Beste leden,
Ik zit met een vraag....
Ik heb begrepen dat bouwkundige keuringen door Arag worden verstrekt aan ZNEB (Zuid nederlandse Expertise Bureau).
Heeft iemand hier ervaring mee.... of weet er iemand of dit inderdaad klopt?
Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Arag heeft een keuring laten uitvoeren door ZNEB. Ik ben van mening dat de keuring partijdig is... .
Alvast dank voor de reacties.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arag rechtsbijstand
Re: Arag rechtsbijstand
weinig ervaringen dus kennelijk.
Kunt u meer details geven over uw zaak?
Kunt u meer details geven over uw zaak?
Re: Arag rechtsbijstand
Waarom denk je dat het onderzoek partijdig is ? Helemaal ongelijk heb je niet. Wanneer een bouwkundig onderzoek door één van de partijen in een geschil wordt aangevraagd, heet dit een partijentaxatie. Hiervoor geldt in het algemeen dat degene die voor het onderzoek betaalt, het onderzoek krijgt waar-ie voor betaalde. Misschien denk je de dat de bouwkundige niet al jouw grieven heeft aangemerkt als bouwkundige gebreken. Dit heeft er mee te maken dat wanneer een geschil voor de rechter wordt uitgevochten, dan kan de rechter een onafhankelijk deskundige benoemen. Voor je zelf en de bouwkundige van Arag wil je dan niet het risico lopen dat de rapportage van de eigen bouwkundige van tafel wordt geveegd.