| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] auto gestolen, verzekering wil niet uitkeren!
auto gestolen, verzekering wil niet uitkeren!
Onze auto is op 11 april 2010 gestolen in Arnhem. We hadden een besloten feest in een restaurant . Bij binnenkomst werden onze jassen direct in ontvangst genomen en opgehangen in de garderobe waar toezicht op was.
Onze autosleutel is uit de jas gestolen door 2 "jonge daders" die via de achterzijde van het restaurant waar een afhaal gedeeltje zit binnen zijn gekomen.
Het restaurant heeft overal bewakingscamera's hangen behalve bij de garderobe!
Diefstal van onze auto is duidelijk vast gelegd en de daders zijn goed te herkennen.
Na 50 dagen heeft onze verzekeraar laten weten niet uit te keren. Ze verwijzen naar de polis voorwaarden onder het kopje "onvoorzichtigheid" maar deze is verder niet gedefinieerd! Als ze dus niet willen uitkeren kunnen ze alles onder dit kopje schuiven!!
Uiteraard hebben we bezwaar ingediend en gevraagd uitleg te geven over "onvoorzichtigheid". Daar gaan ze dus niet op in. We hebben nu een advocaat ingeschakeld en die heeft ze gesommeerd te betalen. Even afwachten dus. Mocht het zo zijn dat ze nog steeds niet bereid zijn om uit te keren dan stappen we naar de rechter.
Het is toch belachelijk dat ze niet uitkeren. Onze auto was all-risk verzekerd en we hadden 18 schade vrije jaren. Onze jas is in ontvangst genomen en het restaurant was officieel dicht! Wij wisten niet dat er aan de achterzijde afhaalgedeelte was met een tussendeur naar de garderobe.
Wie heeft dit eerder meegemaakt en kan ons advies geven??
Onze autosleutel is uit de jas gestolen door 2 "jonge daders" die via de achterzijde van het restaurant waar een afhaal gedeeltje zit binnen zijn gekomen.
Diefstal van onze auto is duidelijk vast gelegd en de daders zijn goed te herkennen.
Na 50 dagen heeft onze verzekeraar laten weten niet uit te keren. Ze verwijzen naar de polis voorwaarden onder het kopje "onvoorzichtigheid" maar deze is verder niet gedefinieerd! Als ze dus niet willen uitkeren kunnen ze alles onder dit kopje schuiven!!
Uiteraard hebben we bezwaar ingediend en gevraagd uitleg te geven over "onvoorzichtigheid". Daar gaan ze dus niet op in. We hebben nu een advocaat ingeschakeld en die heeft ze gesommeerd te betalen. Even afwachten dus. Mocht het zo zijn dat ze nog steeds niet bereid zijn om uit te keren dan stappen we naar de rechter.
Het is toch belachelijk dat ze niet uitkeren. Onze auto was all-risk verzekerd en we hadden 18 schade vrije jaren. Onze jas is in ontvangst genomen en het restaurant was officieel dicht! Wij wisten niet dat er aan de achterzijde afhaalgedeelte was met een tussendeur naar de garderobe.
Re: auto gestolen, verzekering wil niet uitkeren!
Hai,
waar de verzekering zich waarschijnlijk op beroept is 'onbeheerd achter laten van de sleutels in de publieke ruimte'
Dat klinkt natuurlijk of u uw sleutels gewoon in de trein hebt laten liggen en hebt geroepen: 'ik ga effe naar het toilet, hier liggen mijn autosleutels'
Ik snap natuurlijk wel dat dat niet het geval is en dat u ervan uitging dat het een besloten feest was waar alleen mensen kwamen die u betrouwbaar acht.
Normaal gesproken zou u zo'n zaak altijd verliezen, de verzekering zal claimen dat u uw sleutels onbeheerd achter liet (wat technisch natuurlijk ook zo is). Aan de andere kant is best aannemelijk te maken dat in deze situatie het leek of dat zou kunnen.
Trudy
waar de verzekering zich waarschijnlijk op beroept is 'onbeheerd achter laten van de sleutels in de publieke ruimte'
Dat klinkt natuurlijk of u uw sleutels gewoon in de trein hebt laten liggen en hebt geroepen: 'ik ga effe naar het toilet, hier liggen mijn autosleutels'
Ik snap natuurlijk wel dat dat niet het geval is en dat u ervan uitging dat het een besloten feest was waar alleen mensen kwamen die u betrouwbaar acht.
Normaal gesproken zou u zo'n zaak altijd verliezen, de verzekering zal claimen dat u uw sleutels onbeheerd achter liet (wat technisch natuurlijk ook zo is). Aan de andere kant is best aannemelijk te maken dat in deze situatie het leek of dat zou kunnen.
Trudy
Je kunt het verschil neerleggen bij "KIFID" (www.kifid.nl).
De verzekering beroept zich op het feit dat je de sleutels onbeheerd hebt achtergelaten. En dat heb je, dat het feest besloten was doet niet ter zake. Ook andere gasten hadden toegang tot jouw autosleutels.
