LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASR verzekering oud de Amersfoortse Levensverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Kiara kurosawa

ASR verzekering oud de Amersfoortse Levensverzekering

Ongelezen bericht door Kiara kurosawa »

De Amersfoortse verzekering is overgenomen door ASR verzekeringen.
Op 16-2-2012 heeft de ASR mijn ingevulde formulieren ontvangen voor het afkopen van mijn verzekering en om tot overmaken van ruim 1000 euro over te gaan. Na vijf weken op 23-3 heb ik gebeld met de Amersfoortse verzekering.[persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Uw opdracht is goedgekeurd er moet alleen nog uitbetaald worden. Aangezien er flink peroneels tekort is is de wachtijd 7 tot 10 weken. Maar u heeft geluk over 10 werkdagen kunt u uw geld tegemoed zien. dan zijn er inderdaad al 7 weken voorbij. 6 april geen geld ontvangen. Op 11-4-2012 gebeld met de Amersfoortse [persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Hij wist mij na telefonisch overleg te melden dat het vanaf nu nog 8 weken gaat duren tot mijn geld overgemaakt gaat worden.
De afdeling heeft peroneel te kort en helaas u kunt wel een klacht indienen maar deze jongeman kon verder niets voor mij betekenen om het geld sneller uit te betalen. Schandalig vind ik het. 10 weken wachten om een bedrag over te maken, worden nu 18 weken.
Ik ben wanhopig, moet ook mijn rekeningen betalen en eten. Ik laat deze verzekering niet voor niets af kopen en uitbetalen. En kan echt niet zo lang wachten.
Ook ik moet mijn rekeningen op tijd betalen en krijg aanmaningen als ik te laat ben. Ik dien een officiële klacht in via de website van ASR en stuur deze ook nog eens in via de post. Overigens ben ik zeer vriendelijk behandeld aan de telefoon maar zit met mijn handen in het haar. Je rekent op uitbetaling op 6-4-2012 en dan melden ze dat het nog eens 8 weken gaat duren. Ik heb dit geld echt nu nodig en vind 10 weken wachten al erg lang.

Wie kan me adviseren of er nog andere mogelijkheden zijn om toch eerder tot mijn eigen geld te kunnen beschikken.

Met vriendelijke groet
Kiara Kurosawa.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 apr 2012 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Daantje1973

Re: ASR verzekering oud de Amersfoortse Levensverzekering

Ongelezen bericht door Daantje1973 »

Ik herken dit probleem, onze stukken waren op 2 mei ingescand maar door onze tussenpersoon waren wij al op de hoogte gesteld van de periode van uitbetaling tot maximaal 10 weken vanwege personeelstekort inderdaad. Op zich niet leuk, maar goed, we wilden ook niet knullig doen. Omdat ik een andere vraag had en contact zocht met de amersfoortse wilde ik graag weten hoe het er bij stond werd mij ineens iets heel anders verteld. Het duurde 72 werkdagen voordat er tot uitbetaling werd over gegaan maar er werd ook gelijk gezegd dat als ik pech had dit wel kon uitlopen tot eind september/begin oktober????? Nou dit is wel heel wat meer dan 72 werkdagen dit is 3 maand en ongeveer 15 weken... dus zou het begin augustus moeten worden uitbetaald...

Als je zelf 1 keer de premie niet betaald krijg je gelijk van die leuke brieven met dreigementen, maar als je bij de amersfoortse iets gedaan moet krijgen duurt het bijna 5 maanden??????? Ik snap er niets meer van, als ik via internet iets betaal is het de volgende dag geregeld... waarom moeten er hier 5 maanden overheen gaan. De mevrouw aan de telefoon begreep mijn ongenoegen en gaf ook aan hier zelf ook niet mee akkoord te gaan. Zij kon een klacht voor mij indienen... AFHANDELTIJD van de klacht.... het kon wel 5 weken duren voordat mijn klacht in behandeling zou worden genomen :? :? :? :? :? :? :?

LANG LEVE DE AMERSFOORTSE ik wil gewoon mijn geld, daar heb ik recht op, is van mij... Waardeloze bedoelingen, personeelstekort, we hebben werklozen in Nederland genoeg, bied ze een baan aan..... klachtenafhandeling, personeelstekort, ook hiervoor zijn vast wel mensen te vinden.....

Ik word er een beetje verdrietig van, zijn er mensen die een oplossing weten?? Ook wij hebben het geld helaas even hard nodig, maar helaas daar hebben we hier in Nederland geen boodschap aan als je dan je eigen geld nodig hebt!!!!!

Emcede

Re: ASR verzekering oud de Amersfoortse Levensverzekering

Ongelezen bericht door Emcede »

De Amersfoortse werkt via tussenpersonen. Neem contact op met je tussenpersoon om te zien of zij je niet kunnen helpen om de afwikkeling te bespoedigen.

Gesloten