LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
De Clippeleir Anne-Marie

ANWB

Ongelezen bericht door De Clippeleir Anne-Marie »

'k Ben bij de ANWB (wegenwacht) verzekerd, sinds jaren voor de periode van 1 januari tot 31 december. Sinds kort heb ik geen auto meer en heb via een aangetekend schrijven per 20 december 2001 mijn lidmaatschap opgezegd. De ANWB zegt dat dit niet kan, want dat ik voor 15 november had moeten opzeggen! Zo verlengen ze mijn verzekering tot december 2002, dat terwijl ik niet meer in het bezit van een auto ben! Dit is toch te gek!!!

M.C.

Re: ANWB

Ongelezen bericht door M.C. »

De "Wegenwacht" is geen verzekering maar een dienstverlening...

Je bent dan ook niet "verzekerde" maar je bent "lid".

Een groot verschil dus...

U. Bonnema

Re: ANWB

Ongelezen bericht door U. Bonnema »

Dit hebben wij ook wel eens meegemaakt. Het is niet anders. En voor dat geld krijg je nog wel de kampioen! Al is dat een schrale troost.Ik was ook goed flauw destijds.

Simon de Heus

Re: ANWB

Ongelezen bericht door Simon de Heus »

Je verzekert geen auto bij de wegenwacht, maar jezelf. Verkoop is dus geen reden tot opzegging. Als lid/verzekerde van de wegenwacht ben je verzekert in elke auto, dus niet alleen die van je zelf.
De Pechservice van Zwolsche Algemeene bijvoorbeeld (idem aan de wegenwacht, alleen uitvoering via de SAS), verzekert wel de auto. Verkoop zal dan wel reden zijn tot opzegging.

Simon de Heus

Re: ANWB

Ongelezen bericht door Simon de Heus »

Bij de ANWB wegenwacht kan iedereen zich verzekeren. Als je in een auto rijd, heb je ongeacht wie de eigenaar is, recht op hulp bij pech. Je verzekert dus ook geen auto, en verkoop is daarom geen reden tot opzegging.

henkie

Re: ANWB

Ongelezen bericht door henkie »

simon heeft gelijk

Gesloten