LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon blijft maar rekenen, FundPensioen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pbaar

Aegon blijft maar rekenen, FundPensioen

Ongelezen bericht door pbaar »

Beste allemaal,
nadat ik in oktober 2009 de eerste brief van Aegon ontving over mijn lijfrentepolis in relatie tot het akkoord dat zij bereikt hadden met de stichtingen Verliespolis en Woekerpolis heb ik diverse keren brieven van Aegon ontvangen dat zij nog steeds aan het rekenen waren over de consequentie ervan en dat er weer uitstel was. De laatste dateert nu van 11 april 2012, zo'n 2,5 jaar verder. Ik heb het sterke idee dat ze gewoon niet tot uitbetaling willen overgaan en je voelt je machteloos.

stofzuigertje

Re: Aegon blijft maar rekenen, FundPensioen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas hebben zij alle tijd en andere verzekeraars ook.
Het is vechten tegen windmolens en geloof nooit zomaar meer mooie folders en verkoop praatjes waar ze mooie dingen beloven.

De enige die altijd tevreden waren zijn de adviseur de Aegon zelf.
Ik zat als Aandeelhouder aan de goede kant en was tevreden met iedereen die een Polis afsluit dus U zit gewoon aan de verkeerde kant.
Zolang ik tevreden ben moet U elders iets zoeken.

Aegon is duurder dan vele anderen, zelden goedkoopste en alleen als ervaren aandeelhouder kan ik over hun tevreden zijn.

Waarom zou ik wel aandelen en geen producten van hun nemen?
Grote namen, ik hoef ze privé niet meer.

jammer

Ongelezen bericht door jammer »

Kijk voor meer informatie voor dit onderwerp bij woekerpolis en dan bij aegon...

Ook ik heb een fundpensioen van de aegon afgesloten in 1999. Ook ik weet nog niet wat de mogelijke compensatie zal bedragen.

Ook bij mij is de aegon dus al 5 jaar aan het rekenen????

Mijn vraag is snapt aegon het nog wel????

Wat ook nog blijkt is dat mijn ORV-premie vrij laag is, maar door de woekerpolis overeenkomst mag aegon HIER OPEENS WEER MEER voor gaan berekenen!!!!

Maar de ORV zijn GEEN kosten werd er gezegd, maar hoort bij het product.
Dat ze dat toestaan, wat is dit voor een overeenkomst??????

Niet te geloven gewoon!!!!!

Maar deze polis is inmiddels ook al aangemeld bij de KIFID. Zie voor de verdere gegevens: woekerpolis aegon

klaasdo

Ongelezen bericht door klaasdo »

Ik heb vandaag bericht gehad na vraag of ik af kon kopen na 14,5 jaar .

Ik moet nog bijna 1300 euro eerste kosten betalen bij afkoop !!!
Ik heb altijd mijn spaarloon a 50 euro ingelegd (bij elkaar dus zo 9000 euro)

Nu was mijn opgebouwde waarde bijna 7200 euro.
Ik dacht ..ik wil van die troep af en neem mijn verlies.
Aardige mevrouw aan de telefoon zij dat ik toch echt 7200 kreeg maar nu dus die brief met 7200 -1300 = 5900 euro

Adviseur raadde in 1998 aan om geen 15 jaar te nemen maar eigen keuze datum afkoop .
Verhaal erachter was dat ik dan ook bv na 16 jaar op kon zeggen als dan net de beurs wat lager was bij 15 jaar .
Nu kom ik er pas achter dat ik daarom dus die hoge kosten bij afkoop moet betalen omdat ze dan uitgaan van 40 jaar !!!!!
Ik heb de eerste 5 jaar voordurend in de clinch gelegen met Aegon omdat ik ze toen vaak belde en ze vroeg waarom mijn rekening nog steeds op verlies stond en de koers van het equity fonds toen 20 % hoger was.
Toen is mij altijd verteld dat dat kwam doordat de kosten er de eerste 5 jaar vanaf werden gehaald .
NIET DUS !!! Ze flikken het 15 jaar na dato weer !

jackine

Ongelezen bericht door jackine »

Ik heb van de Aegon fund een compensatie gekregen van mijn woekerpolis van € 666
Er gaat 52 % loonheffing af
Bij het invullen van het belastingformulier moet ik ook nog 20% revisierente betalen van € 133
Heb ik in september 2012 ontvangen
Ter compensatie van de 15 jaar lijfrente polis
Is dit normaal?
Mijn leeftijd is 69 jaar
Bij voorbaat dank
Grt Jack

Gesloten