LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon drama!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Merel30
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2011 15:21

Aegon drama!

Ongelezen bericht door Merel30 »

Ik heb een aantal weken geleden al eens een topic aangemaakt over Aegon. Dat ging toen over water/vocht schade bij mijn oma, ik kreeg toen een persoon aan de telefoon die beweerde dat ze daar niet voor verzekerd was. Uiteindelijk bleek ze daar wel voor verzekerd was.

Maar toen begon het drama pas. Officieel zou je de aangedane spullen moeten bewaren, maar omdat dat onmogelijk is als alles verschimmeld is (vreselijke stank) mochten we in overleg met een dame (ik heb haar naam) de spullen weg doen. Heb er netjes foto's van gemaakt en door gemaild. Toen kreeg mijn oma een brief dat ze een hersteller in moest schakelen en de offerte door moest sturen. Ik belde dus naar Aegon om te zeggen dat er niets te herstellen viel omdat er niets meer van de spullen is. Nou dat hadden we nooit mogen doen bla bla bla. Ik heb toen verwezen naar de dame met wie de afspraak was gemaakt. Okay de schade zou afgehandeld worden, ook omdat het schadebedrag meeviel zouden ze er niet moeilijk over doen. Na weer een brief over een schadehersteller, en weer een telefoontje dat er niets te herstellen valt wordt er gezegd dat ze de kopieen willen hebben van de nota's. Er zijn nog geen nota's want ze heeft gewoon simpelweg het geld niet om de spullen voor te schieten. Dan moesten ze offertes hebben, bij de leenbakker en de gamma krijg je geen offerte. Nou dan moesten we maar naar een woonwinkel gaan, ik vertelde dat het dan vele malen duurder zou worden. Geen boodschap aan er moesten offertes/nota's komen. De volgende dag belde ik nog eens om na te vragen hoe het nu precies zat. Nou de gene die ik aan de telefoon had de dag ervoor was volgens deze mevrouw echt van lotje getikt want het moest natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

Wij hebben dan maar zelf het Novylon, de onderplaten plus het leggen van de vloer voorgeschoten want op een betonnenvloer lopen is niet erg prettig en dan hebben ze een nota en dan kunnen ze die in ieder geval uitbetalen.

Nu belde ik vanmorgen om te vragen hoe het dan met de linnenkast zou gaan want dat zou in eerste instantie gewoon uitbetaald worden omdat het om een een bedrag van 150 euro gaat. Je gelooft het nooit!! We willen een offerte/nota hebben......

Verschrikkelijk, ik heb nog nooit in mijn hele leven een bedrijf meegemaakt waarvan er zoveel medewerker met een ander antwoord/verhaal komt.

Ik heb mijn oma geadviseerd om, als deze kwestie achter de rug is, deze verzekering heel snel de deur uit te schoppen.

Ik ben zelf ergens anders verzekerd en heb jaren geleden zelf een schade op moeten geven ivm lekkage. Dit ging 1000 maal soepeler en makkelijker als dit. Waarschijnlijk ook omdat er een vast protocol is. Bij Aegon mogen de medewerkers hun eigen interpretatie geven aan een schade.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door Emcede »

Heeft je oma een tussenpersoon? Die is ervoor om dit te begeleiden. Wij zouden dergelijke antwoorden voor onze klanten niet accepteren, maar tegelijkertijd ook met een oplossing komen.

Neem contact op met de tussenpersoon, leg daar het verhaal duidelijk en volledig uit en laat hen ervoor zorgen dat dit rechtgetrokken wordt.

Merel30
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2011 15:21

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door Merel30 »

Hoi Emcede,

Dat is nu ook weer zo vaag, ik heb de papieren opgezocht van de verzekering. Ik wordt daar niet echt wijzer van, toen mijn opa overleed hadden ze mijn oma ook maar meteen uitgeschreven. Ze was zonder dat ze het wist niet meer verzekerd. Dit is na een jaar weer rechtgetrokken maar toen kreeg ze de papieren van Aegon zelf. Mijn oma weet van geen tussenpersoon en Aegon doet vaag en zegt wij kunnen het ook afhandelen. Maar ik begreep dat Aegon niet zonder tussenpersoon werkt?

