LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia - wel vlucht ondanks code Oranje

McVrb

Transavia - wel vlucht ondanks code Oranje

Ongelezen bericht door McVrb »

Komende zondag vertrekt onze vlucht naar Faro. Het reisadvies van BuZa is echter dat alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan. Onze vakantie valt niet onder een noodzakelijke reis.

Vanuit Transavia is enkel de mogelijkheid om de vlucht om te boeken. Een mogelijkheid voor een voucher of restitutie is volgens Transavia niet mogelijk omdat zij een dienst kunnen uitvoeren. Mijn verzekering dekt schade niet omdat Transavia een alternatief aan biedt (dat zouden ze wel doen als ze geen alternatief zouden aanbieden) dus als consument voel ik mij wel een beetje bedonderd. Ik volg in deze een reisadvies op en een alternatief op een andere datum vind ik geen oplossing waar ik tevreden mee ben.

Wat kan ik als consument nu doen?

Lady1234

Re: Transavia - wel vlucht ondanks code Oranje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Simpel omboeken of annuleren, meer keus heeft u niet.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

McVrb schreef:
03 jun 2020 14:43
Ik volg in deze een reisadvies op en een alternatief op een andere datum vind ik geen oplossing waar ik tevreden mee ben.

Wat kan ik als consument nu doen?
Dat u daar niet tevreden mee bent is heel vervelend. Voor u. Ze bieden u een alternatief, namelijk dezelfde reis op een ander moment. Wanneer heeft u het ticket geboekt?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Transavia komt haar verplichtingen tegenover u na.
Een reisadvies is een advies, geen verplichting of verbod.
Niet gaan is uw keuze, uw verantwoordelijkheid.

Het aanbod gratis om te boeken lijkt mij heel coulant van Transavia.

De uitspraak dat het reisadvies van BuZa is dat alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan is overigens onjuist, en duidt op een verkeerd begrip van het fenomeen reisadvies. Wellicht verklaart die verkeerde voorstelling van zaken uw gevoel 'bedonderd' te zijn. Een juist begrip van wat een reisadvies betekent, kan mogelijk dat negatieve gevoel wegnemen.
Zoek daarin de oplossing voor uw onvrede en boek de vlucht om (dat is mijn reisadvies).

McVrb

Ongelezen bericht door McVrb »

Ik begrijp dat Transavia haar verplichtingen na komt. De consument wordt nu voor het blok gezet.

Annuleren is alleen een oplossing als ik schadeloos gesteld kan worden. Ik volg immers voor mijn eigen veiligheid en gezondheid een advies op.

Een goede oplossing zou wmb een voucher zijn welke tot een jaar na begindatum reis is te gebruiken. Dan kan ik zelf een goede bestemming kiezen in een voor mij gunstige periode.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar is uw gezondheid en veiligheid u niets waard. En ook bent u ontevreden met de andere mogelijkheid.

Dan houdt het gewoon op.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

McVrb schreef:
03 jun 2020 21:06
Ik begrijp dat Transavia haar verplichtingen na komt. De consument wordt nu voor het blok gezet.

Annuleren is alleen een oplossing als ik schadeloos gesteld kan worden. Ik volg immers voor mijn eigen veiligheid en gezondheid een advies op.
Transavia kan er niets aan doen dat dat reisadvies er ligt.
U bent niet verplicht het advies op te volgen. Dat u dat wel doet, is uw verantwoordelijkheid. Waarom zou het gepast zijn om de gevolgen van uw keuze welhaast eenzijdig bij Transavia te leggen? Het lijkt er wel op dat u op geen enkele manier kunt accepteren dat u u nadeel ondervindt. Waarom?

Carina1967

Ongelezen bericht door Carina1967 »

Wat een bijzondere kort door de bocht zienswijze. Door Corona is de hele wereld gekanteld. Als consument moet je je niet aanstellen en je verlies pakken, terwijl de grote (miljoenen) bedrijven geen flexibiliteit hoeven te tonen? Ook ik wil niet meer op reis door corona gerelateerde kanteling. We zitten allemaal in het zelfde schuitje en moeten dus ook gezamenlijk een oplossing vinden. Geld terug hoeft niet. Een voucher met een langere houdbaarheid zou al heel mooi zijn.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

McVrb schreef:
Heb je al op de internationale Covid-19 kaart naar Portugal, de Algarve gekeken? En bij de Portugese regering? Gebruik je gezonde verstand en beslis zelf in plaats van blind te varen op ambtelijke reisadviezen, die sowieso een paar dagen achterlopen op de informatie uit het land zelf.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

McVrb schreef:
... maar zodra je eigen veiligheid en gezondheid je geld kost, volg je het ineens niet meer op? Rare gedachtenkronkel.

Annemieke67

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Transavia meet wel met 2 maten, is mijn mening. Ook ik heb in oktober al een reis geboekt naar Spanje voor 21 juli. Door mijn slechte gezondheid durf ik niet meer, nu mag ik kosteloos om boeken, maar moet dan voor 31 maart op vakantie gaan. Als Transavia de vlucht heeft geannuleerd is de voucher geldig tot 31 oktober 2021. Ik kan alleen in de zomer weg en zal dus idd in elk geval €300 om boek kosten kwijt zijn en wat de vlucht extra gaat kosten, wat natuurlijk al vast staat. Ik vind echt dat ze wat coulanter kunnen zijn en laat ze dan zowel voucher als om boeker dezelfde tijd geven. Annuleren kan niet of ik ben al mijn geld kwijt. En ik snap best dat we elkaar een beetje moeten helpen, maar vind dit niet logisch. Maak voor beiden de regel om boeken of voucher gebruiken voor dezelfde periode/maand als waarin je nu zou vliegen of eerder. Maar blijkbaar zijn de forum leden hier een andere mening toe gedaan en vinden ze dit al netjes van Transavia. Mijn mening is dus anders en snap dat je er van baalt, naast het feit dat je bijv in Spanje echt niet welkom bent nu, je dan 14 dagen daar in quarantaine mag en dan weer naar huis. Spanje gaat 1 juli open voor toeristen, maar dat maakt Transavia ook niet uit heb ik al van anderen begrepen. Succes!

Gesloten