LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling autodiefstal independer...toch keurig afgerond!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Maurice Taks

Afhandeling autodiefstal independer...toch keurig afgerond!

Ongelezen bericht door Maurice Taks »

Beste Lezer,

Helaas is in de nacht van 1 op 2 november mijn auto ontvreemd na een woninginbraak. Gelukkig was mijn auto verzekerd bij Aegon via Independer voor diefstal.

Helaas kwam ik erachter dat gedurende een periode van 30 dagen er een vergoeding van 12,50 euro werd uitgekeerd voor vervangend vervoer....daar kun je nog geen fiets voor huren.... Ik huur dan nu ook een auto die mij na aftrek van vergoeding de eerste 30 dagen nog 38 euro per dag kost. Ok, had beter moeten opletten bij het afsluiten van de verzekering inzake vervangend vervoer / vergoeding.

Gedurende de eerste 30 dagen heb ik alle informatie en spullen moeten aanleveren bij Dekra (onderzoekspartij inzake diefstal). Over Dekra niets meer dan goeds...oprechte en aardige lui die hun beloftes omtrent afhandeling en terugbellen bij vragen altijd keurig zijn nagekomen! Dagwaarde netjes in overleg vastgesteld. Pluim in deze voor Dekra!

Maar na 36 dagen nog steeds geen bevestiging en datum van uitbetaling door Independer....Ik heb ze al na 25 dagen gebeld hoe lang het ging duren voordat er uitgekeerd werd. Antwoord: Na 30 dagen wordt de zaak afgerond. Volgende vraag: Hoe lang gaat dat duren? Antwoord: kan ik niet zeggen hangt van meerdere factoren af... Door gevraagd maar kreeg allerlei vage antwoorden....maar geen toezeggingen!

Heb ze eind vorige week (30 dagen reeds verstreken) nogmaals gebeld inzake uitkering. Ant: meneer, we gaan proberen het zo snel mogelijk af te handelen...raar want ze hebben 30 dagen gehad om zaken klaar te zetten, denk ik dan! Maar goed maandag weer gebeld. Ant: meneer, we hebben nog geen rapport....we zijn helaas onderbezet...gaan erachteraan en bellen u vandaag of morgen terug!

Ok, ik netjes wachten op telefoontje.....maandag niets...ok dinsdag dan....helaas....niet terug gebeld. Om 6 uur opnieuw gebeld. Ant: er is nu niemand aanwezig die u kan helpen...maar ik zal een notitie maken....u wordt morgen teruggebeld!

Ik geloof er niets meer van! Zo ga je niet met elkaar om! Daarnaast snap ik werkelijk waar niet waarom er niet na 31 of 32 dagen bericht komt inzake uitkering en het geld binnen enkele dagen op rekening wordt gestort. Als ik morgen wordt gebeld dan denk ik dat het geld pas volgende week op mijn rekening staat. Dit betekent dat ik dus minimaal 42 dagen heb moeten wachten op afhandeling waarbij ik dus 12 dagen ook geen vergoeding meer krijg voor vervoer....dus 12 dagen * 50 euro = 600,- extra kwijt ben aan het huren van een vervangende auto!

Mijn vragen aan u zijn:
- Is deze gang van zaken normaal? Met name kijkend naar de afhandeling na 30 dagen?
- Wat zijn mijn rechten in deze?
- Welke jurische middelen heb ik of raad u mij aan?
- Ik ben ook gaarne bereid om te betalen voor juridisch advies....weet alleen niet bij wie ik moet zijn? Graag tips!

Ik wil het er niet bij laten zitten! Vooral de houding van Independer en het uitblijven van antwoorden stoort mij enorm....blijft vaag! Het feit dat je niet terug wordt gebeld nog meer! (toen ik verzekering aanvroeg werd ik binnen no-time teruggebeld....nu is dat wel anders....). Wel 160.- euro per maand aan premie aftikken maar netjes en spoedig afhandelen ho maar! Ik moet mijn premie eens te laat betalen.....!

Ik hoop spoedig antwoorden van u te morgen ontvangen. Ik heb geen zin meer om als leidend slachtoffer te blijven wachten!

Alvast dank!

Maurice Taks
Laatst gewijzigd door Maurice Taks op 08 dec 2010 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Byob

Re: Afhandeling autodiefstal independer...toch keurig afgerond!

