LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 50 tot 100% premieverhoging yarden uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
H C A van Holsteijn

50 tot 100% premieverhoging yarden uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door H C A van Holsteijn »

Hierbij doe ik melding van een premieverhoging van mijn yarden uitvaartverzekering.
in 1993 hebben mijn vrouw en ik een polis afgesloten met
een premie betaling van 20 jaar . de premie was F 24.40
per maand . nu krijg ik bericht van yarden dat ik 16.18euro
per maand moet gaan betalen. kan dat zomaar?
en zo niet wat moet ik doen om dit ongedaan te maken .
Ze zeggen dat ze al van af 1980 geen premieverhoging hebben
gehad , maar dat klopt niet . Ze hebben elk jaar de premie
voor nieuwe klanten verhoogt. En ze hebben de indruk gewekt
met een premie betaling met een looptijd van 20 jaar dat de
premie daarvoor gelijk zou blijven.
met dit bericht verzoek ik u dit onder de aandacht te brengen in uw programma tros radar op de tv.
Het gaat er op lijken dat de consument tegenwordig alles
moet slikken wat hem voorgeschoteld word.
op intenetseite van de consumentenbond zijn ook al verschillen klachten binnen gekomen

Marcel Aafjes

Re: 50 tot 100% premieverhoging yarden uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Marcel Aafjes »

Mijn premie is 150% gestegen. Dus dat gaat goed. Ik vind dit maar een nare gang van zaken en raar is het ook.

heslinga

Ongelezen bericht door heslinga »

Ook ik heb 155% premieverhoging van Yarden uitvaartverzekering gekregen. De premie bedroeg bij aanvang van de verzekering in 1 maart 1973 ƒ 11,35
(€ 5,15).
Nu betalen wij in totaal ruim € 7 en de premie wordt vanaf 1 januari 20023 verhoogd tot € 19,88.
In de brief van 28 november 2003 wordt gesteld dat er nooit een premieverhoging is doorgevoerd. Dit is niet juist.

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Verzekeraar Yarden heeft een premieverhoging aangekondigd voor zijn naturaverzekering. Verzekerden, die langer dan veertig jaar verzekerd zijn en voor wie het pakket in feite is volgestort, gaan van een jaarpremie van € 4,53 naar € 9,--, een verdubbeling dus. Mijn partner gaat van € 5,58 naar € 14,26, een verdrievoudiging dus. Ik heb het gesignaleerd bij de verzekeraar, maar vraag me af welke andere mogelijkheden er nog open staan.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Volgens een woordvoerder van Yarden in een bekend vakblad, heeft Yarden door 'goede belegginsresultaten' al 22 jaar geen premieverhoging hoeven door te voeren. Daarom 'zullen de polishouders zelf een steentje bij moeten dragen'. de premieverhoging zal 'afhankelijk zijn van de reseterde looptijd en de leeftijd van de verzekerde'. De verhogingen worden gechat op '10 tot 25%'. 155% lijkt me dus een beetje veel van het goede. Lees de polisvoorwaarden er eens op na, daarin staat waarschijnlijk de maximum premieverhoging genoemd. Overigens hebben ook Dela (markleider natura uitvaartkostenverzekeringen) en monuta (de nummer drie) de premies fors moeten verhogen (met resp. 6,28% en 5%).

H.J.Kattenberg

Ongelezen bericht door H.J.Kattenberg »

Mijn premie is gestegen van euro 4.47 naar euro 11.49 per kwartaal, een prijsverhoging van 255%. Voor de rest van mijn familie gaat de premie omhoog van 23 euro naar 34 euro per kwartaal.
In de brief wordt vermeld dat de schuld zou liggen bij de finaciele markten.
Mijn inziens heeft Yarden met ons geld gespeculeerd op de beurs en verloren.
Het bestuur van Yarden moet hieruit zijn consequenties trekken en opstappen.

Marijke Hack

Ongelezen bericht door Marijke Hack »

Mijn premie van Yarden uitvaartverzekeringen is gestegen van € 12,14 per halfjaar naar € 31,03. Mijn verzekering is 1 september 1979 á F 4,60 per maand tot 1 september 2009, vanaf 2010 is een jaarlijkse bijdrage van F 10,-- verschuldigd: dit is wat staat op mijn polisblad van toen nog AVL uitvaartzorg.Alles wordt duurder dus dat zal ook wel met verzekeringen,daar kan ik zelfs nog begrip voor hebben, wat ik mij alleen afvraag is wat dan de waarde is van wat de afspraak was bij het afsluiten. Die vraag heb ik telefonisch gesteld aan een medewerker van Yarden, er schijnen dus bepaalde voorwaarden te zijn waarbij in dit geval Yarden zo"n extreme premieverhoging kan doorvoeren.
Ik vraag mij af wat hier aan gedaan kan worden.

Gesloten