AEGON
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2010 16:33
Contacteer:

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door AEGON »

Hallo Merel,

Ik vind het erg jammer om dit te lezen, ik zou graag met je in contact komen dan kan ik je probleem aan mijn collega's voorleggen. Kun je je gegevens mailen naar [email protected]

groet Remmert AEGON Webcare

Thomas1666
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2011 14:58

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door Thomas1666 »

Quote: Verschrikkelijk, ik heb nog nooit in mijn hele leven een bedrijf meegemaakt waarvan er zoveel medewerker met een ander antwoord/verhaal komt.

Ik heb mijn oma geadviseerd om, als deze kwestie achter de rug is, deze verzekering heel snel de deur uit te schoppen.

Ik ben zelf ergens anders verzekerd en heb jaren geleden zelf een schade op moeten geven ivm lekkage. Dit ging 1000 maal soepeler en makkelijker als dit. Waarschijnlijk ook omdat er een vast protocol is. Bij Aegon mogen de medewerkers hun eigen interpretatie geven aan een schade.

@Merel30,
Ik heb ook probleem met de tussenpersoon en AEGON.
Ik ben een buitenlander daarom weet ik niet welke verzekeringmaatschappij is de beste om te overstappen.
Mag ik vragen welke verzekering gaat uw oma overstappen.

Ik heb een opstalverzekering via tussenpersoon SAA bij Aegon verzekerd. Op 16 augustus was een inbraak geweest dat veel deuren en kozijnen schade had aangericht die vervangen en repareerd moest worden.
Verschrikkelijk, ik heb ook nog nooit in mijn hele leven een bedrijf meegemaakt waarvan er zoveel medewerker met een ander antwoord/verhaal komt.
Eerst zei de medewerker van SAA dat geen eigen risico kost maar nu kreeg ik een brief van Aegon dat € 500,00 eigen risico was. De b.t.w. wordt ook niet vergoed.
Ik wilde de factuur van de Timmerman rechtstreeks betaald worden door de Verzekering wegens de hoge schade bedrag € 2915,25. Maar dat doen zij niet. Zij zeiden dat ik moest zelf afrekenen met de Timmerman. De inspecteur van Aegon en SAA belooften dat de schade uitkering binnen 1 maand zal gebeuren.
Meer dan 2 maanden later op 26 oktober keerde Aegon niet geheel uit. Maar 40% uitkeren minus € 500,00 eigen risico.
De andere 60% minus b.t.w. keren zij pas uit na ontvangst herstel nota's. De nota heb ik 2 weken geleden al doorgestuurd. Wanneer keren zij uit weet ik niet want ik heb vandaag nog niets gezien. Ik ben nu meer dan 3 maanden bezig en word wel beetje beu van Aegon met verschillende protocol. :mrgreen:

AEGON
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2010 16:33
Contacteer:

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door AEGON »

Hallo Thomas,

Zou je ook je gegevens kunnen mailen naar [email protected] dan kan ik je probleem voorleggen aan mijn collega's.

Alvast bedankt.

Groet,
Remmert AEGON Webcare

Thomas1666
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2011 14:58

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door Thomas1666 »

Beste Remmert AEGON Webcare,

Hartelijk bedankt voor de snelle afhandeling binnen 1 week. Vandaag is het bedrag na het aftrek € 500,00 en b.t.w. uitgekeerd.

Snel en goede service. :D

Mvg,

Thomas

Merel30
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2011 15:21

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door Merel30 »

Uiteindelijk heeft Aegon alles netjes opgelost en hebben mijn oma een bloemetje aangeboden voor de stroeve communicatie.

Bedankt Remmert

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Aegon drama!

Ongelezen bericht door JDII »

Als Aegon ook alle woekerpolisgedupeerden alsmede de gedupeerden van hun dochtermaatschappijen Legio Lease en Spaarbeleg bloemetjes zouden gaan aanbieden kunnen ze heel wat kwekerijen in nederland en daarbuiten moeten opkopen....

Vreselijk bedrijf dat Aegon. Zuivere oplichters. U heeft nog geluk gehad

Gesloten