De verzekering beroept zich op het feit dat je de sleutels onbeheerd hebt achtergelaten. En dat heb je, dat het feest besloten was doet niet ter zake. Ook andere gasten hadden toegang tot jouw autosleutels.
Van Een vriend van kennisen van ons is ook de auto gestolen. Hij had zijn jas in een café over een barkruk gehangen, met daarin zijn sleutels. Hij is gaan biljarten en na afloop bleek dat zijn autosleutel uit zijn jas gestolen was en zijn auto was verdwenen. Deze is later Total loss terug gevonden. Verzekering deed eerst moeilijk maar uiteindelijk hebben ze betaald (interpolis). Ze hebben de zelfde voorwaarden als onze verzekering! Waarom vergoeden zij dan wel?
geen idee waarom interpolis wel vergoed maar als je in Arnhem bent en het nieuws heb gevolgd dan moet je weten dat deze omtrekken momenteel heel veel auto's gejat worden helaas, wel vind ik dat de verzekering moet uitbetalen, succes!
Daar keert de verzekering uit op advies van de politie, omdat ze bang zijn voor de mensen uit een bepaalde buurt.
mje schreef:omdat ze bang zijn voor de mensen uit een bepaalde buurt.
Ze zijn bang dat hun auto ook gestolen wordt natuurlijk.
mje schreef:Ze zijn bang dat hun auto ook gestolen wordt natuurlijk.
-
PASOP_CENTRAALBEHEER
Beste Xen,
Ok toegegeven dat het niet zo verstandig is om de sleutels achter te laten
in de jas, dannoch geeft het niemand het recht om je sleutels te stelen.
Ik zou bijna denken dat jullie bij Centraal Beheer verzerkerd zijn!
De proberen namelijk ook van alles te verzinnen om maar NIET uit te hoeven keren.
In mijn geval werd er in mijn huis ingebroken en werd mijn auto gestolen.
De Politie vond de auto gelukkig weer terug maar er was wel 2500 euro schade aan de auto!
Zowel de huisinbraak als de schade aan de auto wilden ze niet vergoeden.
Ik snap dat je naar een advocaat gaat.
In mijn geval is het zorgen dat het goed in de publiciteit komt, zodat ze merken dat
ze er niet zo makkelijk mee weg komen.
Wat ook helpt is een digitaal boek maken wat mensen gratis kunnen downloaden.
Er zijn namelijk veel meer mensen die slecht zijn behandeld dan menigeen weet.
En in mijn geval zijn er een aantal mensen die ook graag hun verhaal kwijt willen
over hun eigen claim die niet naar behoren is afgehandeld door Centraal Beheer.
Op een gegeven moment zet het mensen aan het denken en als je dan
" Even apeldoorn bellen hoort" dan denk je op een gegeven moment
" Toch maar even niet "
Ik weet namelijk uit ervaring dat als je dhr. Wiek@tra probeert te bellen bij
Centraal Beheer dat je iedere keer met smoesjes wordt afgepoeierd.
Tot nu toe werkte dit erg goed bij Centraal Beheer totdat ze mijn claims afwezen,
dit gaat ze grof geld kosten!
-------------------------------
Ok toegegeven dat het niet zo verstandig is om de sleutels achter te laten
in de jas, dannoch geeft het niemand het recht om je sleutels te stelen.
Ik zou bijna denken dat jullie bij Centraal Beheer verzerkerd zijn!
De proberen namelijk ook van alles te verzinnen om maar NIET uit te hoeven keren.
In mijn geval werd er in mijn huis ingebroken en werd mijn auto gestolen.
De Politie vond de auto gelukkig weer terug maar er was wel 2500 euro schade aan de auto!
Zowel de huisinbraak als de schade aan de auto wilden ze niet vergoeden.
Ik snap dat je naar een advocaat gaat.
In mijn geval is het zorgen dat het goed in de publiciteit komt, zodat ze merken dat
ze er niet zo makkelijk mee weg komen.
Wat ook helpt is een digitaal boek maken wat mensen gratis kunnen downloaden.
Er zijn namelijk veel meer mensen die slecht zijn behandeld dan menigeen weet.
En in mijn geval zijn er een aantal mensen die ook graag hun verhaal kwijt willen
over hun eigen claim die niet naar behoren is afgehandeld door Centraal Beheer.
Op een gegeven moment zet het mensen aan het denken en als je dan
" Even apeldoorn bellen hoort" dan denk je op een gegeven moment
" Toch maar even niet "
Ik weet namelijk uit ervaring dat als je dhr. Wiek@tra probeert te bellen bij
Centraal Beheer dat je iedere keer met smoesjes wordt afgepoeierd.
Tot nu toe werkte dit erg goed bij Centraal Beheer totdat ze mijn claims afwezen,
dit gaat ze grof geld kosten!
-------------------------------
xen@ schreef:Onze auto is op 11 april 2010 gestolen in Arnhem. We hadden een besloten feest in een restaurant . Bij binnenkomst werden onze jassen direct in ontvangst genomen en opgehangen in de garderobe waar toezicht op was.