Feedback op het Forum - deel 4
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Een korte google zoektocht laat zien dat Fok is ook zeker eigendom van een onderneming met winstoogmerk, Kajira, en partyflock ook: https://www.emerce.nl/wire/appic-neemt-partyflock
Marokko is niet helemaal duidelijk, lijkt in eigendom Marokko Media, mogelijk een handelsnaam van Urban Connect B.V. te zijn, maar daar lijkt weinig activiteit te zijn.
Bokt is dan weer niet in eigendom van een onderneming met winstoogmerk voor zover ik kan zien.
Marokko is niet helemaal duidelijk, lijkt in eigendom Marokko Media, mogelijk een handelsnaam van Urban Connect B.V. te zijn, maar daar lijkt weinig activiteit te zijn.
Bokt is dan weer niet in eigendom van een onderneming met winstoogmerk voor zover ik kan zien.
-
Uw naald is in een verkeerde groef terecht gekomen. Methusalah had de indruk dat moderators op een commercieel forum betaald willen worden. Alle fora die ik noemde zijn opgezet door vrijwilligers/enthousiastelingen. Zal best zijn dat een aantal is overgenomen door ondernemingen en inmiddels met advertenties inkomen verwerven om de kosten van beheer te dekken, maar ze worden allemaal nog steeds (grotendeels) 24/7 gerund door vrijwillige moderators
Professioneel gerunde fora zoals die van Avrotros, VaraBNN, Max en de Consumentenbond hebben daarentegen de grootste moeite een minimaal kwaliteitsniveau in de moderatie te realiseren. Daar ontbreekt toch de community spirit. Twee van de vier zijn er al mee gestopt.Methusalah schreef: ↑20 jan 2025 13:31Dat was vast geen commercieel forum want die moderators willen gewoon betaald worden, helemaal voor dat soort rare tijdstippen. Dus totaal niet vergelijkbaar. In ieder geval zijn er genoeg fora waar er geen 24/7 moderatie is.
Al enige tijd gaat het uploaden van afbeeldingen niet goed. Daar wordt aan gewerkt.
Consumenneke
vindt dit leuk
Wat fijn om te lezen dat jullie achter de schermen zo hard werken om de boel weer draaiende te krijgen.
-
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen, misschien ook niet, maar is het een idee om een forumstatus toe te voegen aan (fervente) forumleden? Op die manier zou je ook kunnen zien met wat voor 'n actief forumlid reageert? En dan bedoel ik een variatie tussen ééndagsposters tot aan ervaren leden? Dat brengt wel een nostalgisch element aan het forum. 

-
Een status op basis waarvan? Aantal reacties? Op inhoud? En wie gaat dat bepalen?Papegaaiduiker schreef: ↑11 mar 2025 10:43Misschien is het al eerder ter sprake gekomen, misschien ook niet, maar is het een idee om een forumstatus toe te voegen aan (fervente) forumleden? Op die manier zou je ook kunnen zien met wat voor 'n actief forumlid reageert? En dan bedoel ik een variatie tussen ééndagsposters tot aan ervaren leden? Dat brengt wel een nostalgisch element aan het forum.![]()
-
Op basis van het aantal berichten? Dan zijn, als ik het goed heb, de top 3 respectievelijk Moneyman, ikzelf en Lady1234.
Ik weet niet of iedereen daar zo blij mee is...
Ergens snap ik de bedoeling wel: het zou goed zijn onderscheid te maken tussen de serieuzere posters en de grappenmakers, clowns en trollen. Maar dat onderscheid is heel lastig. Waar trek je een grens, wie stelt de criteria, en wie handhaaft de criteria?
Ik weet niet of iedereen daar zo blij mee is...

Ergens snap ik de bedoeling wel: het zou goed zijn onderscheid te maken tussen de serieuzere posters en de grappenmakers, clowns en trollen. Maar dat onderscheid is heel lastig. Waar trek je een grens, wie stelt de criteria, en wie handhaaft de criteria?
-
Het was maar een idee, het zou meer zeggen over hoelang een lid actief is op het forum i.c.m. het aantal berichten die zijn verstuurd. Het hoeft geen erkenning te zijn.
witte angora
vindt dit leuk
-
Dat was de bedoeling inderdaad, op papier kan het leuk uitpakken. In de praktijk onuitvoerbaar.witte angora schreef: ↑11 mar 2025 11:20Op basis van het aantal berichten? Dan zijn, als ik het goed heb, de top 3 respectievelijk Moneyman, ikzelf en Lady1234.
Ik weet niet of iedereen daar zo blij mee is...![]()
-
witte angora schreef: ↑11 mar 2025 11:20Op basis van het aantal berichten? Dan zijn, als ik het goed heb, de top 3 respectievelijk Moneyman, ikzelf en Lady1234.
