LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB negeert opzegging
ANWB negeert opzegging
Ik heb in 2012 een Wegenwacht Europa Service met Vervangende Auto Service Buitenland bij de ANWB afgesloten. November 2013 besloot ik om dit op te zeggen, omdat ik geen auto meer heb. Ik heb op 2 november een opzeggingsbrief opgesteld en verstuurt met daarbij de verwachting dat dit verwerkt zou worden en het afgehandeld zou zijn. Tot 19 december opeens een bedrag van 103 euro werd afgeschreven (ten opzichte van de 53,03 van het jaar daarvoor). Ik heb dit bedrag direct gestorneerd en een tweede brief gestuurd met daarbij mijn eerste brief en de uitleg dat ik al opgezegd had als te zien in de eerste brief en erop vertrouwende hen voldoende geïnformeerd te hebben dat dit voldoende zou zijn. Enkele dagen later ontving ik echter een acceptgiro ''er was iets mis gegaan, of ik alsnog even wilde betalen''. Een dag later ontving ik een bevestiging voor mijn opzegging per januari 2015!
Vervolgens besloot ik te bellen, netjes aan de mevrouw uitgelegd en zij zou het uitzoeken en mij terug bellen. Dit werd gedaan echter werd ontkent dat zij mijn eerste brief hebben ontvangen en dit was mijn fout. De tweede brief werd totaal niet op gereageerd en ik moest alsnog maar snel betalen anders zou er een deurwaarder en bijbehorende kosten komen. Als ik nog klachten had moest ik het klachtenformulier op de website maar invullen.
Ondertussen heb ik mijn derde brief op de post gedaan met alle bijbehorende vorige brieven en stel ik hen aansprakelijk voor alle kosten zie ik moet gaan maken. Na wat gegoogle werd mij al snel duidelijk dat dit vaste prik is voor de mensen van de ANWB dat zij beweren geen brieven te ontvangen over opzeggingen en vervolgens stilzwijgend verlengen voor een jaar. Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.
Zijn er meerdere mensen die dit jaar hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Vervolgens besloot ik te bellen, netjes aan de mevrouw uitgelegd en zij zou het uitzoeken en mij terug bellen. Dit werd gedaan echter werd ontkent dat zij mijn eerste brief hebben ontvangen en dit was mijn fout. De tweede brief werd totaal niet op gereageerd en ik moest alsnog maar snel betalen anders zou er een deurwaarder en bijbehorende kosten komen. Als ik nog klachten had moest ik het klachtenformulier op de website maar invullen.
Ondertussen heb ik mijn derde brief op de post gedaan met alle bijbehorende vorige brieven en stel ik hen aansprakelijk voor alle kosten zie ik moet gaan maken. Na wat gegoogle werd mij al snel duidelijk dat dit vaste prik is voor de mensen van de ANWB dat zij beweren geen brieven te ontvangen over opzeggingen en vervolgens stilzwijgend verlengen voor een jaar. Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.
Zijn er meerdere mensen die dit jaar hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Re: ANWB negeert opzegging
Er zijn altijd mensen, die dit meemaken, omdat ze de procedure voor het opzeggen niet volgen.Zijn er meerdere mensen die dit jaar hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Dus telefonisch en niet schriftelijk.
En niet vergeten, een bevestiging vragen, dan werkt het ook!
Voor uw opzegging kunt u bellen met 088 - 269 2222 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 8.30 - 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur. Op zondag en feestdagen gesloten). Wij staan u graag te woord en zorgen direct voor de juiste verwerking.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: ANWB negeert opzegging
Welke maand in 2012 had u contract afgesloten.
Re: ANWB negeert opzegging
Is toch helemaal niet relevant.F.van Holten schreef:Welke maand in 2012 had u contract afgesloten.
Het lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december en je moet voor 15 november hebben opgezegd, om niet nog voor het volgende jaar te moeten betalen.
Re: ANWB negeert opzegging
Dat gaat een duur grapje worden dan, als je geen bewijs hebt dat die 1e brief op tijd en correct is aangekomen bij de ANWB.P.Visser schreef:Ik heb in 2012 een Wegenwacht Europa Service met Vervangende Auto Service Buitenland bij de ANWB afgesloten. November 2013 besloot ik om dit op te zeggen, omdat ik geen auto meer heb. Ik heb op 2 november een opzeggingsbrief opgesteld en verstuurt met daarbij de verwachting dat dit verwerkt zou worden en het afgehandeld zou zijn. Tot 19 december opeens een bedrag van 103 euro werd afgeschreven (ten opzichte van de 53,03 van het jaar daarvoor). Ik heb dit bedrag direct gestorneerd en een tweede brief gestuurd met daarbij mijn eerste brief en de uitleg dat ik al opgezegd had als te zien in de eerste brief en erop vertrouwende hen voldoende geïnformeerd te hebben dat dit voldoende zou zijn. Enkele dagen later ontving ik echter een acceptgiro ''er was iets mis gegaan, of ik alsnog even wilde betalen''. Een dag later ontving ik een bevestiging voor mijn opzegging per januari 2015!
