LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringsverzekering, kan dit nu wel of niet?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Annuleringsverzekering, kan dit nu wel of niet?

Ongelezen bericht door Geisha »

Ik dacht ik maak even een nieuw topic want dat vind ik handiger.

Ik heb een doorlopende annuleringsverzekering die 1500 euro dekt, wat nog niet eens de helft is van de gehele reissom.
Ik wil daarom een kortlopende annuleringsverzekering afsluiten zodat ik wel alles terug krijg bij annuleren want mijn doorlopende kan ik niet ophogen met extra premie. Reisbureau adviseert dat ik ook een gedeelte van de reissom kan bijverzekeren. Had daar nog nooit van gehoord dus ik vroeg bij mijn doorlopende of dat ze dan nog wel uitkeren omdat in de voorwaarden staat dat ze het uit te keren bedrag verlagen met het bedrag wat je terug krijg van de reisorganisatie of een ander bedrijf.

Nu zegt mijn doorlopende verzekering:
Je kunt geen extra verzekering afsluiten voor een gedeelte van de reissom. Bij een extra verzekering moet je het gehele bedrag verzekeren.

Reisorganisatie zegt:
Je kunt altijd een kortlopende annuleringsverzekering afsluiten voor het resterende bedrag.

Wie heeft er nu gelijk? Ik weet dat je dingen niet dubbel kan claimen maar kun je ook niet een gedeelte bij A. claimen en een gedeelte bij B.? Niet dat ik dadelijk alsnog hoop geld kwijt ben.

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annuleringsverzekering, kan dit nu wel of niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik weet wel zeker dat je NIET "de ene helft" bij de ene maatschappij kan verzekeren en de "andere helft" bij een andere maatschappij.

Je zult een geheel nieuwe annuleringsverzekering moeten afsluiten voor deze reis en de gehele reissom. Meestal moet dit binnen 7 dagen na boeken reis.
Of genoegen nemen met een lagere uitkering.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Annuleringsverzekering, kan dit nu wel of niet?

Ongelezen bericht door lijfrente »

Waarom sluit je niet aan je ander topic, waar je beloofd heeft naar het reisbureau t e gaan?

viewtopic.php?f=31&t=172347&p=2390753#p2390753

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Annuleringsverzekering, kan dit nu wel of niet?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

CITAAT: Reisorganisatie zegt:
Je kunt altijd een kortlopende annuleringsverzekering afsluiten voor het resterende bedrag.

Wat is dan het probleem? U claimt bij de eerste en de ontbrekende rest verzorgt de reisorganisatie ... zeggen ze! en daar kunt u ze later op vastpinnen.

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annuleringsverzekering, kan dit nu wel of niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

hänschen klein schreef:.. zeggen ze! en daar kunt u ze later op vastpinnen.
In de hoop dat ze het zich dan nog kunnen herinneren........

Gesloten