Ongelezen bericht door Byob »

De max 30 dagen zouden er max 60 zijn als u uw nieuwe auto ook weer bij Aegon verzekerd.

Independer.nl

Ongelezen bericht door Independer.nl »

Bij diefstal van de gehele auto heb je altijd te maken met een wachttijd van 30 dagen, er is namelijk een redelijke kans dat de auto terug gevonden wordt. Gedurende deze wachttijd is er meestal een tegemoetkoming in de huurkosten van een vervangende auto. Deze tegemoetkoming verschilt per verzekeraar van "helemaal niets" tot meestal Euro 12,50 tot Euro 15,00 voor maximaal 30 dagen. Helaas is de betaling van de schade lang niet altijd helemaal rond na die 30 dagen.

In deze specifieke situatie begrepen wij van de betreffende verzekeraar dat dit nagenoeg rond is, hier zijn wij afhankelijk van. Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Daarvoor onze excuses en wij zullen onze verzekerde op de hoogte houden deze week.

Maurice Taks

Ongelezen bericht door Maurice Taks »

Geachte lezer,

Ik ben inmiddels keurig teruggebeld door Independer. Kwestie is inmiddels keurig opgelost door Independer! Schade wordt een deze dagen uitgekeerd!

Ondanks dat ik vindt dat de zaken eigenlijk na 30 dagen moeten worden opgelost wil wel mijn dank uitspreken naar de meneer van Independer die mij vandaag te woord heeft gestaan en zaken vandaag zeer voortvarend heeft afgerond! Dit mag ook gezegd worden!

Voor mij is de kwestie hierbij afgedaan. Mijn negatieve houding ten aanzien independer is door het optreden vandaag weer omgeslagen naar een neutrale houding en ik zal Independer opnieuwe raadplegen bij het afsluiten van een nieuwe autoverzekering.

Groet,

Maurice Taks

Claire Sanders

Ongelezen bericht door Claire Sanders »

Bij ons eigenlijk exact hetzelfde verhaal.
Onze auto is helaas gestolen in de nacht van 10 - 11 september. De auto was verzekerd bij gerust op weg via Independer.nl

We hebben alle gegevens en informatie aan moeten leveren bij Dekra (schade-expert) die de zaak snel en netjes heeft behandeld. Dagwaarde ook netjes aan ons doorgegeven en telefonisch verteld dat het rapport af was en werd opgestuurd naar de verzekering.

Daarna begon het grote wachten. De eerste 30 dagen zou er niets gebeuren maar na 30 dagen zou de zaak worden afgerond. Nooit meer iets vernomen. Inmiddels zijn we 6 weken!!! verder en hebben we herhaaldelijk naar Independer.nl gebeld. Van het kastje naar de muur gestuurd en afgescheept met antwoorden als: 'we gaan er achteraan en bellen u dan terug'. Niet dus, nooit teruggebeld terwijl ze dat wel beloven.

Ik vind dit echt een kwalijke zaak aangezien we nu na 6 weken toch wel eens mogen weten waar we aan toe zijn. We kunnen gerust op weg niet rechtstreeks benaderen en zijn dus afhankelijk van Independer.
Het uitblijven van antwoorden en van alles beloven maar niks nakomen stoort mij enorm. De situatie is al vervelend genoeg, we zitten al 6 weken met een huurauto maar naar een nieuwe auto kijken kunnen we zo nog niet.

Ik hoop dan ook op een spoedig antwoord want we gaan het er zeker niet bij laten zitten!

Met vriendelijke groet,
Claire Sanders

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen bij dit soort situaties de verzekeraar niet gewoon in gebreke stellen. Dus per aangetekend een uiterste betaaldatum conform polisvoorwaarden, en anders wettelijke rente erop, extra kosten claimen en aansprakelijk stellen voor vervolgkosten, bv extra autohuur ( volledig..).
Ook als burggr heb je dat soort rechten.

Independer.nl

Ongelezen bericht door Independer.nl »

Beste Claire Sanders,

Vervelend om te lezen dat u nog geen antwoord heeft gekregen. Wij willen dit graag voor u uitzoeken. Wilt u het kenteken van de auto en uw polisnummer mailen naar [email protected]? Dan kijken we dit voor u na.

Vriendelijke groet,
Independer

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ claire - nog wat gebeurd de afgelopen tijd?
Is er contact geweest?

Gesloten