LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Probeer dit zo kort mogelijk te houden. Maar heb even advies nodig en of dit wel mag.
Er is ingebroken in de auto, stuur, airbag, navi, noem maar op is weg.
Auto is vervolgens naar een Tophersteller van de verzekeraar gegaan in de buurt.
Expert is langsgekomen om te kijken aar de schade.
In eerste instantie zegt die dat de kosten te hoog zijn, dus economisch total loss verklaar.
Vervolgens maakt ie zonder toestemming foto's van de auto om doodleuk op een veilingsite te zetten voor opkopers om het te kopen (nogmaals zonder toestemming, gaat zn. gangetje.
Daarna word mij verteld als de biedingen tegenvallen, dan word er toch overgegaan op reparatie.
Dit twijfelend gedrag zorgt voor wantrouwen, want wat is het nou A of B?
Door die twijfels wil de verzekering mij geen leenauto geven, want als ie gerepareerd word krijg ik een leenauto van de schadebedrijf en bij Total Loss leent de verzekering mij een auto.
Nu zit je een een week zonder auto door dit twijfelgedrag, omdat meneer de expert gaat doen want in zijn belang is, wachten op want andere erop bieden (graag wil ik het gemaakt zien worden)
Ik word blijkbaar hier in het midden gelaten.
Ik weet dat een contra-expert een oplossing is, want alle experts zullen anders oordelen.
Is dit correct gedrag, mag dit uberhaupt?
Er is ingebroken in de auto, stuur, airbag, navi, noem maar op is weg.
Auto is vervolgens naar een Tophersteller van de verzekeraar gegaan in de buurt.
Expert is langsgekomen om te kijken aar de schade.
In eerste instantie zegt die dat de kosten te hoog zijn, dus economisch total loss verklaar.
Vervolgens maakt ie zonder toestemming foto's van de auto om doodleuk op een veilingsite te zetten voor opkopers om het te kopen (nogmaals zonder toestemming, gaat zn. gangetje.
Daarna word mij verteld als de biedingen tegenvallen, dan word er toch overgegaan op reparatie.
Dit twijfelend gedrag zorgt voor wantrouwen, want wat is het nou A of B?
Door die twijfels wil de verzekering mij geen leenauto geven, want als ie gerepareerd word krijg ik een leenauto van de schadebedrijf en bij Total Loss leent de verzekering mij een auto.
Nu zit je een een week zonder auto door dit twijfelgedrag, omdat meneer de expert gaat doen want in zijn belang is, wachten op want andere erop bieden (graag wil ik het gemaakt zien worden)
Ik word blijkbaar hier in het midden gelaten.
Ik weet dat een contra-expert een oplossing is, want alle experts zullen anders oordelen.
Is dit correct gedrag, mag dit uberhaupt?
-
- Berichten: 32490
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Dat ga ik ook doen.
Waarom denk je dat hij jouw toestemming nodig heeft om foto's te maken en ze op een veilingsite te zetten? Die toestemming heb je al gegeven door hem via de verzekering in te schakelen.Vervolgens maakt ie zonder toestemming foto's van de auto om doodleuk op een veilingsite te zetten voor opkopers om het te kopen (nogmaals zonder toestemming, gaat zn. gangetje.
Ja, dit is correct, en ja, dit mag. En nee, het heeft niks met getwijfel te maken, en ja, een week is echt niet uitzonderlijk.Is dit correct gedrag, mag dit uberhaupt?
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Ik zie het probleem niet zo. Er is zoveel van de auto gestolen dat hij eigenlijk total loss was. Blijkbaar is er voor het restant maar zo weinig belangstelling, dat dat restant teruggetrokken wordt. Zou er genoeg geboden zijn, had het toch van uw toestemming afgehangen of hij verkocht was.
Maar u kunt nu toch een leen-auto van de reparateur krijgen?
Als u volgens uw polis meteen recht had op een leen-auto, had u die direct moeten eisen.
Maar u kunt nu toch een leen-auto van de reparateur krijgen?
Als u volgens uw polis meteen recht had op een leen-auto, had u die direct moeten eisen.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Toen ik mijn auto totaal los reed ( economisch) kreeg ik voor een week een auto van de verzekering, hiervoor was ik verzekerd.
De andere 2 weken kreeg ik een auto van mijn garage, gratis als ik een auto bij hun kocht , zo niet een redelijk huurbedrag betalen.
