Bedankt voor je reactie.ElleFlowers schreef: ↑08 apr 2019 16:43Indien het natuursteen is gaat normaliter een vloer (die goed gelegd is) heel erg lang mee is mijn mening. Dus na 2,5 jaar zou de vloer nog steeds behoorlijk wat waard moeten zijn (het is geen auto die direct na verlaten dealer 20% minder waard is).ervaringen schreef: ↑08 apr 2019 13:48Dank voor je reactie.Leojes30 schreef: ↑08 apr 2019 12:41@ TS,
Wettelijk gezien heeft u geen recht op een geheel nieuwe vloer, hij is namelijk 2.5 jaar oud en hij is niet 100% "kapot".
Dus vandaar dat de AVB verzekeraar van de andere partij u een waardevermindering aanbied.
Dt wil niet zeggen dat u daar mee akkoord hoeft te gaan. U kunt in gesprek gaan met de expert of zelf een contra expertise regelen.
Ik kan me HEEL goed voorstellen dat u als u 2.5 jaar geleden een prachtige nieuwe vloer gekocht heeft en deze nu niet meer mooi is dat u dit niet accepteert, ik behandel dit soort claims meerdere malen per dag en IEDEREEN dit zo'n soort schade heeft zegt hetzelfde. Je ziet dit tenslotte iedere dag meerdere keren en je ergert je kapot als er doffe plekken op zitten..
U kunt ook er voor kiezen om het bedrag te houden en bijvoorbeeld van dat geld een paar mooie kleden te kopen of een deel bij te leggen en toch een nieuwe vloer laten leggen. Mag ik vragen wat de vloer gekost heeft (incl leggen) en hoe groot de beschadigde oppervlakten zij n ( een percentage) dan kan ik u vertellen wat een reele waardevermindering is.
Vloer heeft inclusief leggen rond de 12.500 gekost.
Oppervlakte in percentage is meer dan 30% onherstelbaar "beschadigd"
Voegen in percentage is meer dan 80% gebroken dan wel verkleurd. (Voegen is natuurlijk wel relatief simpel te verhelpen).
De meningen over optische schade etc zijn onjuist helaas. Een kleedje eroverheen gaat ook niet op wettelijk.
Ik geef het dus een goede kans dat je een redelijke schadevergoeding kan krijgen, althans daar recht op hebt. Tevens heb je recht op vergoeding van alle schade. Dus ook kosten voor het laten leggen. Dus waardevermindering, kosten van het leggen, kosten ter vaststelling van de schade (experts), eventueel juridisch advieskosten etc.
Heb je hier ook toevallig enige juridische onderbouwing voor?
Ps. Alle partijen (inclusief de verzekering van tegenpartij) stelt inderdaad dat de vloer goed is gelegd en tevens ook waterpas.