LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als militair geen levensverzekering kunnen afsluiten.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Militair

Als militair geen levensverzekering kunnen afsluiten.

Ongelezen bericht door Militair »

Het bevreemd mij dat wij als militair geen levensverzekering of arbeidsongeschiktheidsverzekering kunnen afsluit. Het afsluiten op zich is geen probleem maar uitkeren als mij iets overkomt in inzetgebied dat wordt uitgesloten. Ik snap best dat men niets uitkeert als blijkt dat ik door gevechtshandelingen gedood wordt of arbeidsongeschikt raak. Maar wat is nou het verschil tussen laten we maar een voorbeeld nemen (in nederland of in inzetgebied onder een auto komen.) Ik denk dat een politie agent of brandweerman veel meer risico lopen in het dagelijks leven en zij worden niet uitgesloten tijdens hun werkzaamheden.

Heeft iemand hier een antwoord op ?

P.S. een levensverzekering afsluiten op een hypotheek kan wel tot 230.000 euro.

Jenna

Re: Als militair geen levensverzekering kunnen afsluiten.

Ongelezen bericht door Jenna »

neem eens contact op met de DFD(dienst financiele dienstverlening) zij regelen veel voor militairenv op gebied van verzekeringen e.d.

tel:040-2073100

Succes ermee!

Jenna

Steev031

Re: Als militair geen levensverzekering kunnen afsluiten.

Ongelezen bericht door Steev031 »

Voor verzekeringen bij uitzendingen (dus ook levensverzekering) heeft defensie een aparte regeling met de bond van verzekeraars. Via de P&O is na te vragen of uw verzekering aangesloten is bij deze bond van verzekeraars. Het is dus niet zo dat u geen (levens)verzekering kunt afsluiten.

Met vriendelijke groet,

Frank Steevens

Gesloten