LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto - Achmea

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ramon156

Auto - Achmea

Ongelezen bericht door Ramon156 »

Hallo iedereen.
Het verhaal :

Ik zit in verhuizing van Venlo naar Rotterdam. Op ongeveer 17-1-2013 word mijn auto gestolen in Rotterdam. Hij is de 25ste terug gevonden in Rotterdam en staat op het politiebureau in Rotterdam.
Alles is dus gebeurt, in Rotterdam.

Schade :
Stuurslot kapot, ermee rijden is levensgevaarlijk, het stuur kan zomaar ineens vast zitten.
De auto verzekeren en vervolgens zelf naar Venlo rijden is absoluut geen optie.
Deurslot kapot, de deur kan zonder problemen open gemaakt worden. Diefstal word erg makkelijk, vooral als de kabels voor het starten open en bloot naast elkaar hangen.

De verzekering is stop gezet bij diefstal, ook de wegenbelasting.

Vandaag op 4-2-2013 9:00 smorgens neem ik contact op met mijn verzekeraar, ik bel om een afspraak te maken voor de versleping. Ik leg het verhaal uit , conclusie :
Ik word minimaal 1 dag van te voren gebeld, 1 dag voordat de auto naar Venlo word versleept. Ik kan dan de auto in ontvangst nemen en heb genoeg tijd om naar Venlo te reizen.

Dit was allemaal geen probleem, er werd binnenkort contact met mij opgenomen, 1 dag van te voren, voordat de auto werd versleept naar Venlo. (Duidelijker kan niet , toch?)

Totdat ik vandaag , op dezelfde dag , om 14:55 word gebeld(6 uur later) door de sleepdienst.
"We zijn over 1,5 uur in Venlo"

Ik stond met mijn mond vol tanden in de huiskamer, de auto werd neergezet op het opgegeven adres. Ik ben vriendelijk gebleven, de sleepdienst neemt de auto niet mee terug, ik moest de verzekeraar bellen.

Eerst heb ik het schadeherstelbedrijf gebeld, die hebben geen plaats om de auto neer te zetten, ook niet op eigen terrein.
De APK-Garage gebeld, deze hebben ook geen plaats.

Vervolgens bel ik de verzekeraar, mijn verhaal met kokend bloed rustig uit gelegd.
"Natuurlijk riskeert u dan wel een boete meneer, als wij de auto op de openbare weg zetten, o.a. voor onverzekerd en niet betaalde wegenbelasting"
"Ook kan de auto natuurlijk zo weer gestolen worden, dit vergoeden wij niet"
"De kosten voor een 2e versleping zijn voor uw rekening, dit doen wij maar eenmaal op onze kosten"

En dat terwijl er , aan het begin van het gesprek werd bevestigd "Er staat inderdaad in het systeem uw verzoek om gebeld te worden, 1 dag van te voren".
Knap he?!

Daar zat ik dan in Rotterdam, zonder auto, het station is zeker een half uur van mijn verblijf af, en dan moet ik nog minimaal 2,5uur in de trein zitten, en 10 - 20 minuten naar mijn garagebox in de bus, er van uitgaande dat ik de sleutel heb, wat niet zo is, deze ligt elders in Venlo, 15 minuten van de garage af, dat is dus 2x15minuten reizen extra. Ik ga nooit op tijd komen, al zou ik het willen, al zou ik nog een auto ter beschikking hebben.

Vervolgens heb ik na zeker 1 tot 1,5 in stress bellen kunnen regelen dat mijn moeder van 57 met rugklachten naar de garagebox kan rijden om de auto in ontvangst te nemen, de garage is echter niet helemaal leeg, er staan nog wat spullen die moeten worden verplaatst, te zwaar voor mijn moeder.

Een grote puinzooi vandaag, en dat terwijl je al 2 jaar betaald voor een auto-verzekering, geen enkele keer schade hebt gehad, en je rekeningen nooit te laat hebt betaald.

Dit allemaal , komt bovenop het volgende :
Voor de restauratie van mijn auto, heb ik contact opgenomen om te vragen, of ik ook tussendoor mijn verzekering kon upgraden naar diefstal+brand enz. Omdat ik het vrij onnodig vond, om de auto voor de volle mep te verzekeren terwijl deze 10 maanden in restauratie staat. Dat kon.
De auto werd vervolgens gerestaureerd, en wat denk je? Ik kon mijn verzekering niet upgraden, een maand later word de auto gestolen, welke daar natuurlijk niet is voor verzekerd :lol:
En dan kunnen ze wel mijn werkgeverskorting tussendoor beeindigen omdat ik geen werkgever meer heb.

Als ze nou gewoon 1 dag van te voren hadden gebeld, zoals afgesproken, was het een vervelend voorval geweest en had ik zonder klagen een andere verzekeraar uitgekozen.
Ik kan blij zijn dat ik prive een garagebox / opslagruimte heb gehuurd, anders hadden ze de auto gewoon op de straat voor mijn oud adres gezet, dat was volgens hun ook geen probleem om te doen.

Hartstikke bedankt, Centraal Beheer Achmea voor jullie geweldige service en nette afhandeling van een trouwe klant.

stofzuigertje

Re: Auto - Achmea

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom geen andere garage met wel parkeerruimte gevraagd?
En geen APK en zo? Ik zou het voor de verhuizing regelen en de diefstal, toen zat je ook zonder en als je de auto naar Venlo laat brengen, waarom niet in Rotterdam een garage gezocht en daar naartoe gebracht.

Dat U geen sleutels heeft is Uw probleem.
De verzekeraar brengt de auto terug naar je woonplaats en de daar bekende garage en dat U aan het verhuizen bent houden ze geen rekening mee.

Zelf mag ik ook kiezen of ik hem in mijn woonplaats of bij mijn werk laat herstellen.
Ik mag elke garage opgeven en dat hoeft niet in Venlo of Rotterdam te zijn maar kan overal.
U had zelf een garage moeten opgeven en daar gaat hij naar toe.
Eventueel kun je de sleutel van auto ook met de auto meegeven.

Een verzekeraar moet zoveel regelen en doet het via een firma dus niets zelf.
Ze voeren alleen de opdracht uit, en verder moet je bij verhuizing accepteren dat iets naar het verkeerde adres gaat als je niet tijdig alles goed regelde.

Gesloten