LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vliegwinkel.nl en luchtvaartmaatschappij verwijzen naar elkaar
-
Vliegwinkel.nl en luchtvaartmaatschappij verwijzen naar elkaar
Beste Radar
wij hebben op 20 januari 2020 een reis geboekt voor 4 personen bij vliegwinkel.nl en vliegen met Etihad van Dusseldorf naar Thailand met een tussen stop.
Aangezien wereld weid het corona gebeuren maken wij ons wel wat zorgen
Wij willen de vlucht dan ook het liefst annuleren.
Dus nam ik per Email andere mogelijkheid is er niet meer ( half maart 2020 ) contact op met vliegwinkel.nl of hun mij informatie kunnen verstrekken om de vlucht te annuleren.
Hierop krijg ik een standaard mail van vliegwinkel.nl terug, zei adviseren mij om contact op te nemen met Etihad.
Dus ik naar de website van Etihad en moet daar het Eticked nummer in geven om te kunnen annuleren.
Waarop ik de melding krijg dat dit niet mogelijk is en moest contact opnemen met de verkoper.
Dus vliegwinkel.nl
Dus ik stuur weer een email naar hun waarop ik weer diezelfde standaard mail ontvang.
Het lukt niet om contact te krijgen met die aanbieder.
Wat zou ik nu nog kunnen doen om die informatie te krijgen om te annuleren want ik wil niet dat ik straks mijn geld ( 3100.- ) zomaar kwijt ben.
kopie email zal ik hier onder vermelden.
From: Vliegwinkel.NL <[email protected]>
Sent: Saturday, April 4, 2020 11:06:55 AM
To: mein email adres>
Subject: Please re-confirm request
Bedankt voor je bericht. Momenteel ervaren wij enorme drukte door de impact van het Coronavirus. Dit leidt tot een vertraging in ons antwoord. Onze oprechte excuses hiervoor.
Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, geven we je een aantal duidelijke stappen die je zelf kunt volgen omtrent je geboekte vlucht.
Stap 1.
Bekijk status vlucht
Het meeste vliegverkeer komt momenteel grotendeels tot stilstand en veel reizen zijn of worden geannuleerd. Omdat de status van vluchten daardoor snel verandert, is je vluchtstatus niet altijd meteen up-to-date in MyAccount op onze website. De meest recente informatie omtrent je vlucht vind je op de website van de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je zien of je vlucht geannuleerd is of dat deze nog op OK staat.
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.
Hoe werkt het proces?
Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
Je ontvangt van ons een email over de status
Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
Vanwege de grote drukte door het Coronavirus kan het momenteel weken duren voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Voor Low-c ost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Transavia) geldt een andere procedure. Zodra je vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij ons een bericht met vervolgstappen. Wij sturen dit bericht vervolgens door naar jou.
Stap 2.
Status van de vlucht staat nog op OK, maar je wil zelf annuleren of wijzigen.
Hoe kan ik mijn reis wijzigen of annuleren?
Wijzigen: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te wijzigen. Of hier kosten aan zijn verbonden, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je wijzigingsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwoorden. Hou er rekening mee dat de huidi ge responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor wijzigen altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Annuleren: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Indien je recht hebt op restitutie zal het restitutieproces in gang worden gezet. Wij ontvangen een bericht van de luchtvaartmaatschappij en zullen het restitutiebedrag vervolgens aan je restitueren. Het kan weken in beslag nemen voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je hierover geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwo orden. Hou er rekening mee dat de huidige responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Heel erg bedankt voor je hulp. We wensen je bovenal een goede gezondheid toe.
wij hebben op 20 januari 2020 een reis geboekt voor 4 personen bij vliegwinkel.nl en vliegen met Etihad van Dusseldorf naar Thailand met een tussen stop.
Aangezien wereld weid het corona gebeuren maken wij ons wel wat zorgen
Dus nam ik per Email andere mogelijkheid is er niet meer ( half maart 2020 ) contact op met vliegwinkel.nl of hun mij informatie kunnen verstrekken om de vlucht te annuleren.
Hierop krijg ik een standaard mail van vliegwinkel.nl terug, zei adviseren mij om contact op te nemen met Etihad.
Dus ik naar de website van Etihad en moet daar het Eticked nummer in geven om te kunnen annuleren.
Waarop ik de melding krijg dat dit niet mogelijk is en moest contact opnemen met de verkoper.
Dus vliegwinkel.nl
Dus ik stuur weer een email naar hun waarop ik weer diezelfde standaard mail ontvang.
Het lukt niet om contact te krijgen met die aanbieder.
