LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Autoverzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Wout

ANWB Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Wout »

Ik kreeg zoals gebruikelijk elk jaar de prolongatie van mijn autoverzekering. Ik heb toen toch maar even gekeken of het goedkoper kon, dit kon niet want ik had al de goedkoopste verzekering volgens de tros radar autohulp dit verbaaste mij zeer want ik betaalde echt meer dan ik nu voorgelegd kreegd ik heb toen maar eens dieper in de matrerie gedoken en kwam tot de volgende uitslag:

[Ik heb al jaren een autoverzekering bij de ANWB een zgn ervaren rijderspolis ik heb na een schade vorig jaar een terugval gehad naar trede 14 ofwel een korting van 72,5%. Ik heb een mazda 6 sportbreak touringll 1.8 bouwjaar juli 2004. Na wat vergelijken zie ik tot mijn grote verbazing een groot prijsverschil in mijn huidige polis en de polis welke men kan uitrekenen op ANWB.nl namelijk €1.972,91 op uw offerte en bij mij huidig €2509,00 de no claim korting even buiten beschouwing gelaten. met no claim korting is het verschil €535,70 op de offerte en huidige verzekering is dan €803,58. Mijn vraag is dan ook hoe kan dit want ik heb het gevoel dat er hier iets niet klopt. Ter info mijn huidig polis nr. is ****** en er is een verhaalsrechtsbijstands verzekering in de berekening meegenomen]

Dit verhaal stuurde ik ook naar de ANWB toe het blijkt nu dat men op 4-11-2004 overgegaan is op een ander type verzekering met als grootste verschil dat de ANWB een contract heeft afgesloten met een schadehersteller en dat je daar dan ook de schade moet herstellen.
Dit is het antwoord van de ANWB

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht.

De berekening die u via het internet maakt is niet op basis van de ANWB ervaren rijderspolis. Sinds 4 november 2004 hebben wij een nieuwe autoverzekring, inclusief een samenwerkingsverband met een schadeherstelbedrijf. Daarmee wijkt niet alleen de premie, maar ook de voorwaarden en de polisgegevens zelf.

Beide polissen/premie zijn derhalve niet te vergelijken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
ANWB Assurantiën

Men heeft het niet noodzakelijk gevonden om de huidige oude polis houders te informeren dat men zonder problemen over kan stappen op de nieuwe polis om zodoende vele euries te besparen een telefoontje is al voldoede om dit te regelen.

Gast

Re: ANWB Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Gast »

Ehm

Als jij je auto kunt verkopen voor EUR 2.000,00 aan iemand die met het geld in zijn handen staat ga je 'm dan aan iemand anders verkopen voor EUR 1.500,00??

Oftewel iedereen wil graag zoveel mogelijk euries vangen voor hun product.

Gesloten