LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegreis Wizz Air Budapest

Geluksvogeltje

Vliegreis Wizz Air Budapest

Ongelezen bericht door Geluksvogeltje »

Wij hebben een vlucht voor 28/4. Maar kunnen vanwege corona niet vliegen. Toch vliegt wizz air wel. Je kan annuleren kosten 80,- pp. Dan blijft er weinig van de reissom over. Heeft iemand tips hoe we toch de reis kostenloos kunnen annuleren?
Alle tips en suggesties zijn wel kom.
Je kan er overigens wel heen vliegen maar dan ga 2 welen in quarantaine en de vakantie duurt maar een week dus dat slaat ook weer alles

tttlocke

Re: Vliegreis Wizz Air Budapest

Ongelezen bericht door tttlocke »

Een goede annuleringsverzekering zou dit mogelijk vergoed hebben (op basis van 'oranje' reisadvies bijvoorbeeld). Niet afgesloten?
Als Wizz Air niet meewerkt aan gratis omboeken of iets dergelijks, zit er niet veel anders op dan uw verlies te aanvaarden. Goedkoop is soms duurkoop.

Geluksvogeltje

Wij hebben een goede annulerings verzekering maar die beroepen zich op overmacht.
Tja voor ons is het ook overmacht

tttlocke

Zo werkt 'overmacht' niet.

Staat er in de voorwaarden van uw annuleringsverzekering niet iets over annulering naar aanleiding van negatieve reisadviezen?
Dat de verzekeringsmaatschappij eronderuit wil snap ik wel, maar of ze in hun recht staan moet bepaald worden aan de hand van de precieze voorwaarden van uw verzekering.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wizz air vlieg,, maar je komt als buitenlander het land daar niet in, lijkt mij een reden om toch te claimen en je poot stijf te houden bij je reisverzekering.
Of je pakt je verlies en bespaard jezelf het gezeik.

Geluksvogeltje

Dit is wat de annuleringsverzekering schrijft:

Wij adviseren om contact op te nemen met het reisbureau, de touroperator of de vervoersmaatschappij waar de reis is geboekt. Het afgeven van een negatief reisadvies vanwege een epidemie is namelijk geen geldige reden in de annuleringsverzekering.

tttlocke

En klopt het wat de annuleringsverzekering schrijft?
Als u een robbertje wilt vechten/stoeien met de verzekeringsmaatschappij, moet u de voorwaarden erbij pakken. Dan kunt u zelf beoordelen of u recht heeft op een vergoeding bij annuleren of dat de verzekeraar het bij het rechte eind heeft.
Dus lees de voorwaarden.

Melviinbl

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Ik zit bij interpolis. Die zeiden tegen mij als je voor de coronacrisis hebt geboekt en het reisadvies wordt aangepast naar oranje dan kan je gebruik maken van je annuleringsverzekering.

Wizz doet wat ze " moeten " doen. En dat is vliegen. Dus ik zou bij de verzekeraar nogmaals aankloppen.

tttlocke

Interpolis is inderdaad één van de maatschappijen die die 'negatief reisadvies'-bepaling hanteert.

(Die bepalingen zullen, in die vorm, voor toekomstige verzekeringen wel weer verdwijnen, verwacht ik).

Geluksvogeltje

helaas hele polis uitgespit maar niks te vinden, wat betrekking heeft op onze situatie.
En wizz air hanteert echt belachelijke bedragen, annuleren 14 dagen voor vertrek 80,- pp per vlucht. Dus 160,00 pp voor een retour.
Beetje jammer allemaal maar het is voorlopig niet anders. We wachten nu af en hopen als nog op annulering van Wizz air.
Alhoewel ik die hoop een beetje heb opgegeven.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat vind u dan een acceptabel bedrag?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Geluksvogeltje schreef:
21 apr 2020 19:31
helaas hele polis uitgespit maar niks te vinden, wat betrekking heeft op onze situatie.
Maar hoe zijn de voorwaarden opgebouwd?
Alles is gedekt , behalve……
of
Alleen deze gevallen zijn gedekt…..

Geluksvogeltje

Nogmaals de polis bekeken. Maar er staat alleen deze gevallen zijn gedekt. Dus denk dat we helaas niet in aanmerking komen.

Geluksvogeltje

Nou geen € 480,00 voor de vliegreis.
Ik zou het redelijk vinden om max 150,00 te betalen voor de hele annulering

Melviinbl

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Ik heb nog 4 retourtjes staan bij verschillende maatschappijen.

Oa een vlucht met TAP in juni naar Lissabon. Vlucht nog niet gecanceld maar nu wel gratis omboeken voor alle vluchten die geboekt zijn tm eind september. Wellicht dat Wizz met een dergelijke actie volgt.

Vlieg zelf ook vaak van Eindhoven naar budapest met Wizz. Het is wel een goeie maatschappij. Waag er een belletje aan!

Gesloten