LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vanwege coronavirus een vakantiepark annuleren

marij.rokx

Vanwege coronavirus een vakantiepark annuleren

Ongelezen bericht door marij.rokx »

Vanwege het Coronavirus heb ik mijn vakantie bij Landal geannuleerd.
Ik zou 2 uur in de trein moeten zitten wat het RIVM juist afraad omdat je dan grotere kans hebt dat je het virus krijgt.
Bovendien zijn alle cafe's en restaurants dicht en blijft er niet veel vakantiegevoel over als je in je eentje in een chaletje zit.
Landal wil niets vergoeden (staat in hun voorwaarden) maar een beetje coulance zou moeten kunnen.
Ik had wel snel een nieuwe datum kunnen kiezen maar dan moet ik ook de bijkomende kosten betalen.
Een nieuwe datum plannen is bovendien moeilijk vanwege mijn werk en mantelzorgschap.
Ze hebben mijn geld binnen en zonder dat ik een stap op het terrein gezet heb ben ik mijn geld kwijt.
Heeft iemand anders daar ook ervaring mee?

witte angora

Re: Vanwege coronavirus een vakantiepark annuleren

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen ervaring. Maar wat is precies je probleem? Mensen kunnen prima met het OV reizen, ook met de trein. In de trein is het op het ogenblik erg rustig, dus dat is al geen probleem.

Blijf over dat er geen restaurants open zijn. Dat is een tegenvaller, maar dat is ook als je thuis zou blijven. Het aanbod om tegen bijbetaling een andere keer te gaan is zo gek nog niet, denk ik.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Gewoon omboeken naar een datum in betere tijden. Dat dat kan, lijkt mij een prima 'coulance'.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

tttlocke heeft het goed. Prik een datum over 4 tot 6 maanden en kies voor bijbetalen.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

marij.rokx schreef:
16 mar 2020 21:25
Landal wil niets vergoeden (staat in hun voorwaarden) maar een beetje coulance zou moeten kunnen.
Nee, coulance kan niet. Als Landal dit soort zaken zou vergoeden, zou het snel failliet gaan. U kost het naar verhouding veel minder.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik alles zo lees, lijkt het wel of half Nederland op vakantie gaat de aankomende tijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De aankomende drie weken bedoel je? Eigenlijk niet eens zo vreemd. Het weer gaat de goede kant op, en, omdat het geen hoogseizoen is, vallen de prijzen alleszins mee. Ik kan me indenken dat een hoop mensen dan een paar dagen/weken weg wilden. Tot Covid-19 om de hoek kwam gluren.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij Hoogenboom en Roompot is het park gewoon open.

Dat je geen auto hebt maar de lege trein neemt, koop 1e klas, nog minder passagiers dus die 2 uren reizen vallen best mee,
vooral buiten de spits.

En Hotels mogen wel open blijven, dit soort parken kun je vaak zelf koken, of afhaal maaltijden... restaurants worden beperkt.
Dat elke kroeg dicht zit, de park winkels hebben bier in voorraad dus geen probleem.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Verplaatst naar corona reizen ^FG

amateur2

Ongelezen bericht door amateur2 »

Een paar weken geleden kon je de vakantie alleen voor 28 dagen wijzigen.Mijn vakantie as vrijdag in Schaijk N-Brabant viel in duigen.
Nu kan men de vakantie verzetten naar een latere datum zonder omboek kosten .. tenzij de huur van het huisje in die periode hoger was ... geen probleem dus bij de Roompot

Gesloten