LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia 'kosteloos omboeken' en geen contact mogelijk

piroosmaanlalo

Transavia 'kosteloos omboeken' en geen contact mogelijk

Ongelezen bericht door piroosmaanlalo »

Een ticket bij transavia geboekt voor 1 juli (heen) en 7 juli (terug) van Amsterdam naar Nice.
Wordt de vlucht op een ander tijdstip gezet, krijg ik daar een mail over. In die mail staat: "Toch liever omboeken" en dan dat dat kosteloos kan via Mijntransavia. Dus ik naar Mijntransavia. "Wijzig vlucht" aangeklikt. Daar staat dan boven: omboeken kost € 50 per ticket. In mijn geval (2 personen, heen en terug) € 200!!!
Er staat ook dat het verschil in prijs - als je dan een duurder ticket boekt- betaald moet worden. Dat schijnt niet te mogen van de overheid, maar is bij mij ook niet aan de orde, want: ik vind een GOEDKOPER ticket, zowel voor heen als voor terug, ditmaal op 5 juli heen en op 11 juli terug. Ik ga door met het wijzigen, en bij de eindpagina krijg ik te zien dat ik € 149,90 moet BIJBETALEN in plaats van dat ik het verschil tussen de nieuwe ticketprijs (gecheckt op andere computer met ander IP adres) en de reeds betaalde tickets (€206,13) terugkrijg (of voor mijn part kwijt ben, maakt mij niet uit, maar bijbetalen voor goedkopere tickets bij een zogenaamd kosteloze omboeking snap ik niet.
En Transavia is ten enen male onbereikbaar: Ofwel de klantenservice is (midden overdag doordeweeks) gesloten, of je hangt in de wacht en krijgt opeens te horen na 10 minuten: "dit nummer is niet in gebruik" waarna de verbinding wordt verbroken; op whatsapp wordt niet gereageerd, op berichten op hun facebookpagina wordt ook niet gereageerd...
Kan Radar hier aandacht aan besteden? Hoe krijg ik mijn geld terug voor de zogenaamd kosteloze wijziging? Ik kan toch moeilijk naar dat hoofdkantoor op Schiphol-Oost gaan en daar 'voor de deur gaan liggen' tot ik een reactie krijg. Ze blokkeren klanten volledig. Niemand krijgt antwoord op facebook zag ik. Wat te doen?
Annette

berndv

Re: Transavia 'kosteloos omboeken' en geen contact mogelijk

Ongelezen bericht door berndv »

heeft u bewijs dat u kosteloos om kunt boeken? Ik lees namelijk op de site van transavia dat er kosten aan omboeken zitten.
https://www.transavia.com/nl-NL/informa ... -wijzigen/

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
10 jun 2020 15:31
heeft u bewijs dat u kosteloos om kunt boeken? Ik lees namelijk op de site van transavia dat er kosten aan omboeken zitten.
https://www.transavia.com/nl-NL/informa ... -wijzigen/
Dat is waarschijnlijk de standaardinformatie. Er is een uitzondering in deze coronatijd.
Onder het 'coronagedeelte' staat dat je kosteloos kunt omboeken onder voorwaarden, mits naar dezelfde bestemming.
Transavia schreef: Je vlucht gaat door, maar wil je nog niet vliegen
Gaat jouw vlucht door, maar ga je liever nog niet? Dan kun je de reis kosteloos omboeken. Je krijgt geen voucher of geld terug. Maar je kunt je vlucht verplaatsen (naar dezelfde bestemming) zonder wijzigingskosten naar uiterlijk 31 maart 2021. Je betaalt alleen het eventuele tariefsverschil.
https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/

borninsinespt

Ongelezen bericht door borninsinespt »

Geboekt in januari voor een vlucht eind juni naar Faro (Portugal) vanaf Rotterdam….op 3 juni bericht dat vlucht geannuleerd en dat we een voucher zouden krijgen...echter...er is die ochtend wel een vlucht geplanned vanaf R'dam naar faro....maar omboeken kan niet???...terwijl opnieuw inboeken bijna 3x zo duur is....schandalig....ik heb deze periode speciaal vrij gevraagd om mijn ouders te kunnen bezoeken en mijn dochter is 30 weken zwanger dus dit was het laatste moment om naar oma te kunnen.
Bellen/mailen/appen/facebook/twitter....niks helpt om Transavia te pakken te krijgen....ten einde raad....wij willen geen voucher (hebben die ook al van april)….we willen gewoon vliegen dan

Gesloten