LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waar is de solidariteit van Transavia?
-
Waar is de solidariteit van Transavia?
Coronacrisis: solidariteit of verdienmodel?
In juni 2019 heb ik bij Transavia een reis geboekt voor 2 personen Eindoven-Malaga op de data 25-02-2020 en terugkeer op 24-03-2020.
Door de chaotische berichtgeving over de annulering van vluchten, alles geannuleerd tussen 23-03 en 05-04, heb ik donderdagmorgen 19-03-2020 rond 09.00 uur gebeld met Transavia. Ik heb toen 61 minuten aan de lijn gehangen en kreeg toen een medewerkster te spreken, die mij verzekerde dat onze vlucht op 24-03-2020 niet was geannuleerd. Zij voegde daar nog aan toe: wij kunnen u daar toch niet laten zitten. Nog even volhouden!
Die uitspraak gaf een enorme opluchting totdat wij 6 uur later dus rond 15.00 uur een email ontvingen van Transavia dat onze vlucht geannuleerd was. Zij vonden dat vervelend en zouden het liefst een vervangende vlucht aanbieden maar dat lukte helaas niet door de onzekere situatie. Wij kregen ons geld niet terug maar zouden eind april een voucher ontvangen.
Direct na lezing van deze email, rond 18.00 uur, heb ik ingelogd op “Mijn Transavia” om te zien of wij dan nog vòòr 23-03 weg zouden kunnen. En jawel ik kon omboeken naar zaterdag 21-03 om 20.00 uur! Wij waren dolblij!
Transavia wilde wel dat wij € 408,00 zouden bijbetalen. Met de rug tegen de muur hebben wij dat gedaan.
Transavia had ons dus wel een vervangende vlucht kunnen aanbieden maar wilde van de situatie gebruik maken om extra aan ons te verdienen. De Coronacrisis creëert bij Transavia geen solidariteit maar een VERDIENMODEL.
De overheid vraagt solidariteit, Transavia vraagt geld van de overheid, waar is de solidariteit van Transavia?
In juni 2019 heb ik bij Transavia een reis geboekt voor 2 personen Eindoven-Malaga op de data 25-02-2020 en terugkeer op 24-03-2020.
Door de chaotische berichtgeving over de annulering van vluchten, alles geannuleerd tussen 23-03 en 05-04, heb ik donderdagmorgen 19-03-2020 rond 09.00 uur gebeld met Transavia. Ik heb toen 61 minuten aan de lijn gehangen en kreeg toen een medewerkster te spreken, die mij verzekerde dat onze vlucht op 24-03-2020 niet was geannuleerd. Zij voegde daar nog aan toe: wij kunnen u daar toch niet laten zitten. Nog even volhouden!
Die uitspraak gaf een enorme opluchting totdat wij 6 uur later dus rond 15.00 uur een email ontvingen van Transavia dat onze vlucht geannuleerd was. Zij vonden dat vervelend en zouden het liefst een vervangende vlucht aanbieden maar dat lukte helaas niet door de onzekere situatie. Wij kregen ons geld niet terug maar zouden eind april een voucher ontvangen.
Direct na lezing van deze email, rond 18.00 uur, heb ik ingelogd op “Mijn Transavia” om te zien of wij dan nog vòòr 23-03 weg zouden kunnen. En jawel ik kon omboeken naar zaterdag 21-03 om 20.00 uur! Wij waren dolblij!
Transavia wilde wel dat wij € 408,00 zouden bijbetalen. Met de rug tegen de muur hebben wij dat gedaan.
Transavia had ons dus wel een vervangende vlucht kunnen aanbieden maar wilde van de situatie gebruik maken om extra aan ons te verdienen. De Coronacrisis creëert bij Transavia geen solidariteit maar een VERDIENMODEL.
De overheid vraagt solidariteit, Transavia vraagt geld van de overheid, waar is de solidariteit van Transavia?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2020 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
-
Re: Waar is de solidariteit van Transavia?
Transavia wilt niet dat u gaat reizen naar Spanje en biedt daarom geen alternatieve vlucht aan. Met de kennis van nu ook zeer verstandig het Corona virus slaat in Spanje om zich heen en sinds enige dagen is het advies ook Oranje.GoedKritisch schreef: ↑24 mar 2020 12:54De overheid vraagt solidariteit, Transavia vraagt geld van de overheid, waar is de solidariteit van Transavia?
U besluit echter om niet solidair te zijn aan de Nederlandse/Spaanse bevolking door toch uw vakantievlucht te willen maken en gaat zelfstandig om boeken met bijbetaling en nu vind u Transavia niet solidair en uit op winst? Sorry ik ben het kwijt.
Inmiddels is Spanje in een crisis en is het reisadvies Oranje. Vermoed dat u nieuwe vlucht ook niet is vertrokken en zo ja dan kunnen wij als Nederlandse samenleving straks u terugvlucht gaan regelen of gaat u hier een topic openen dat Transavia geen terugvlucht meer heeft?
Het gaat om de terugkeer uit Spanje. Meneer/Mevrouw 'Goedkritisch' klaagt achteraf. Mijn mening: Transavia = Dagprijzen, geen reden om te klagen.
-
Een voucher krijgt ie voor de geannuleerde vlucht van 24-3. Alleen was dat nog niet geregeld toen ie de andere terugvlucht moest boeken, dus moest ie die terugvlucht zelf betalen.sylvesterb schreef: ↑25 mar 2020 11:13Maar waarom dan een voucher? Door zijn warrige verhaal las ik 25 februari heen reis verkeerd.
Ach, het ging gewoon per uur. Vlucht geannuleerd, aanbod voucher, daarna kon Transavia nog een ander slot krijgen, legt een extra vlucht in, tegen andere prijzen weliswaar, maar de mensen zijn nog thuisgekomen. Improviseren noemen wij dat.
-
Dat is het risico van losse tickets boeken inplaats van pakketreizen. In Marokko annuleerden ze een vlucht die heel lang geleden geboekt was, destijds voor € 50. Daarvoor kregen ze een voucher. Er was wel een vlucht op datzelfde tijdstip met aangepast vluchtnkummer. Nieuwe vlucht boeken kostte 6 x zoveel. Ook Transavia.
Hoe zit het met de solidariteit met Transavia?
Erthanax
vindt dit leuk