LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASR

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ikke1963

ASR

Ongelezen bericht door ikke1963 »

In 2008 heb ik een rechtsbijstand verzekering afgesloten bij DAS via de ASR. Ben er inmiddels achter gekomen dat de voorwaarden die gelden bij DAS niet gelden bij ASR. Die voorwaarden zijn versoberd dus veel slechter. Wel hetzelfde bedrag betalen als ik hem evt direkt bij DAS had afgesloten.

Was verwikkeld in een alimentatie zaak voor mijn kinderen. Heb gevraagd om rechtsbijstand bij ASR. En kreeg hem niet. Dus alle kosten voor een Advokaat zelf betaald. Echter afgelopen maand kom ik er achter dat als ik een rechtsbijstand verzekering rechtstreeks bij DAS had afgesloten ik de kosten en een advokaat vergoed had gekregen.
Voor ASR is dat dus makkelijk geld verdienen.

Conclusie voor mij. Binnen nu en een jaar al mijn verzekeringen weghalen bij ASR. Gaat het zelf wel regelen nu
Laatst gewijzigd door ikke1963 op 07 mei 2013 05:54, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka

Re: ASR

Ongelezen bericht door kokka »

Ik begrijp je frustratie, maar je had zelf de voorwaarden en lijst van vergoedingen kunnen vergelijken.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Kun je de topic titel even netjes aanpassen?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

ikke1963 schreef:In 2008 heb ik een rechtsbijstand verzekering afgesloten bij DAS via de ASR. Ben er inmiddels achter gekomen dat de voorwaarden die gelden bij DAS niet gelden bij ASR.
Tsja, zo is het wel vaker. De voorwaarden van de maatschappij waar je de verzekering afsluit zijn geldig. Dat ASR de uitvoering daarvan weer uitbesteedt aan DAS omdat ze zelf geen rechtsbijstand-afdeling hebben, betekent nog niet dat je meteen een DAS verzekering hebt. In feite niet anders dan dat als je bij het Kruidvat een verzekering afsluit, deze polis in feite door Aegon wordt geregeld, maar dat je wel afwijkende voorwaarden kunt hebben. Ondanks dat die verzekering, via Kruidvat, bij Aegon loopt, heb je dan dus toch geen Aegon verzekering.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Idd Snuffel, sterker nog ALLE RB verzekeringen sluiten dit uit, net zoals strafrecht dat kan ook niet via de RB

De rechtsbijstand is voor consumentenzaken, geschillen met de overheid, arbeidsconflicten, verkeersbijstand en dat is het wel zon beetje

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Niet iedereen sluit het uit, er bestaan modulaire verzekering met echtscheidings dekking..... Maar alleen via mediation en een wachttijd van minimaal een jaar.

ikke1963

Ongelezen bericht door ikke1963 »

Ten eerste heb ik het nooit gehad over een echtscheiding. Maar een conflict mbt het betalen van alimentatie voor mijn kinderen.

Onder het kopje personen recht en ouderschap staat toch echt duidelijk U krijgt hulp bij een conflict.

– die te maken hebben met uw persoonlijke staat en de verhouding
tussen u en uw kinderen (of adoptie-, stief- en pleegkinderen).
Bijvoorbeeld confl icten over:
> uw naam
> het erkennen van kinderen
> betaling van alimentatie voor uw kinderen
> onder curatele stellen en bewindvoering

En dit alles met een basisverzekering af te sluiten bij DAS

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

kinderalimentatie kan je eenvoudig afdwingen door ....( geen ervaring zelf mee, weet de naam zo niet) een bureau te informeren, er wordt dan via de werkgever van degene die moet betalen betaald.
Partner alimentatie valt daar niet onder. Google even op kinderalimentatie dan komt het vanzelf naar voren, daar heb je geen Rechtsbijstand voor nodig.

Gesloten