LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkoop klein pensioen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Yentle en Dexter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2010 21:20

Afkoop klein pensioen

Ongelezen bericht door Yentle en Dexter »

Ik heb in 2015 aangegeven bij Nationale Nederlanden dat ik mijn kleine pensioen wilde afkopen. Dat was geen probleem. Ik heb een brief waarin dit wordt bevestigd. Maar in een later telefoongesprek werd duidelijk dat ik 2 jaar moest wachten. Nu zijn die 2 jaar om en moest ik een verandering van de polis gaan doorgeven. Dus even gebeld.
Mevrouw, er wordt helemaal niets door ons afgekocht en u gaat daar niet over maar wij, de verzekeraar.
Weet iemand of ik hier iets aan kan veranderen en wat mijn rechten in deze zijn?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afkoop klein pensioen

Ongelezen bericht door kweenie »

Het pensioenfonds of de verzekeraar heeft het recht om na twee jaar een 'klein' pensioen af te kopen. Dat mag wettelijk niet eerder. Ook is het geen 'recht' van de ex-deelnemer. Sommige uitvoerders kopen wel af als je er om vraagt, maar dat is dan een gunst en geen (wettelijk) recht.

Gesloten