Vervolgens besloot ik te bellen, netjes aan de mevrouw uitgelegd en zij zou het uitzoeken en mij terug bellen. Dit werd gedaan echter werd ontkent dat zij mijn eerste brief hebben ontvangen en dit was mijn fout. De tweede brief werd totaal niet op gereageerd en ik moest alsnog maar snel betalen anders zou er een deurwaarder en bijbehorende kosten komen. Als ik nog klachten had moest ik het klachtenformulier op de website maar invullen.
Ondertussen heb ik mijn derde brief op de post gedaan met alle bijbehorende vorige brieven en stel ik hen aansprakelijk voor alle kosten zie ik moet gaan maken. Na wat gegoogle werd mij al snel duidelijk dat dit vaste prik is voor de mensen van de ANWB dat zij beweren geen brieven te ontvangen over opzeggingen en vervolgens stilzwijgend verlengen voor een jaar. Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.
Zijn er meerdere mensen die dit jaar hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Re: ANWB negeert opzegging
Een opzeggingsbrief heeft geen effect als deze niet aankomt. Voor verenigingen geldt dat deze jaarlijks stilzwijgend verlengt kunnen worden. Voor abonnementen van de vereniging geldt dit niet. Deze kunnen alleen worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, waarbij op ieder moment kan worden opgezegd met een opzegtermijn van maximaal een maand.
U moet nog steeds aannemelijk kunnen maken dat uw brief is aangekomen. Als loopt u het risico honderden euro's extra te moeten betalen.P.Visser schreef:Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.
Re: ANWB negeert opzegging
Alfa, de ANWB accepteert geen opzegbrief, anders hadden zij dat op hun website als keuze geschreven.alfatrion schreef:Een opzeggingsbrief heeft geen effect als deze niet aankomt. Voor verenigingen geldt dat deze jaarlijks stilzwijgend verlengt kunnen worden. Voor abonnementen van de vereniging geldt dit niet. Deze kunnen alleen worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, waarbij op ieder moment kan worden opgezegd met een opzegtermijn van maximaal een maand.
U moet nog steeds aannemelijk kunnen maken dat uw brief is aangekomen. Als loopt u het risico honderden euro's extra te moeten betalen.P.Visser schreef:Als ze het zo willen spelen, laat de deurwaarder maar komen.
Bellen en een bevestiging vragen, maar niet wachten tot een nieuw jaar begint.
Re: ANWB negeert opzegging
Bedrijven moeten eens stoppen met dat achtelijke spelletje dat je telefonisch moet opz\eggen.
A: geldklopperij, want het is dus bijna altijd een 0900 nummer.
B: je hebt geen bewijs dat je hebt opgezegt via de telefoon totdat ze je een broef hebbenverstuurt.
Volgens mij kan schriftelijk opzeggen nooit gewijgert worden.
Al was op mijn eerst brief bij een bedrijf ook geen reactie.
toen e-mail adres gevonden en dat werkte spontaan wel.
Kan er niet een wet komen dat telefonisch opzeggen verboden word ?
A: geldklopperij, want het is dus bijna altijd een 0900 nummer.
B: je hebt geen bewijs dat je hebt opgezegt via de telefoon totdat ze je een broef hebbenverstuurt.
Volgens mij kan schriftelijk opzeggen nooit gewijgert worden.
Al was op mijn eerst brief bij een bedrijf ook geen reactie.
toen e-mail adres gevonden en dat werkte spontaan wel.
Kan er niet een wet komen dat telefonisch opzeggen verboden word ?
Re: ANWB negeert opzegging
Waarom? Altijd een groep die dit wel prettig vindt.
met een brief opzeggen wordt echt niet geweigerd, echter doe het dan wel aangetekend zodat je hier bewijs van hebt.
met een brief opzeggen wordt echt niet geweigerd, echter doe het dan wel aangetekend zodat je hier bewijs van hebt.
Re: ANWB negeert opzegging
Wij hebben het hier niet over bedrijven, maar over de ANWB.sadfly schreef:Bedrijven moeten eens stoppen met dat achtelijke spelletje dat je telefonisch moet opz\eggen.
A: geldklopperij, want het is dus bijna altijd een 0900 nummer.
B: je hebt geen bewijs dat je hebt opgezegt via de telefoon totdat ze je een broef hebbenverstuurt.
Volgens mij kan schriftelijk opzeggen nooit gewijgert worden.
Al was op mijn eerst brief bij een bedrijf ook geen reactie.
toen e-mail adres gevonden en dat werkte spontaan wel.
Kan er niet een wet komen dat telefonisch opzeggen verboden word ?
Deze heeft een 088 nummer en het is geen geldklopperij.
Gewoon eens informeren, voor je hier iets beweerd.
Wat is er mis, om telefonisch op te zeggen en dan een bevestigingsbrief af te wachten.De kosten voor het bellen naar een 088-nummer zijn hetzelfde als bellen naar een gewoon vast telefoonnummer. De kosten hangen dus af van uw aanbieder, abonnementsvorm of het bellen met een vaste telefoon of mobiele telefoon.
