LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] assurantiebelasting anwb

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar ANWB is groot...
Nou, geef je weinig kans om tegen een groot mogol te gaan "vechten". Is een Don Quichotte verhaal, of, zoals je wilt: Kalimero. Win je toch niet van. (Zei ze pessimistisch).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: ja dat bedoel ik er ook mee...ihihihihih

Tegen zo,n groot bedrijf kan je haast niet op

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door Nicky_The »

rozemarijntje schreef:Volgens mij als jij zwart op wit hebt? Dat je twee jr een abbo hebt voor 40 euro,dan sta je in je recht.
Dat de assurantiebelasting erbij komt oke...

Ik hoop dat je het zwart op wit hebt! Anders plegen ze volgens mij contract breuk,ze houden zich niet aan de afapraken.

Wat je kan doen is dan die 40 euro en assurantie storten,en erbij zetten contract nr...
Kijken wat er dan gebeurd...

Maar anwb is groot....dus of je dan verzekerd bent is een tweede..

Bel het juridisch loket eens???
Ze hebben met meer dan de assurauntie verhoogd. Met de extra assurauntie zou ik namelijk op 44 euro uit komen, niet om 52,75 euro. Ook heb ik nooit een brief of blad gehad met deze verhoging.
Bij elke verhoging die meer is als de wettelijke verhoging, heb je het recht om de boel de beeindigen. Daarnaast heb je ook het recht om het contract te beeindigen wanneer de voorwaarden veranderen (ineens doet hun contactcenter alsof de nieuwe voorwaarden op mij van toepassing zijn wat uiteraard niet zo is). Van deze rechten heb ik nu gebruik gemaakt door de boel officieel te beeindigen binnen 3 weken na de automatische afschrijving (geloof dat er zelfs 4 weken voor staan).
De ANWB zit fout en wil dit niet veranderen. Dan ben ik er klaar mee en beeindig de boel omdat zij het tarief en de voorwaarden eenzijdig gewijzigd hebben.

Uiteraard heb ik alles zwart op wit.

Al sturen ze een deurwaarder op me af, ze doen maar. ZIJ moeten bewijzen dat ze mij op de hoogte gebracht hebben middels een brief. Aangezien ik niets ontvangen heb, kunnen ze dat dus ook niet bewijzen.
Daarnaast moeten ze bewijzen dat ik akkoort ben gegaan met een nieuw contract (ze hebben me in hun systeem opnieuw aangesloten waar de meerpijs en nieuwe voorwaarden vandaan komen ipv dat ze me verlengd hebben). Aangezien ik daar niet akkoort mee ben gegaan en dat op alle mogelijke manieren heb laten weten, kunnen ze dit ook niet bewijzen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door tenormin »

Al sturen ze een deurwaarder op me af, ze doen maar. ZIJ moeten bewijzen dat ze mij op de hoogte gebracht hebben middels een brief. Aangezien ik niets ontvangen heb, kunnen ze dat dus ook niet bewijzen.
Daarnaast moeten ze bewijzen dat ik akkoort ben gegaan met een nieuw contract (ze hebben me in hun systeem opnieuw aangesloten waar de meerpijs en nieuwe voorwaarden vandaan komen ipv dat ze me verlengd hebben). Aangezien ik daar niet akkoort mee ben gegaan en dat op alle mogelijke manieren heb laten weten, kunnen ze dit ook niet bewijzen.
Dan wens ik u alle succes van de wereld. En als u "gewonnen" heeft meld u dit dan hier met alle toeters en bellen, want dat zou een opening scheppen voor veel mensen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door dhc »

ZIJ moeten bewijzen dat ze mij op de hoogte gebracht hebben middels een brief. Aangezien ik niets ontvangen heb, kunnen ze dat dus ook niet bewijzen.
Fout, een melding in de ANWB gids is voldoende en toegestaan...

Is niet uw eerste denkfout en zal ook niet de laatse zijn. Ook ik wens u veel succes in uw strijd die u nevernooit gaat winnen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door nevermind »

dhc schreef:
ZIJ moeten bewijzen dat ze mij op de hoogte gebracht hebben middels een brief. Aangezien ik niets ontvangen heb, kunnen ze dat dus ook niet bewijzen.
Fout, een melding in de ANWB gids is voldoende en toegestaan...

Is niet uw eerste denkfout en zal ook niet de laatse zijn. Ook ik wens u veel succes in uw strijd die u nevernooit gaat winnen.
Dit is juist.
En ik denk, dat dit niet alleen in de gids heeft gestaan(dit is voor mensen zonder pc), maar ook op de website.
Trouwens is het niet meer te controleren, of toen daadwerkelijk deze aanbieding was, en welke voorwaarden aan verbonden zijn/waren.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door Nicky_The »

dhc schreef:
ZIJ moeten bewijzen dat ze mij op de hoogte gebracht hebben middels een brief. Aangezien ik niets ontvangen heb, kunnen ze dat dus ook niet bewijzen.
Fout, een melding in de ANWB gids is voldoende en toegestaan...