Wat zou ik nu nog kunnen doen om die informatie te krijgen om te annuleren want ik wil niet dat ik straks mijn geld ( 3100.- ) zomaar kwijt ben.
kopie email zal ik hier onder vermelden.
From: Vliegwinkel.NL <[email protected]>
Sent: Saturday, April 4, 2020 11:06:55 AM
To: mein email adres>
Subject: Please re-confirm request
Bedankt voor je bericht. Momenteel ervaren wij enorme drukte door de impact van het Coronavirus. Dit leidt tot een vertraging in ons antwoord. Onze oprechte excuses hiervoor.
Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, geven we je een aantal duidelijke stappen die je zelf kunt volgen omtrent je geboekte vlucht.
Stap 1.
Bekijk status vlucht
Het meeste vliegverkeer komt momenteel grotendeels tot stilstand en veel reizen zijn of worden geannuleerd. Omdat de status van vluchten daardoor snel verandert, is je vluchtstatus niet altijd meteen up-to-date in MyAccount op onze website. De meest recente informatie omtrent je vlucht vind je op de website van de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je zien of je vlucht geannuleerd is of dat deze nog op OK staat.
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.
Hoe werkt het proces?
Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
Je ontvangt van ons een email over de status
Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
Vanwege de grote drukte door het Coronavirus kan het momenteel weken duren voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Voor Low-c ost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Transavia) geldt een andere procedure. Zodra je vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij ons een bericht met vervolgstappen. Wij sturen dit bericht vervolgens door naar jou.
Stap 2.
Status van de vlucht staat nog op OK, maar je wil zelf annuleren of wijzigen.
Hoe kan ik mijn reis wijzigen of annuleren?
Wijzigen: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te wijzigen. Of hier kosten aan zijn verbonden, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je wijzigingsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwoorden. Hou er rekening mee dat de huidi ge responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor wijzigen altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Annuleren: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Indien je recht hebt op restitutie zal het restitutieproces in gang worden gezet. Wij ontvangen een bericht van de luchtvaartmaatschappij en zullen het restitutiebedrag vervolgens aan je restitueren. Het kan weken in beslag nemen voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je hierover geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwo orden. Hou er rekening mee dat de huidige responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Heel erg bedankt voor je hulp. We wensen je bovenal een goede gezondheid toe.
Re: Vliegwinkel.nl en luchtvaartmaatschappij verwijzen naar elkaar
begrijpelijk. Maar realiseert u zich wel dat als u annuleert, u nergens recht op heeft. Als ik zo kijk hoe er gereageerd wordt, heeft u tickets die non-refundable zijn, wat dus betekent dat deze niet zondermeer te wijzigen of te annuleren zijn. Maar dit zult u terug moeten kunnen vinden in de informatie van uw ticket.noe.seehanat schreef: ↑07 apr 2020 12:45Aangezien wereld weid het corona gebeuren maken wij ons wel wat zorgen
In de reactie van vliegwinkel staat ook het volgende, en hier is de bewoording namelijk wel heel erg van belang:
Die dikgedrukte woorden zijn van belang, het is schijnbaar niet mogelijk om te annuleren bij uw tickets. Zij verwijzen u wellicht terug naar vliegwinkel, omdat zij niets voor u kunnen betekenen en vliegwinkel uw aanspreekpunt is, niet omdat vliegwinkel iets kan dat zij niet kunnen.noe.seehanat schreef: ↑07 apr 2020 12:45Annuleren: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te annuleren.
Op dit moment zou ik persoonlijk nog afwachten, annuleren is schijnbaar geen optie, in ieder geval niet zonder uw geld kwijt te zijn. De vraag is straks of de vlucht uberhaupt uitgevoerd kan worden, als die namelijk niet uitgevoerd kan worden, heeft u namelijk wel mogelijkheden op financieel gebied, die u niet heeft als u nu zelf annuleert, en dus uw geld kwijt bent.
Annuleren is kennelijk niet mogelijk via de website van de luchtvaartmaatschappij. Dat het überhaupt geen optie is lijkt me sterk.berndv schreef: ↑08 apr 2020 12:09In de reactie van vliegwinkel staat ook het volgende, en hier is de bewoording namelijk wel heel erg van belang:
Die dikgedrukte woorden zijn van belang, het is schijnbaar niet mogelijk om te annuleren bij uw tickets. Zij verwijzen u wellicht terug naar vliegwinkel, omdat zij niets voor u kunnen betekenen en vliegwinkel uw aanspreekpunt is, niet omdat vliegwinkel iets kan dat zij niet kunnen.noe.seehanat schreef: ↑07 apr 2020 12:45Annuleren: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te annuleren.
