LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afkoop uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
siboyo

afkoop uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door siboyo »

ik ga over een paar weken naar het buitenland verhuizen. Ik kan de uitvaartverzekering niet meenemen, dus ik wil de verzekering afkopen. Ik heb een brief gekregen waarin de verzekeraar accoord gaat met de afkoop als ik de originele polis opstuur. In de drukte van de verhuizing kan ik echter de polis niet vinden. Mijn vraag is dus: kan de verzekeraar eisen dat de originele polis opgestuurd word? Ze hebben alle gegevens toch in hun computer?

EchteMeisje

Re: afkoop uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Hoi,

De verzekeraar mag inderdaad eisen dat de originele polis wordt ingestuurd.

Maar het kan altijd dat deze, om wat voor reden dan ook, niet meer voorhanden is. Je kan dan bij je afkoopverzoek een "akte van vrijwaring" (ook wel genoemd " verklaring vermissing polis") meesturen.
Dat is een verklaring waarin jij stelt dat de originele polis niet meer voorhanden is, dat je niet weet waar hij is, maar wanneer je hem weer hebt je de polis naar de maatschappij zal toesturen. En dat je de maatschappij zal vrijwaren van de plicht om alsnog een uitkering te doen mocht de polis weer gevonden worden.

Als je hier je mailadres achterlaat dan mail ik je morgen zo een blanco verklaring toe. Dan kun je hem invullen, ondertekenen en meesturen met het afkoopverzoek.

siboyo

[email protected]
bedankt hoor

EchteMeisje

Ik krijg de melding dat [email protected] niet bestaat...

siboyo

hoi echte meisje, mijn email adres is [email protected].
Dat andere is niet van mij hoor. Het is sicoyo,een streepje onder,@hotmail.com.Groetjes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste topic-opener.

Wanneer jij hier je email-adres achterlaat, ben er dan maar van overtuigd dat je binnenkort geen uitvaartpolis nodig hebt. Van alle kanten zul je door die nigeriaanse maffia worden bestookt met gigantische bedragen, tot wel 10 miljoen dollar aan toe.

Dus maak je vooral niet druk om een verloren polis, dat geld wordt ruimschoots gecompenseerd door dat dollarkapitaal. Ik garandeer het je.

Als je zo dom bent om erin te trappen, natuurlijk.

EchteMeisje

Laat maar lekker gaan hoor Siboyo.

De vorige poster is duidelijk iemand die niet weet waar hij/zij het over heeft.

419 (de algemene verwijzing naar Nigeriaanse internetfraude) heeft helemaal niets te maken met uitvaartverzekeringen.

En de bewuste e-mailadressen halen die Nigerianen voornamelijk van veilingsites af.

Gesloten