niet in een andere wereld leeft en dat zijn/haar bericht sarcastisch bedoeld is.
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Ehm... een betaling storneren is natuurlijk niet hetzelfde als je overeenkomst beëindigensylvesterb schreef: ↑22 mar 2020 14:12Vorige week hadden we hier topics over de kinderopvang, mensen hadden zelfs al bedragen gestorneerd, de overheid is nu met een regeling gekomen. Echter alle mensen die toen op hun strepen zijn gaan staan en hun overeenkomst hebben beëindigt komen nu conform de voorwaarden niet meer aanmerking hiervoor.
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Neo schreef toen dat als mensen niet wilde betalen dat ze dan hun overeenkomst zouden moeten beëindigen en zich later weer zouden moeten aanmelden. Sylverster refereert misschien aan die uitspraak.
Overigens, de mensen die geen vergoeding krijgen omdat ze niet betalen voor wat ze niet krijgen zijn niet slechter af dan mensen die wel betalen voor wat ze niet krijgen en daarvoor gecompenseerd worden. Ik snap niet waarom zo nodig gedaan moet worden alsof dat wel zo is.
Overigens, de mensen die geen vergoeding krijgen omdat ze niet betalen voor wat ze niet krijgen zijn niet slechter af dan mensen die wel betalen voor wat ze niet krijgen en daarvoor gecompenseerd worden. Ik snap niet waarom zo nodig gedaan moet worden alsof dat wel zo is.
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Dat was niet mijn uitleg, dat was de uitleg die, op dat moment, online beschikbaar was gesteld door een advocaat. Omdat er niet geleverd werd kon je per direct opzeggen om onder de betalingen uit te komen. Met daarbij de waarschuwing dat je je daarna weer moest aanmelden.alfatrion schreef: ↑23 mar 2020 10:35Neo schreef toen dat als mensen niet wilde betalen dat ze dan hun overeenkomst zouden moeten beëindigen en zich later weer zouden moeten aanmelden. Sylverster refereert misschien aan die uitspraak.
Overigens, de mensen die geen vergoeding krijgen omdat ze niet betalen voor wat ze niet krijgen zijn niet slechter af dan mensen die wel betalen voor wat ze niet krijgen en daarvoor gecompenseerd worden. Ik snap niet waarom zo nodig gedaan moet worden alsof dat wel zo is.
Die ouders die hebben opgezegd hebben geen opvang meer. Die zijn dus per definitie slechter uit. En als er meer zijn geweest die de tip ter harte genomen hebben, dan is de opvang gesloten tegen de tijd dat ze weer open kunnen. En waar laat je je kind dan?
Als het advies gegeven wordt om af te wachten en gewoon alles door te betalen, wat wordt daar niet aan begrepen?
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Ik kan me niet voorstellen dat er een advocaat is die dat beweerd heeft. Ik acht het veel waarschijnlijker dat jij hem niet goed hebt begrepen. Zou je de link met ons kunnen delen?
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Misschien de KOT-discussie in het KOT-topic voeren?
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Daar stond niet in wat jij denkt dat er in stond.
Re: Transavia biedt voucher aan bij annulering en betaalt niet
Nee. Garantie geld niet voor seats/ticket onlys. in artikel 3 lid 3 van de SGR garantieregeling staat dat losse overeenkomsten van luchtvervoer niet onder de SGR garantieregeling vallen. Ook lijndiensten en charters vallen niet onder de SGR garantie. SGR bevestigd ook dat coronavouchers niet vallen onder garantie. Dezelfde bevestiging heb ik inmiddels ontvangen van TUI terwijl deze de voucher aanboden met de mededeling dat deze gegarandeerd is door SGR . Ik heb ze erop gewezen dat dit een foutieve voorstelling van zaken is.