| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aegon
aegon
Ik wil een spaarplan bij aegon afkopen .nu krijg ik te horen dat ik 5 tot 8 weken op mijn geld moet wachten.mag dit zomaar weant het is wel mijn geld!!!! Als je achter bent met betalen krijg je een incasso op je nek.kan ik die nu ook inschakelen.
Re: aegon
Strikt genomen is het niet jou geld... Je hebt een verzekering afgesloten die aan het eind van de rit een x-bedrag uitkeert. Voor die tijd betaal je premie voor deze verzekering. Als je tussentijds je verzekering wilt opzeggen, dan wil je dus je verzekering aanpassen en moet de verzekeraar daarna gaan berekenen hoeveel de waarde van je polis is. Dat is heel wat anders dan bij een spaarrekening, waar je een bepaald bedrag op de rekening hebt staan, wat voor iedereen duidelijk is.
Je hebt dus in de eerste plaats te maken met het aanpassen van de polis, wat waarschijnlijk zo eens in de maand kan. Vervolgens moet uitgerekend worden wat de waarde van de polis is, waar ook een tijd overheen gaat. En tenslotte moet je het geld uitgekeerd krijgen. Een bijkomstigheid is dat je waarschijnlijk na de aanpassing nog een tijd hebt om de wijziging ongedaan te maken. Dat betekent dat de verzekeraar pas kan uitkeren op het moment dat die termijn voorbij is en de wijziging onherroepelijk is.
Het is dus niet zo heel vreemd dat het een tijd duurt voordat je je geld krijgt, als je de polis eenzijdig wilt aanpassen.
Je hebt dus in de eerste plaats te maken met het aanpassen van de polis, wat waarschijnlijk zo eens in de maand kan. Vervolgens moet uitgerekend worden wat de waarde van de polis is, waar ook een tijd overheen gaat. En tenslotte moet je het geld uitgekeerd krijgen. Een bijkomstigheid is dat je waarschijnlijk na de aanpassing nog een tijd hebt om de wijziging ongedaan te maken. Dat betekent dat de verzekeraar pas kan uitkeren op het moment dat die termijn voorbij is en de wijziging onherroepelijk is.
Het is dus niet zo heel vreemd dat het een tijd duurt voordat je je geld krijgt, als je de polis eenzijdig wilt aanpassen.