Ook mijn auto werd in de handel aangeboden, maar kreeg ook de kans om zelf een bod te doen.
Dus communiceren met de verzekering.
De andere 2 weken kreeg ik een auto van mijn garage, gratis als ik een auto bij hun kocht , zo niet een redelijk huurbedrag betalen.
Ook mijn auto werd in de handel aangeboden, maar kreeg ook de kans om zelf een bod te doen.
Dus communiceren met de verzekering.
-
- Berichten: 12835
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
De verzekeraar maakt een afweging. Reparatie is duur en als er iemand is die de auto voor een leuk bedrag wil overnemen scheelt dat tijd, werk en kosten. De auto langere tijd stil laten staan kost ook geld, vandaar dat ze toch maar gaan repareren als verkoop te lang op zich laat wachten. Niets geks aan.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Blijkbaar heeft uw garage of de expert de kwestie niet goed uitgelegd, of u heeft niet goed geluisterd.
Er is helemaal geen sprake ben twijfelgedrag! OF uw auto total los is, is AFHANKELIJK van de biedingen die geregistreerde opkopers op uw auto uitbrengen. Bij een lage opbrengst zou het zomaar kunnen zijn dat reparatie alsnog de beste optie gaat worden. Daar komt de expert ALLEEN maar achter door biedingen op te vragen. En daar staat 5 daken voor. De Tophersteller zou u in die tijd gewoon een leenauto moeten geven, dat hoort bij de Topherstel-regeling van uw verzekeraar Allianz.
Er is helemaal geen sprake ben twijfelgedrag! OF uw auto total los is, is AFHANKELIJK van de biedingen die geregistreerde opkopers op uw auto uitbrengen. Bij een lage opbrengst zou het zomaar kunnen zijn dat reparatie alsnog de beste optie gaat worden. Daar komt de expert ALLEEN maar achter door biedingen op te vragen. En daar staat 5 daken voor. De Tophersteller zou u in die tijd gewoon een leenauto moeten geven, dat hoort bij de Topherstel-regeling van uw verzekeraar Allianz.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Heeft de Tophersteller al een opdracht gekregen van TS of de verzekeraar? Tot die tijd hoeft de Tophersteller niets te doen.Emcede schreef: ↑20 nov 2021 22:13Blijkbaar heeft uw garage of de expert de kwestie niet goed uitgelegd, of u heeft niet goed geluisterd.
Er is helemaal geen sprake ben twijfelgedrag! OF uw auto total los is, is AFHANKELIJK van de biedingen die geregistreerde opkopers op uw auto uitbrengen. Bij een lage opbrengst zou het zomaar kunnen zijn dat reparatie alsnog de beste optie gaat worden. Daar komt de expert ALLEEN maar achter door biedingen op te vragen. En daar staat 5 daken voor. De Tophersteller zou u in die tijd gewoon een leenauto moeten geven, dat hoort bij de Topherstel-regeling van uw verzekeraar Allianz.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Vreemd verhaal. Bij een total loss zijn er twee mogelijkheden waar de eigenaar van het voertuig uit kan kiezen:
1: de dagwaarde wordt uitgekeerd. Het eigendom van het voertuig gaat dan over naar de verzekering. Die verkopen het wrak en de opbrengst vloeit terug in de verzekeringskas.
2: De eigenaar van het voertuig wil het wrak houden. Dat kan, in dat geval wordt de dagwaarde uitgekeerd minus de getaxeerde wrakwaarde. De eigenaar kan dan proberen voor dat geld de auto te laten herstellen of zelf een bedrag bijleggen.
De keuze uit 1 of 2 is aan de eigenaar.
1: de dagwaarde wordt uitgekeerd. Het eigendom van het voertuig gaat dan over naar de verzekering. Die verkopen het wrak en de opbrengst vloeit terug in de verzekeringskas.
2: De eigenaar van het voertuig wil het wrak houden. Dat kan, in dat geval wordt de dagwaarde uitgekeerd minus de getaxeerde wrakwaarde. De eigenaar kan dan proberen voor dat geld de auto te laten herstellen of zelf een bedrag bijleggen.
