LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen bij versoepeling van de lockdown en vakantie?

martijn.zwanenberg

Wat te doen bij versoepeling van de lockdown en vakantie?

Ongelezen bericht door martijn.zwanenberg »

Hallo,

zojuist heb ik gebeld met onze reisorganisatie (vacansoleil) mbt onze geboekte vakantie voor juli dit jaar.
De kans bestaat namelijk dat, zeker tegen die tijd, de lockdowns versoepeld gaan worden.
Het kan dus zo zijn, dat je straks op vakantie MOET gaan, omdat er geen negatief resiadvies meer geldt. Ter plaatse kan dit dan resulteren in de mogelijkheid dat er wel nog bepaalde maatregelen gelden. Denk hierbij aan: restaurants niet open. Stranden mogen niet te vol zijn, zwembad is slechts beperkt toegankelijk, 2 meter-samenleving enz. Dit zou betekenen dat je eigenlijk maar een halve vakantie hebt.
De reisorganisatie geeft aan dat je in dit geval geen recht hebt op een voucher en dat je op dat moment eigenlijk maar 1 keuze hebt. Toch op vakantie gaan en er "het beste van maken".
Mocht je tegen die tijd alsnog willen annuleren dan ben je minimaal 60% van je reissom kwijt en je krijgt geen voucher. De annuleringsverzekering dekt dit ook niet. De enige keuze die je nu dus hebt is het annuleren van de reis, waarbij je in principe het bedrag van de aanbetaling kwijt bent. Weet iemand hoe dit juridisch zit ? Kunnen we tegen die tijd bij een "halve vakantie" nog een voucher eisen ?

Lady1234

Re: Wat te doen bij versoepeling van de lockdown en vakantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niemand “moet” op vakantie gaan. Dus u zult zelf een afweging moeten maken.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

martijn.zwanenberg schreef:
28 apr 2020 12:51
Weet iemand hoe dit juridisch zit ? Kunnen we tegen die tijd bij een "halve vakantie" nog een voucher eisen ?
Het ligt natuurlijk ook aan wat u geboekt heeft. Of een strand wel of geen beperking kent staat mijns inziens los van uw vakantie. Het wel of niet beschikbaar zijn van stranden valt naar mijn idee altijd buiten de reisorganisatie. Er kunnen ook andere redenen zijn buiten de reisorganisatie om waardoor een strand niet toegankelijk is. Zo geldt het mijns inziens voor alle faciliteiten buiten de accommodatie of park om. Als u een accommodatie geboekt heeft op een park met bijvoorbeeld een waterpark, welke nu gesloten is door de maatregelen, heeft u een punt.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De vakantie hebt u al geboekt, u zou dus sowieso gaan. Moeten doet niet ter zake.

U hebt een vakantie geboekt. En als dat geboekte u 100% gegeven wordt, dan is er geen geldige reden om te annuleren. Zoals al vermeld, alle zaken die buiten het geboekte vallen is de reisorganisatie niet verantwoordelijl voor. Gaat u maar een los huis zonder faciliteiten, dan kunt u daar dus gewoon heen. Gaat het om een resort waar faciliteiten gesloten zijn, dan hebt u recht op of een financiële compensatie of kosteloos annuleren.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij hebben vanwege de onduidelijkheid onze vakantie in Duitsland bijtijds geannuleerd. We moesten wel 10% van de huurprijs betalen.

In plaats daarvan gaan we nu naar een voor ons bekend huisje op de Veluwe. Zelfs al is één en ander nog dicht, we zijn even uit onze eigen omgeving en kunnen daar vanuit het huisje heerlijk wandelen.

En, ook wel prettig, de onzekerheid waar TS het over heeft, daar hoeven wij ons geen zorgen meer over te maken.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

martijn.zwanenberg schreef:
28 apr 2020 12:51
"halve vakantie"
?

Ga gewoon genieten van je "halve vakantie " je bent er ff tussen uit.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij een halve vakantie kun je ter plekke een klachtenformulier invullen.