Ik weet niet of iedereen daar zo blij mee is...![]()
Wat ook zou kunnen is een aantal vakgebieden toevoegen aan zo'n lid (het lid heeft de vrije keuze om die vakgebieden kiezen) om andere forumleden te kunnen helpen bij deze vakgebieden waar ze tegenaan lopen. Natuurlijk wel met de disclaimer dat die hulp/tips niet altijd werken of dat er geen recht aan ontleend kunnen worden.
Er worden misschien wel goed adviezen gegeven maar deze zijn niet te vinden tussen de vele pagina's met andere bijdragen die nergens over gaan en waarin de notoire forum veel bijdragers los gaan op niet relevante zaken. En dan vragen mensen zich waarom iemand na 1 bijdrage niet meer terug komt (= inlogt). Ze durven gewoon niet omdat ze volledig afgebrand worden door oud gedienden dit niets beters te doen hebben dan dit forum te vervuilen en dat ook kunnen doen omdat de moderatie hier ver te zoeken is (lees: die zien het waarschijnlijk ook niet meer zitten). Ik meld regelmatig zaken en vraag dan om een reactie als het gelezen is. De laatste reactie terug was november vorig jaar .....
Door dit alles heeft dit forum zijn draagvlak volgens mij totaal verspeeld en kan daarom inderdaad opgeheven worden. Misschien dat sommigen dan een andere hobby moeten gaan zoeken maar dat is dan maar zo.
Door dit alles heeft dit forum zijn draagvlak volgens mij totaal verspeeld en kan daarom inderdaad opgeheven worden. Misschien dat sommigen dan een andere hobby moeten gaan zoeken maar dat is dan maar zo.
Het is helemaal geen gek idee, want op heel veel fora is wat jij voorstelt gewoon de dagelijkse realiteit. Soms alleen op basis van aantal berichten (waarbij vaak offtopic-topics zoals je hier de huiskamer hebt zijn uitgesloten), maar gelukkig vaker ook op basis van duimpjes (positief én negatief). Het zit standaard in de veelvoorkomende Xenforo-software en ook voor de wat oudere, maar ook nog veel voorkomende phpBB-fora zijn er in ieder geval pluginns. Het zou dus ook op Radar prima kunnen, want: dit forum draait op phpBB-software.Papegaaiduiker schreef: ↑11 mar 2025 11:22Het was maar een idee, het zou meer zeggen over hoelang een lid actief is op het forum i.c.m. het aantal berichten die zijn verstuurd. Het hoeft geen erkenning te zijn.
Zelf ben ik er niet echt voorstander van. Je krijgt soms toch dat mensen erop gaan posten, en dat wil je niet. Het geeft ook het risico, zeker op een topic als dit, dat nieuwe leden denken "da's een forumguru, die zal wel weten hoe het zit", terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Ik kijk liever naar de kwaliteit van de berichten dan naar de postcount/ forumstatus.
Papegaaiduiker
en Nevyn
vinden dit leuk
-
Ik heb wel de indruk dat het forum wel een boost kan gebruiken, naast het kwalitatieve gedeelte van posts. Wat is de reden dat Radar ervoor heeft gekozen om geen vrijwilligers in te zetten voor moderatie?
-
Kost enorm veel tijd en energie. Consumentenbond en Max zijn ermee opgehouden, want op al deze fora kom je dezelfde mensen tegen die de hele dag op het internet zitten en dan onderling gaan bakkeleien. Bovendien worden nieuwkomers vaak vijandig bejegend.
-
Die vraag wordt al 15 jaar gesteld - en steeds is het antwoord hetzelfde. Het heeft er, als ik het goed heb, mee te maken dat dit het forum van een publieke omroep is. Er is in ieder geval een wettelijke reden voor. Ik vermoed zo dat dat in de tussentijd niet veranderd is.Papegaaiduiker schreef: ↑11 mar 2025 14:38Wat is de reden dat Radar ervoor heeft gekozen om geen vrijwilligers in te zetten voor moderatie?
Maar als je er over nadenkt - zou je willen dat het forum over wordt gelaten aan de huidige groep ruziezoekers?
-
Dit forum vervult een nuttige maatschappelijke rol, ook al ontsporen discussies van tijd tot tijd. Lang niet iedereen heeft de gave van begrijpend lezen, lang niet iedereen heeft de gave van begrijpelijk reageren. Dat hoeft geen probleem te zijn, zolang rechtzoekende consumenten hun weg kunnen vinden. En juist dat is lang niet altijd het geval. Ons probleem, ons belang: deel je inzichten!Op de startpagina, AVRTROS Radar schreef:Discussieer mee op ons forum! Meld je vandaag nog aan en deel je inzichten met andere leden.
Moderatie én voorlichting is daarbij van belang, om discussies ook voor toevallige passanten begrijpelijk en overzichtelijk te houden. Misschien kan het TV-programma Radar eens een uitzending wagen aan de functie van hun eigen forum? Antoinette, Fons, Redactie?
Consumenneke
vindt dit leuk
Sommige topics zijn nuttig voor mensen die er naar zoeken inderdaad.
Gaarne dit topic alleen te gebruiken om feedback te plaatsen. Dus in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden.
BL2
vindt dit leuk