De keuze uit 1 of 2 is aan de eigenaar.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Die keuze heeft de verzekerde lang niet altijd. Zie Bedrijfsregeling 16.cherokee schreef: ↑21 nov 2021 19:23Vreemd verhaal. Bij een total loss zijn er twee mogelijkheden waar de eigenaar van het voertuig uit kan kiezen:
1: de dagwaarde wordt uitgekeerd. Het eigendom van het voertuig gaat dan over naar de verzekering. Die verkopen het wrak en de opbrengst vloeit terug in de verzekeringskas.
2: De eigenaar van het voertuig wil het wrak houden. Dat kan, in dat geval wordt de dagwaarde uitgekeerd minus de getaxeerde wrakwaarde. De eigenaar kan dan proberen voor dat geld de auto te laten herstellen of zelf een bedrag bijleggen.
De keuze uit 1 of 2 is aan de eigenaar.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Wat is bedrijfsregeling 16?
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Volgens mij sluit Bedrijfsregeling 16 precies aan bij hetgeen Cherokee heeft geschreven.Emcede schreef: ↑21 nov 2021 21:20Die keuze heeft de verzekerde lang niet altijd. Zie Bedrijfsregeling 16.cherokee schreef: ↑21 nov 2021 19:23Vreemd verhaal. Bij een total loss zijn er twee mogelijkheden waar de eigenaar van het voertuig uit kan kiezen:
1: de dagwaarde wordt uitgekeerd. Het eigendom van het voertuig gaat dan over naar de verzekering. Die verkopen het wrak en de opbrengst vloeit terug in de verzekeringskas.
2: De eigenaar van het voertuig wil het wrak houden. Dat kan, in dat geval wordt de dagwaarde uitgekeerd minus de getaxeerde wrakwaarde. De eigenaar kan dan proberen voor dat geld de auto te laten herstellen of zelf een bedrag bijleggen.
De keuze uit 1 of 2 is aan de eigenaar.
Ik denk dat de expert nog twijfelt tussen de auto total los te verklaren (waardoor bedrijfsregel 16 in gaat) of de auto niet total los te verklaren en dus te laten repareren.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Bedrijfsregeling 16 heeft te maken met technisch total loss. In dit geval is er twijfel over economisch TL. De auto kan dus gewoon gerepareerd worden en het kenteken is ook niet ingenomen. Eigenaar heeft gewoon recht op vergoeding tot maximaal dagwaarde minus wrakwaarde als hij het voertuig wil houden.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑22 nov 2021 00:21Volgens mij sluit Bedrijfsregeling 16 precies aan bij hetgeen Cherokee heeft geschreven.Emcede schreef: ↑21 nov 2021 21:20Die keuze heeft de verzekerde lang niet altijd. Zie Bedrijfsregeling 16.cherokee schreef: ↑21 nov 2021 19:23Vreemd verhaal. Bij een total loss zijn er twee mogelijkheden waar de eigenaar van het voertuig uit kan kiezen:
1: de dagwaarde wordt uitgekeerd. Het eigendom van het voertuig gaat dan over naar de verzekering. Die verkopen het wrak en de opbrengst vloeit terug in de verzekeringskas.
2: De eigenaar van het voertuig wil het wrak houden. Dat kan, in dat geval wordt de dagwaarde uitgekeerd minus de getaxeerde wrakwaarde. De eigenaar kan dan proberen voor dat geld de auto te laten herstellen of zelf een bedrag bijleggen.
De keuze uit 1 of 2 is aan de eigenaar.
Ik denk dat de expert nog twijfelt tussen de auto total los te verklaren (waardoor bedrijfsregel 16 in gaat) of de auto niet total los te verklaren en dus te laten repareren.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Niet dat het nog wat uitmaakt, TS zien we hier toch niet meer terug, maar: Toch niet. Er wordt gesteld dat TS een keuze heeft. Die keuze is er echter niet altijd.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑22 nov 2021 00:21Volgens mij sluit Bedrijfsregeling 16 precies aan bij hetgeen Cherokee heeft geschreven.
Re: Auto Total Loss verklaard: twijfelende expert, mag dit?
Toch niet. Waar maak je dit uit op?cherokee schreef: ↑22 nov 2021 11:14Bedrijfsregeling 16 heeft te maken met technisch total loss. In dit geval is er twijfel over economisch TL. De auto kan dus gewoon gerepareerd worden en het kenteken is ook niet ingenomen. Eigenaar heeft gewoon recht op vergoeding tot maximaal dagwaarde minus wrakwaarde als hij het voertuig wil houden.