LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acceptatie voorwaarden levensverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
annemiekr
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:50

Acceptatie voorwaarden levensverzekering

Ongelezen bericht door annemiekr »

LS,

Kan iemand mij uitleggen waarom ik een schoolverklaring voor mijn dochter moet inleveren als ik een (spaar)levensverzekering voor mijn dochter wil afsluiten? Mijn dochter is in dit geval de verzekerde en de begunsitgde. als ze komt te overlijden ben ik de begunstigde en ik ben de premie betaler. Waarom moet mijn dochter dan bewijzen dat ze student is? Ik krijg hier helaas nergens een eenduidig antwoord op.

Alvast bedankt

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Acceptatie voorwaarden levensverzekering

Ongelezen bericht door sjohie »

annemiekr schreef:LS,

Kan iemand mij uitleggen waarom ik een schoolverklaring voor mijn dochter moet inleveren als ik een (spaar)levensverzekering voor mijn dochter wil afsluiten? Mijn dochter is in dit geval de verzekerde en de begunsitgde. als ze komt te overlijden ben ik de begunstigde en ik ben de premie betaler. Waarom moet mijn dochter dan bewijzen dat ze student is? Ik krijg hier helaas nergens een eenduidig antwoord op.

Alvast bedankt
Daarmee toont ze aan dat ze niet voor een X aantal uren in de week beschikbaar is voor arbeid, wat mogelijk relevant kan zijn als het om een aanvullende uitkering op een inkomen oid is.

annemiekr
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:50

Re: Acceptatie voorwaarden levensverzekering

Ongelezen bericht door annemiekr »

Hoi Shohie,

Het gaat hier niet om een verzekering om het inkomen aan te vullen. ik wil gewoon dat mijn dochter over 10 jaar de totale uitkering van het spaar element krijgt en dat ze is verzekerd bij overlijden.
Wat ik tot nu toe begrepen heb gaat het erom dat ze een reden moet aantonen waarom ze geen inkomen heeft en waarom ik de premie betaler ben

Gesloten