LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acceptatie ziektenkostenverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JPost

Acceptatie ziektenkostenverzekering

Ongelezen bericht door JPost »

Unive wil mijn vrouw alleen inschrijven met de (dure) standaardpakketpolis, dit omdat ze zwanger is (was, we hebben inmiddels een gezonde dochter). Mag een verzekeraar om deze reden een (normale) verzekering weigeren?

Gast

Re: Acceptatie ziektenkostenverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Een maatschappij is niet verplicht om iedereen te accepteren op uitgebreide voorwaarden. Wel moeten ze iemand op basis van een Standaardpakketpolis altijd accepteren als ze een aanvraag hiervoor krijgen.

Wil Unive nu nogsteeds niet op een normale ziektekostenverzekering accepteren?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat krijg je als je appels met peren vergelijkt, fruitteler..

Ga naar een echte maatschappij, dan heb je geen probleem.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Meneer Post,

Ik kan me voorstellen dat u enorm veel hebt aan de bovenstaande reacties....

Een maatschappij is niet verplicht u te accepteren voor een particuliere verzekering (een maatschappijpolis), zelfs niet als u voorheen ergens anders ziekenfonds verzekerd was.
Als zij vinden dat het risico te hoog is kunnen ze u weigeren en als u voorheen ziekenfonds verzekerd was dan bieden ze u vaak alleen de veel duurdere Standaard Pakketpolis aan.

Mijn vragen zijn: heeft u al aangegeven dat uw vrouw niet meer zwanger is? En is er aanleiding dat zij op het moment een verhoogd risico met zich mee brengt?

Als u de eerste vraag met ja en de tweede met nee kan beantwoorden zijn er 3 oplossingen.

1 U houdt uw aanvraag bij Unive gestand. U zult wel een zgn. maatschappij polis krijgen en uw vrouw een StandaardPakketpolis (SPP).

2 Waarschijnlijk hebt u de mogelijkheid om beroep aan te tekenen tegen de beslissing. Dit kunt u doen, maar besef goed dat het wel maanden kan duren voor er een beslissing is en de kans is groot dat deze in uw nadeel uitvalt. Dit omdat uw vrouw in 1e instantie ook geweigerd is.

3 U dient aanvragen in bij 3 andere verzekeraars die u aanstaan (prijs/kwaliteits gewijs) en wacht op hun antwoord. Er is namelijk een kans dat u ergens anders wél onder normale voorwaarden geaccepteerd wordt. Ik adviseer u in ieder geval CZ -www.cz.nl- eens te proberen.

Mocht u onverhoopt bij alledrie of 2 maatschappijen geaccepteerd worden dan kunt u aan de maatschappij(en) waar u niet verzekerd wilt zijn meteen de polis retourneren met de mededeling dat u zich bedacht hebt. Ze moeten de verzekering per ingangsdatum beeindigen want u mag niet 2 ziektekostenverzekeringen hebben.

Heeft u nog vragen? U kunt mij mailen op [email protected]

Meisje

JPost

Ongelezen bericht door JPost »

Meisje,

Bedankt voor de tips ik ga dit inderdaad proberen.
Alleen nog de vraag of ik daar nu niet te laat mee ben voor dit jaar of kan ik op ieder moment overstappen?

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Nee, je bent er niet te laat mee maar je moet wel opschieten én die verzekering moet ingaan op 01.01.2004.

Bij veel zorgverzekeraars kun je je via internet een polis aanvragen. Ik raad je aan dit te doen, werkt een stuk sneller dan dat je eerst info per post opvraagt en daarna ook nog de aanvraag moet indienen.

Gesloten