LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artikel uit de Telegraaf

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Artikel uit de Telegraaf

Ongelezen bericht door Gast »

zonder dat wij het zelf wisten hebben wij onze tussenpersoon een loer gedraaid . wij wilden een nieuwe keuken maar hadden nog niet genoeg gespaard. toen begon hij dus over hypotheekoversluiting. nadat hij aan ons uitgelegd had over de oversluiting waren wij er nog niet zeker van . toen is hij voor ons berekeningen met verschillende hypotheekvormen gaan maken . na twee weken had hij er vier en allemaal met dezelfde hypotheekbedragen. zoals de woning zou zijn met een nieuwe keuken . die waarde bedroeg veel meer dan wij dachten en dan zouden onze lasten veel lager zijn . echter wat je ervoor in moet leveren aan overwaarde verdien je niet terug in 30 jaar . dus in onze ogen moesten wij meer inleveren dan we erop verdienden. toen ben ik even langs de hypotheekshop geweest en die hebben mij precies uitgelegd waarom wij het niet moesten doen. nl. stel je hebt een hypotheek van 125000 euro , en een overwaarde van 21000 , wij kregen 4000 in handen hij kwam met een nieuwe hypotheek van 150000 euro, dat hield voor ons dus in dat wij 21000 euro in moesten leveren aan onkosten ed. van de overwaarde . uiteraard hebben wij nee gezegd. hij was woest. want zijn provisie was 10% van de hypotheekvan 150000 , en toen zei de medewerker van de hypotheekshop : er zit een voordeel aan voor jullie , o,ja, wat dan vroeg ik. nou , jullie hebben het gepresteerd om zonder een taxatierapport en zonder taxatiekosten de verkoopwaarde van jullie woning gepresenteert te krijgen . want de nieuwe hypotheek is altijd gebaseerd op de verkoopwaarde van de woning . voor het geval dat jullie noodgedwongen moeten verkopen , en dan willen zij natuurlijk hun geld terug. zo kan het dus ook. :lol: :lol:

MOPPER SMURF

Ongelezen bericht door MOPPER SMURF »

Beste Geert,

Bedankt voor je uitleg over "aannamequeen".

Dit werd mij uit het verhaal van Petra12 niet duidelijk.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Als tussenpersonen echt onafhankelijk en eerlijk waren, zouden er nu geen 700.000 leaseproducten zijn afgesloten.
Als de aandelenmarkt niet was gekelderd waren er nu geen 700.000 klagers geweest maar 700.000 mensen die vooral heel blij zijn met het advies van de desbetreffende adviseur.

gast400

Ongelezen bericht door gast400 »

JaJa, als dit en als dat .....
Er is ook geadviseerd zeker aan de klanten, dat als de beurzen zouden kelderen dat ze met een enorme restschuld zouden blijven zitten.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik mag petra wel!

Go Petra!
Denk dat jij vaker gelijk hebt. :!:

Gesloten