LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFerry vraagt geheime credit card code via telefoon

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ronham
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 09:42

AFerry vraagt geheime credit card code via telefoon

Ongelezen bericht door ronham »

Ik heb op 4 juli 2012 een boeking gemaakt op de site van AFerry ( onderdeel van The Travel Gateway) waarbij ik per abuis Harwich-Hoek van Holland en terug had geboekt. Ik zag het meteen bij het ontvangen van de bevestiging en stuurde direct een mailtje om te vragen of dat omgekeerd kon worden. Prijs: € 288. Betaald via credit card.

De volgende dag krijg ik een mailtje terug, dat kon kosten: €102 en stuur svp u geheime code op zodat betaling gemaakt kon worden.

Over de kosten: leveringsvoorwaarden zijn als je iets wilt wijzigen kost dat €40. Plus de verschil in prijs met de vorige boeking.
Even zelf gecheckt bij Stena Line - kosten komen op €230 voor de nieuwe boeking , dus €58, dus in principe zou ik zelfs €18 terug moeten krijgen. Maar dat verwacht ik niet €40 is redelijk, moet je maar beter opletten!
Waar komt die €62 euro dan vandaan? Gebeld met Engeland: omdat het veel duurder is als de andere kant op. Dit nogmaals nagekeken. Klopt niets van.
En dan, CSV code via de telefoon afgeven ( twee maal gevraagd aan de telefoon in Engeland en via de mail in Nederland). Dat kan toch echt niet.

Vraag aan Radar: mag je als je al alle andere gegevens hebt van een klant, je gehaime code afgeven. Als je daarna bestolen wordt heb je dan nog een poot om op te staan. Het is toch een kleine moeite voor zulke bedrijven om een factuur op te sturen die binnen een aantal dagen betaald kunnen worden?

PS. ik heb mailtjes van alle correspondentie. Ik Heb ook Stena Line gebeld om te vragen of ik het zelf rechtstreeks ongedaan kon maken. Dat kon niet , moest via thé Travel Gateway. Mij werd ook verzekerd dat zij ook dezelfde regels hanteren mbt geheime code op credit card, "u kunt erop vertrouwen dat wij de code meteen weer vergeten".

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: AFerry vraagt geheime credit card code via telefoon

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Je moet echt beter leren lezen en reageren voordat je op een knop drukt..... Dit heeft niks met verzekeren te maken Toch?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: AFerry vraagt geheime credit card code via telefoon

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat vogels zegt!!!

absoluut NIET DOEN.....

IK HOOP TOCH ECHT DAT JE HET OOK NIET HEBT GEDAAN zowel zou ik maar een andere pas vragen...met ander nummer...

vind het ook heel vreemd dat ze er naar vragen want ze doen er niks mee????
mag helemaal niet,je wordt altijd gewaarschuwd nooit maar dan ook nooit geven!!


ik weet niet of je een poot hebt om op te staan,je moet zo slim genoeg zijn om te weten dat je het niet mag geven,staat in alle voorwaardes overal staat het!
bedoel dat niet aanvallend maar naar mastercard toe of visa die zouden dat kunnen zeggen!
dus als je het gedaan hebt????dan bellen! en gelijk.....om problemen te voorkomen..zeg niet dat je ze krijgt,maar het is net of je je pincode aan iemand hebt gegeven....zo moet je het zien...niet slim...

nu hebben ze en je creditcardnr en je code dus kunnen ze online van alles doen...

ik weet niet of je het gedaan hebt..nogmaals..

klinkt nu paniekerig is het niet,althans niet voor mij,maar het is niet goed!

Gesloten