Hallo lezer,
Ik heb dus in december 2010 een Blackberry 9300 3G gekocht voor €310 bij www.phoneshop.nl
Ik heb hem ook direct laten verzekeren bij Actua Verzekeringen, het zijn aparte bedrijven maar kennenlijk ze werken wel samen
Op de site van phoneshop staat dat de verzekeraar garant staat voor reparatie of als dat niet mogelijk is omruiling naar een nieuw toestel.
''Wat te doen bij schade?
In geval van schade neemt u telefonisch contact op met Actua Assurantiën B.V. op telefoonnummer 010 - 4477100. U ontvangt dan instructies hoe te handelen. In de regel zullen zij een defect toestel bij u op laten halen voor reparatie en het toestel na reparatie zo spoedig mogelijk terugbezorgen (afhankelijk van de snelheid van het reparatie- of omruilproces bij de reparateur of fabrikant).''
hier ging ik ook van uit bij het afsluiten van de verzekering. Dat als hij niet gemaakt zou kunnen worden bij schade, ik een nieuwe zou ontvangen.
In het verleden had ik via hi zelf ook een verzekering afgesloten waar dit beleid wel van kracht was.
Het gaat dus om de Blackberry 9300 3G
hij kost nu 200, ze willen me 125 geven waarvan een eigenrisico van 25 euro al afgetrokken is..
Ik had een Gold telefoonverzekering bij actua
gekocht in december 2010 en kapot gegaan in januari 2012 dus ik had hem iets meer dan een jaar. ik heb hem 16 februari opgestuurd en 3 maart die brief van hun gehad met dat ik 125 euro waardecheque krijg die ik alleen bij phoneshop.nl mag uitgeven.
Probleem 1: Ik krijg volgens mij veels te weinig, ik wil gewoon dat die gemaakt wordt of ik wil een nieuwe, tenminste daarom heb ik hem verzekerd.
Probleem 2: Het blackberry 9300 3G die ik daar kocht verkopen ze niet meer op die site, omdat er nu een nieuwe model telefoon bestaat.
Ook is het vreemd, want op die site waar ik hem gekocht had staat. als je wilt betalen met zo'n waardecheque van de verzekering - die ik dus gekregen heb- dan kost dat 25 euro extra door administratiekosten, waarom zoveel? en mag dit zomaar ?.
Is er iets wat ik kan doen ? of wordt hier gewoon rechtmatig gehandeld door zowel Phoneshop.nl en/of Actua
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
groetjes,
Orlando
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Actua telefoonverzekering
-
Re: Actua telefoonverzekering
De telefoon is meer dan een jaar oud...dan heb je afschrijving...is dat nou zo moeilijk om zelf te bedenken. Wordt de laatste dagen erg moe van alle mensen die denken alles maar nieuw te krijgen ongeacht hoe oud het is!!
PS: en de verzekeraar en winkelier worden steeds kribbiger van de consument die denkt alleen maar denkt rechten te hebben en al zijn eisen direct ingewilligd krijgt.
PS: en de verzekeraar en winkelier worden steeds kribbiger van de consument die denkt alleen maar denkt rechten te hebben en al zijn eisen direct ingewilligd krijgt.