Op dit moment zou ik persoonlijk nog afwachten, annuleren is schijnbaar geen optie, in ieder geval niet zonder uw geld kwijt te zijn. De vraag is straks of de vlucht uberhaupt uitgevoerd kan worden, als die namelijk niet uitgevoerd kan worden, heeft u namelijk wel mogelijkheden op financieel gebied, die u niet heeft als u nu zelf annuleert, en dus uw geld kwijt bent.
Vliegwinkel geeft zelfs aan dat in dit geval via het account op Vliegwinkel.nl een annuleringsaanvraag kan worden ingediend.
Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen.
Een optie is om gewoon te wachten in de hoop dat zij de vlucht niet zullen uitvoeren.
Ik heb een gelijke ervaring. Onze vluchten zijn geannuleerd. Vliegwinkel reageert met een standaard email. Telefonisch onbereikbaar. Email ook niet mogelijk.
De vliegtuigmaatschappij gebeld. Deze zegt dat we toch echt bij vliegwinkel moeten zijn. Zo staat dus ook in de voorwaarden op de website.
Zij hebben mij wel uit coulance een voucher aangeboden. Deze is echter 50% van wat wij hebben betaald. Die 50% is gebaseerd op wat vliegwinkel heeft afgerekend bij de maatschappij.
Destijds niet direct geboekt bij Easyjet, want online was de vlucht vol. Tip gekregen altijd even te bellen.
Les: boek nooit, NOOIT bij Vliegwinkel.nl of cheaptickets (allemaal van TIX)
Ik heb een annuleringsverzekering overigens, waar dit onder valt. Alleen heeft vliegwinkel.nl 12 maanden om te restitueren.
De vliegtuigmaatschappij gebeld. Deze zegt dat we toch echt bij vliegwinkel moeten zijn. Zo staat dus ook in de voorwaarden op de website.
Zij hebben mij wel uit coulance een voucher aangeboden. Deze is echter 50% van wat wij hebben betaald. Die 50% is gebaseerd op wat vliegwinkel heeft afgerekend bij de maatschappij.
Destijds niet direct geboekt bij Easyjet, want online was de vlucht vol. Tip gekregen altijd even te bellen.
Les: boek nooit, NOOIT bij Vliegwinkel.nl of cheaptickets (allemaal van TIX)
Ik heb een annuleringsverzekering overigens, waar dit onder valt. Alleen heeft vliegwinkel.nl 12 maanden om te restitueren.
-
U staat nu per telefoon in de Corona file van bellers, geen enkele firma kan dit aan.
Voorheen minder dan 1 beller per vlucht, nu belde 70% passagiers!
Gewoon E mail sturen en afwachten.
Voorheen minder dan 1 beller per vlucht, nu belde 70% passagiers!
Gewoon E mail sturen en afwachten.
Omboeken, teveel betalen, vroeger vertrekken... ik lees van alles, maar geen mens heeft het erover dat vliegen door de RIVM niet is vrijgegeven. Hoe luchtvaartmaatschappijen gaan starten....het is NIET volgens de richtlijnen en ze lachen er alleen maar om. Natuurlijk is het zo dat iedereen die gaat vliegen met zijn eigen leven speelt en het opzoekt, maar waarom de RIVM dan niet heel duidelijk zegt dat we het niet moeten doen? Teveel belangen?
Moet aan een volwassene dan gezegd worden dat hij of zij iets niet MOET doen?
De boodschap vanuit de overheid is toch duidelijk genoeg?
De boodschap vanuit de overheid is toch duidelijk genoeg?
-
Vliegen is toch niet verboden. Afstand houden, schoonmaken, mondkapjes is een bijkomend onderwerp. Autorijden, motorrijden , bromfietsrijden en fietsen is ook niet verboden. Maar er zijn beperkende regels.
-
Als dit allemaal achter de rug is gaan we allemaal reisbureaus opzoeken die bij de SGR en ANVR zijn aangesloten. Dan komt nog de langverwachte faillissement bescherming voor alleen vluchten erbij en worden de reizen in de toekomst veel zekerder.
Ik geloof er niks van dat 'de consument' uit de crisis zodanige lering trekt dat men in de toekomst de goedkope, nu onbereikbare, online ticketschuivers links zal laten liggen. 'De consument' is nogal hardleers.Theotrucker schreef: ↑06 jun 2020 15:25Als dit allemaal achter de rug is gaan we allemaal reisbureaus opzoeken die bij de SGR en ANVR zijn aangesloten. Dan komt nog de langverwachte faillissement bescherming voor alleen vluchten erbij en worden de reizen in de toekomst veel zekerder.