LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidsongeschiktheidsverzekering Verkort Uitbetaald

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Cassus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2014 09:10

Arbeidsongeschiktheidsverzekering Verkort Uitbetaald

Ongelezen bericht door Cassus »

Beste Allen,

Voordat ik een advocaat in ga schakelen (met alle kosten van dien) dacht ik dat jullie mij misschien een beetje op weg kunnen helpen?

Het gaat om het volgende:

Mijn vriendin is onlangs door een spierziekte voor 100% afgekeurd. Zij heeft jaren geleden een AOV verzekering afgesloten en die heb ik onlangs geclaimd. Nu gaan ze wel uitbetalen maar in plaats van 9 jaar maar 2 jaar. Onlangs hebben we ons huis verkocht en in de voorwaarden staat dat bij verkoop van het huis de verzekering maar 2 jaar betaald.

Nu staat er echter ook in de voorwaarden dat de verzekering er ook is voor de betaling van vaste lasten zoals gas water en licht. Ook hebben wij de originele folder nog waar in staat dat de vezekering gewoon door blijft lopen ook al verhuist men of men neemt een andere hypotheek. Verhuizen en een andere hypotheek lijkt mij ook 2 aparte zaken.

Een beetje dubbelzinning allemaal vind ik persoonlijk. Mijn vast lasten blijven bijna hetzelfde of ik nu in een huurhuis woon of niet.

Mijn vraag is: heeft het zin om een advocaat in te gaan schakelen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Arbeidsongeschiktheidsverzekering Verkort Uitbetaald

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Cassus schreef:...voorwaarden...
Ook hebben wij de originele folder nog waar in staat dat de vezekering gewoon door blijft lopen ook al verhuist men of men neemt een andere hypotheek..
Voor zover met voorwaarden de Polisvoorwaarden worden bedoeld, zijn die m.i. van toepassing.
Zo'n voorwaarde met 'huis verkopen' is weliswaar bijzonder, maar m.i. niet onrechtmatig o.i.d.; daar zal een lage premie bij behoren.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Arbeidsongeschiktheidsverzekering Verkort Uitbetaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef eens een link naar die voorwaarden op internet? Want het betalen van gas en licht zal er zo niet staan.

Die uitkering uit de polis zal bedoeld zijn om de hypotheeklasten op te kunnen blijven brengen. En blijkbaar met een uitloop van twee jaar na verkoop.

Cassus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2014 09:10

Re: Arbeidsongeschiktheidsverzekering Verkort Uitbetaald

Ongelezen bericht door Cassus »

Bij de voorwaarden staat het volgende:

8 Bruto Maandlasten
De aantoonbaare financiele maandlasten verbonden aan het bezit van een eigen woning, waaronder kosten van hypotheek, verzekeringspremies, beleggins- en kapitaalverzekeringen ten behoeve van de eigen woning bij aanvang van de verzekering. Daarnaast vallen energiekosten en servicekosten ten behoeven van de eigen woning ook binnen deze definitie.

Verder gaat het mij om de onduidelijkheid als er ook in de folder wordt gesproken over verhuizing danwel een ander huis kopen?

Vind het persoonlijk ook raar er is dik voor deze verzekering betaald, of ik nu huur of koop de lasten zijn bijna hetzelfde.

Gesloten