Voor de rest is het afwachten hoe alles zich ontwikkelt. Vandaag is een EU-vergadering over de gesloten grenzen en wanneer ze weer open zouden kunnen. Hoe het in juli en augustus is, weet niemand.

Stel je mentaal in op een vakantie met improviseren. ;-)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is allemaal afhankelijk van wat u heeft geboekt en hoeveel daarvan wel/niet geleverd kan worden.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wij hebben een week voor de crisis een huisje bij Landau hoog Vaals geboekt, eind juni.
En als we erin mogen zullen we zeker gaan, desnoods zelf koken of ophalen, maar toch even er tussen uit.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik was ooit op een plek met grote Rellen, winkels geplunderd en dicht, horeca ook, ja gewoon pech en ik zat midden
en de Chaos... en omdat ik ging kijken kwam ik zelfs in het journaal toen.

Terug hier vroegen vele bekende waarom ik mee demonstreerde, geen idee wat of waarvoor, dat las ik ik later op Fake Boek...
2 dagen later was alles weer normaal, maar wel leuk, een Journaal uitzending bekijken terwijl je van niets wist!

Iedereen op vakantie loopt een plaatselijk risico, en ik bewijsbaar ervaringsdeskundige helaas/ gelukkig.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Komkommertijd schreef:
28 apr 2020 18:46
Ik was ooit op een plek met grote Rellen, winkels geplunderd en dicht, horeca ook, ja gewoon pech en ik zat midden
en de Chaos... en omdat ik ging kijken kwam ik zelfs in het journaal toen.

Terug hier vroegen vele bekende waarom ik mee demonstreerde, geen idee wat of waarvoor, dat las ik ik later op Fake Boek...
2 dagen later was alles weer normaal, maar wel leuk, een Journaal uitzending bekijken terwijl je van niets wist!

Iedereen op vakantie loopt een plaatselijk risico, en ik bewijsbaar ervaringsdeskundige helaas/ gelukkig.
Welkom terug, geen centimeter veranderd :mrgreen:

On topic: het is niet zo zeer een kwestie van "op vakantie moeten" maar meer "hoe ga ik toch zoveel mogelijk van deze vakantie genieten". Dat is namelijk een andere insteek: denken in oplossingen i.p.v. in problemen. Maak er gewoon iets moois van, zo wordt de vakantie wellicht toch nog onvergetelijk (in de goede zin des woords).

v.d.Heyden

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik weet dat wij vroeger volop genoten op brakke campings waar niets aan ' vermaak ' was, geen wasmachine, geen zwembad, geen restaurant , wel een soort ' kantine ' waar je een ijsje kon kopen en wat kon drinken en een kip en draaimolen( tje).
Achter de camping was een berg zand waar de kinderen zich uren vermaakten met water en zooi.
We liepen vaak door het prachtige bos met een kinderboerderij naar het dorp(je).
Daar deed je wat boodschapjes , pakten een terrasje of gingen pony (paard) rijden.
Spelletjes doen, lekker aanklooien en .savonds rozig en moe in dromenland.

Ze hebben het er nog vaak over🙂 .

Maar het ligt ook aan de leeftijd vd kinderen natuurlijk . Wij kampeerden tot ze een jaar of 12 -13 waren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is op dit moment één groot vraagteken, en al helemaal wat er gebeurd als grotere delen van lockdowns los gelaten worden. De politici, en de hun soufflerende virologen/medici zijn niet voor de lol zo conservatief. Dus om nu al van alles te gaan bedenken/vinden over hoe een vakantie (deels) wel of niet door kan gaan, lijkt me een werkelijk kansloze exercitie. Boekers willen duidelijkheid, maar wat er niet is, kan simpelweg niet gegeven worden door de touroperator.

En wat u onder een "halve vakantie" schaart, zou voor veel mensen al een enorm geluk zijn, dus het lijkt me een goed plan om uw referentiekader voor vakanties in 2020, alvast maar wat op te rekken, want een vakantie in juni zonder enige corona gevolgen zal natuurlijk nooit lukken.

Gesloten