Is niet uw eerste denkfout en zal ook niet de laatse zijn. Ook ik wens u veel succes in uw strijd die u nevernooit gaat winnen.
Jij bent fout. Ik zeg toch dat ik NOOIT ook maar IETS van de ANWB ontvangen heb?!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:
dhc schreef:
ZIJ moeten bewijzen dat ze mij op de hoogte gebracht hebben middels een brief. Aangezien ik niets ontvangen heb, kunnen ze dat dus ook niet bewijzen.
Fout, een melding in de ANWB gids is voldoende en toegestaan...

Is niet uw eerste denkfout en zal ook niet de laatse zijn. Ook ik wens u veel succes in uw strijd die u nevernooit gaat winnen.
Dit is juist.
En ik denk, dat dit niet alleen in de gids heeft gestaan(dit is voor mensen zonder pc), maar ook op de website.
Trouwens is het niet meer te controleren, of toen daadwerkelijk deze aanbieding was, en welke voorwaarden aan verbonden zijn/waren.
Het staat idd ook op hun site, maar er hoeft van de consument redelijker wijs niet verwacht te worden dat die alle dagen van alle contracten/abonnement alle sites af speurt om te bekijken of ze niet mss een prijswijziging door gaan voeren. Volgens de wet moet de verzekeraar er alles aan doen om de consument op de hoogte te brengen en de gelegenheid geven om het contract op te zeggen. Dat is in mijn geval dus niet gedaan.
Telefonisch is mij mee gedeeld (jammer dat ze dat dan weer niet op de mail zetten) dat ze kon zien dat ik idd niets ontvangen had omdat mijn post geblokkeerd zou zijn in hun eigen systeem..

Het is niet voor niets dat sommige verzekeraars wel 3x een brief naar u sturen met de vermelding dat je contract zonder tegenbericht verlengt wordt voor x euro.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door nevermind »

Je wist door de media, dat de assurantiebelasting vanaf 1 Januari omhoog gaat.
Dus je hoef je dan niet te verwonderen, dat de verzekering duurder wordt , dan geweest.

Wat stond dan in de voorwaarden omtrent een verhoging?

Je hebt het toch gehad met de ANWB, dus dan maak je toch niet zo druk.
BTW, ik werk er niet bij het bedrijf, maar krijg een nieuwsbrief, de kampioen ( gids), en kijk regelmatig, dus niet dagelijks , op de website,naar het advies wat ik via de nieuwsbrief krijg. :wink:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:Je wist door de media, dat de assurantiebelasting vanaf 1 Januari omhoog gaat.
Dus je hoef je dan niet te verwonderen, dat de verzekering duurder wordt , dan geweest.

Wat stond dan in de voorwaarden omtrent een verhoging?

Je hebt het toch gehad met de ANWB, dus dan maak je toch niet zo druk.
BTW, ik werk er niet bij het bedrijf, maar krijg een nieuwsbrief, de kampioen ( gids), en kijk regelmatig, dus niet dagelijks , op de website,naar het advies wat ik via de nieuwsbrief krijg. :wink:
Via de media wist ik dat de verzekering van mijn huis omhoog ging. Ik trek dat niet automatisch door naar de wegenwacht. Daarbij moet de verzekering zelf mij op de hoogte stellen.
Dan nog eens het feit dat er meer verhoogt is als de belasting verhoging, waar ze me ook van op de hoogte hadden moeten brengen.

Zie mijn eigen topic voor de verdere voortgang.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door nevermind »

Via de media wist ik dat de verzekering van mijn huis omhoog ging.
Ik denk niet dat de media jou op de hoogte gesteld had, dat de verzekering van je huis omhoog gaat i.v.m. verhoging van de assurantiebelasting. :shock:
Je hebt via de media gehoord dat de assurantiebelasting omhoog gaat, en dat geld voor alle soorten van verzekeringen, dus ook ANWB.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:
Via de media wist ik dat de verzekering van mijn huis omhoog ging.
Ik denk niet dat de media jou op de hoogte gesteld had, dat de verzekering van je huis omhoog gaat i.v.m. verhoging van de assurantiebelasting. :shock:
Je hebt via de media gehoord dat de assurantiebelasting omhoog gaat, en dat geld voor alle soorten van verzekeringen, dus ook ANWB.
Zo bedoel ik het niet. Er is nogal wat discussie geweest over ANWB lidmaatschap / verzekering / wel of niet assurauntie belasting (al wist ik dat toen nog niet, dat weet ik pas recent). Dus opzich had ik daar geen rekening mee gehouden.
Hoe dan ook.. Van de andere verzekeringen ben ik via mijn tussenpersoon op de hoogte gebracht. De wegenwacht werkt zonder tussenpersonen, dus zou dit zelf moeten regelen. Dat hebben ze niet gedaan.
Overigens ben ik ook niet zo van de media. Ik kijk bijna geen TV en lees geen kranten.

Maar deze hele discussie is bij mij niet eens van toepassing, zie mijn eerdere berichten op dit forum.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nicky_The schreef: Het is niet voor niets dat sommige verzekeraars wel 3x een brief naar u sturen met de vermelding dat je contract zonder tegenbericht verlengt wordt voor x euro.
Zodat we dan weer een nieuwe klacht hier neer kunnen plempen over geldverspilling van de verzekeraars...

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: assurantiebelasting anwb

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik wilde even laten weten dat ik al een tijdje terug via het kifid in het gelijk gesteld ben doordat de ANWB ineens toch wel mijn lidmaatschap per direct wilde beeindigen.

Gesloten