LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AOV Amersfoortse

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lin80

AOV Amersfoortse

Ongelezen bericht door lin80 »

een vraag over de AOV voor ZZP-ers van de Amersfoortse. Wij betalen maandelijks € 250,00 aan premie voor deze verzekering. Omdat wij het bedrag niet meer konden opbrengen hebben wij de verzekering opgezegd. Wel dom, maar niet kunnen betalen levert ook problemen op. De Amersfoortse geeft aan dat wij niet kunnen opzeggen maar nog zeker een jaar premie moeten voldoen. Wij kunnen nu jaarcijfers overleggen om te kijken of de premie lager kan. Ik ben alleen bang dat wij nog hoger uitkomen omdat ik niet precies weet naar welk cijfer zij kijken. Is dit 'winst uit onderneming', 'verzamelinkomen' of bijvoorbeeld 'belastbare winst'. Wie kan me helpen. Ik heb ook al gevraagd of wij een lager bedrag mogen voldoen (ineens) om de verzekering bijvoorbeeld af te kopen, helemaal omdat wij nog nooit gebruik hebben gemaakt van de verzekering. Maar ook dat mocht niet. De Amersfoortse houdt ons aan onze premieplicht.

kweenie

Re: AOV Amersfoortse

Ongelezen bericht door kweenie »

Staat waarschijnlijk gewoon in de polisvoorwaarden.

Ik heb even gegoogeld en de voorwaarden van één van de AOV's bekeken. Hierin staat o.a. dat het verzekerde bedrag elke 3 jaar bijgesteld kan worden en dan niet meer mag zijn dan 90% van je gemiddelde inkomen. Als dat gemiddelde inkomen lager is geworden, dan kan het verzekerde bedrag dus ook lager worden en de premie ook. Als het inkomen hoger is geworden, dan kan het verzekerde bedrag niet zonder jullie toestemming worden verhoogd, dus dat is geen risico.

En dit inkomen is in deze voorwaarden gedefinieerd als:
"Voor de ondernemer en de beoefenaar van een zelfstandig beroep: de belastbare winst uit onderneming en het belastbare resultaat uit overige werkzaamheden, zoals bedoeld in de Wet Inkomstenbelasting 2001. Het gaat om de belastbare winst vóór ondernemersaftrek en MKB winstvrijstelling en vermeerderd met fiscaal toegestane afschrijvingen op bedrijfsmiddelen."

lin80

Re: AOV Amersfoortse

Ongelezen bericht door lin80 »

kweenie! bedankt voor je duidelijke reactie!!!!

Gesloten