LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] All risk verzekerd?!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rhuurneman

All risk verzekerd?!

Ongelezen bericht door rhuurneman »

Ik ben all risk verzekerd bij Centraal Beheer Achmea. Althans, dat dacht ik... Onlangs ben ik door een andere bestuurder aangereden. Lijkt een duidelijke zaak, maar toch wil ik er zeker van zijn dat ik geen risico loop op een verhoging van mijn premie. CBA weigert mij dit echter te verzekeren... Hoe kan dat nou? Zij zijn toch de experts? Nu moet ik dus eerst mijn auto laten repareren en maar hopen dat ze alles bij tegenpartij kunnen verhalen. Je betaalt de hoogste prijs voor een all risk verzekering, dan mag je toch ook wel een beetje service en expertise verwachten?

kokka

Re: All risk verzekerd?!

Ongelezen bericht door kokka »

Het maakt niet uit of jij denkt dat je geen schuld hebt aan een ongeval, het gaat erom dat de verzekering van de tegenpartij de aansprakelijkheid erkent. Zo niet, dan worden het een welles nietes verhaal tussen jou en de andere bestuurder. Dit heeft heel vaak tot gevolg dat ieder zijn eigen schade betaald, en jij dus je no claim korting kwijtraakt.
Overigens heeft jouw in het gelijk stellen niets met service te maken. Ik zit zelf al jaren bij CB en ik wordt altijd zeer correct en snel geholpen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

rhuurneman schreef:Ik ben all risk verzekerd bij Centraal Beheer Achmea. Althans, dat dacht ik... Onlangs ben ik door een andere bestuurder aangereden. Lijkt een duidelijke zaak, maar toch wil ik er zeker van zijn dat ik geen risico loop op een verhoging van mijn premie. CBA weigert mij dit echter te verzekeren... Hoe kan dat nou? Zij zijn toch de experts? Nu moet ik dus eerst mijn auto laten repareren en maar hopen dat ze alles bij tegenpartij kunnen verhalen. Je betaalt de hoogste prijs voor een all risk verzekering, dan mag je toch ook wel een beetje service en expertise verwachten?
Ik weet niet hoe ze je dat zouden moeten "verzekeren", maar als jij even met hun callcenter belt met deze vraag, gaan ze dat echt niet even doen, daar hebben ze helemaal de bevoegdheid niet voor. En voorafgaand aan zoiets lijkt me dat eerst moet vaststaan waar de schuld van de botsing ligt, en zo te lezen (je auto moet nog gerepareerd worden) is het zo kort geleden, dat die informatie nog niet op alle juiste plekken beland bij CB?

Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

rhuurneman schreef:Ik ben all risk verzekerd bij Centraal Beheer Achmea. Althans, dat dacht ik... Onlangs ben ik door een andere bestuurder aangereden. Lijkt een duidelijke zaak, maar toch wil ik er zeker van zijn dat ik geen risico loop op een verhoging van mijn premie. CBA weigert mij dit echter te verzekeren... Hoe kan dat nou? Zij zijn toch de experts? Nu moet ik dus eerst mijn auto laten repareren en maar hopen dat ze alles bij tegenpartij kunnen verhalen. Je betaalt de hoogste prijs voor een all risk verzekering, dan mag je toch ook wel een beetje service en expertise verwachten?
Beste rhuurneman,

Ik heb je verhaal gelezen. Dit is voor jou een vervelende situatie.

Als er schade is waar 2 partijen bij betrokken zijn moet een verzekeraar altijd nagaan hoe de schade is ontstaan. Dit kost helaas wat meer tijd.

Als je wilt kan ik het e.e.a. voor je nakijken. Wil je zo vriendelijk zijn om je gegevens te mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl o.v.v. TrosRadar All-Risks?

Groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

beste rhuurneman,

All-risks houdt in dat alle schade voor het herstellen van uw voertuig vergoed wordt, zowel als het uw eigen schuld is alswel de schuld van een ander.
All-Risks houdt niet in dat u een garantie heeft voor wat betreft uw schadevrije jaren.

Indien de aanrijding uw schuld is wordt uw schade 100% vergoed, maar u valt wel terug in no-claim korting en dat ziet u dus terug in een verhoging van de premie.
In uw geval zijn de verzekeringsmaatschappijen er nog niet uit wie de schuldige is. ik zou even wachten op de uitslag daarvan.
indien u het niet eens bent met de uitslag ervan kunt u altijd nog beroep aantekenen.

Gesloten