Ik denk toch, dat het dezelfde procedure is, als je het schriftelijk doet, dan moet je ook maar afwachten of je deze brief krijgt.
Voor een e-mail adres hou ik mij aanbevolen.
Re: ANWB negeert opzegging
Hallo P.Visser, ik heb in 2012 ook zoiets meegemaakt: vanaf juli 2012 bezig geweest om een bevestiging van mijn schriftelijke opzegging te krijgen. Ook gebeld en diverse keren gemaild waar die bevestiging bleef. Uiteindelijk kwam deze pas in januari 2013.
Re: ANWB negeert opzegging
Hallo eleven, het mailadres is [email protected]
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: ANWB negeert opzegging
Je kan wel degelijk schriftelijk opzeggen, zelfs per mail. 3 jaar gelee gedaan en enkele dagen later opzegging binnen gekregen.
Als je gaat bellen gaan ze proberen om je toch te laten blijven eventueel met korting.
Als je gaat bellen gaan ze proberen om je toch te laten blijven eventueel met korting.
Re: ANWB negeert opzegging
Bedankt.Klaas-Jan schreef:Hallo eleven, het mailadres is [email protected]
Dus het mailadres werkt dan toch niet zo goed.Klaas-Jan schreef:Hallo P.Visser, ik heb in 2012 ook zoiets meegemaakt: vanaf juli 2012 bezig geweest om een bevestiging van mijn schriftelijke opzegging te krijgen. Ook gebeld en diverse keren gemaild waar die bevestiging bleef. Uiteindelijk kwam deze pas in januari 2013.
Re: ANWB negeert opzegging
Jawel hoor want ik kreeg telkens keurig antwoord dat men een bevestigingsbrief zou sturen. Alleen kwam die maar niet.eleven schreef:Dus het mailadres werkt dan toch niet zo goed.
-
- Berichten: 32271
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB negeert opzegging
Dus eigenlijk werkt degene die de mailbox beheert dan toch niet zo goed...Klaas-Jan schreef:Jawel hoor want ik kreeg telkens keurig antwoord dat men een bevestigingsbrief zou sturen. Alleen kwam die maar niet.eleven schreef:Dus het mailadres werkt dan toch niet zo goed.
Re: ANWB negeert opzegging
Hoi Klaas-Jan, hoe ben jij daar vervolgens mee omgegaan? Als je uiteindelijk pas in januari 2013 de bevestiging ontving geven ze aan dat je het na 16 november hebt opgezegd en dus nog een jaar aan het contract vast zit. Ik als student zijnde vind het toch erg duur om ruim 100 euro te moeten betalen zonder dat ik een auto heb, omdat zij zogenaamd aangeven geen brief te hebben ontvangen, vervolgens niet op mijn tweede brief ingaan en ten derde gaan dreigen met incassokosten.Klaas-Jan schreef:Hallo P.Visser, ik heb in 2012 ook zoiets meegemaakt: vanaf juli 2012 bezig geweest om een bevestiging van mijn schriftelijke opzegging te krijgen. Ook gebeld en diverse keren gemaild waar die bevestiging bleef. Uiteindelijk kwam deze pas in januari 2013.
Ben erg benieuwd wie het beleid bij hen opstelt want die meneer of mevrouw heeft volgens mij toch iets gemist tijdens het customermanagement. Dit grapje heeft ertoe geleid dat mijn zus, ouders en twee neven ook direct alle lidmaatschappen hebben opgezegd bij de ANWB. Dus in plaats van dat ze ruim 100 euro van mij aftroggelen en 100 euro rijker worden zijn ze juist 4 vaste klanten kwijtgeraakt. Ga zo door ANWB! Met zo'n goede lange termijn visie zal het jullie net zo vergaan als dat het KPN vergaat.
Re: ANWB negeert opzegging
Hallo P.Visser, ik had de mailwisseling bewaard en zat niet een extra jaar aan de ANWB vast. Ondanks dat men niet deed wat in de mail stond werkte het mailen zelf als bewijs dus prima.
Probeer het eens op deze manier: stuur een mail naar de directeur van de ANWB, Guido van Woerkom, via [email protected] en vraag hem kort maar krachtig waarom je moet betalen terwijl je op tijd hebt opgezegd. Succes.
Probeer het eens op deze manier: stuur een mail naar de directeur van de ANWB, Guido van Woerkom, via [email protected] en vraag hem kort maar krachtig waarom je moet betalen terwijl je op tijd hebt opgezegd. Succes.
Re: ANWB negeert opzegging
Ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Ik heb wél de procedure gevolgd zoals de ANWB zegt dat je moet doen. Netjes gebeld, mijn telefoon bevestigd dit eveneens. Toch beweren zij nu dat ik niets opgezegd heb.
Re: ANWB negeert opzegging
hanne23 schreef:Ben benieuwd hoe dit afgelopen is. Ik heb wél de procedure gevolgd zoals de ANWB zegt dat je moet doen. Netjes gebeld, mijn telefoon bevestigd dit eveneens. Toch beweren zij nu dat ik niets opgezegd heb.
Dus geen bevestiging ontvangen?
Opzegging voor welk tijdstip?