LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoruit vervangen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ducatista
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2010 16:44

Re: Autoruit vervangen

Ongelezen bericht door Ducatista »

Na de ruitmontage kan er soms ook lekkage ontstaan als bepaalde afdekkappen niet goed worden teruggeplaatst. De paravanplaat van de Ford Focus was een bekend probleem: Het water komt dan via het interieurfilter naar binnen.
Om op het topic-onderwerp terug te komen: in veel gevallen ben je vrij te kiezen waar je de ruit laat vervangen.
Zo neemt Correct Autoglas het gehele eigen risico voor haar rekening en hoef je dus niets extra's bij te betalen.
http://www.correctautoglas.nl
In sommige gevallen moet je naar een aangesloten bedrijf, dit staat dan vermeld in de polisvoorwaarden of zoeken zij voor je uit. Ook al brengt een ander bedrijf precies hetzelfde in rekening als het aangesloten bedrijf. Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering is het goed stil te staan bij deze beperkende voorwaarden want dit kan onvoordelig zijn!

rolfverhaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2011 10:06

Re: Autoruit vervangen

Ongelezen bericht door rolfverhaar »

Ik heb zelf jaren geleden eenzelfde hel door moeten staan toen een verkeerde formaat autoruit was gemonteerd door een knulletje bij mijn eigen garage. Ben toen naar andere garage gegaan maar ben daarna voor een sterretje en dergelijk naar carglass gegaan, hier in Leewarden is de service prima in ieder geval... Ik snap die negativiteit niet helemaal, vooral dat online reserveren op http://www.carglass.nl/ is ideaal toch? gewoon een paar muisklikken en even later staan ze voor je deur!

Zoals je zei ligt het ook aan jezelf aangezien je groene kaart duidelijk aangeeft waar je zou moeten zijn, raar dat je dealer je daar niet op gewesen heeft..

JonAA
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2011 21:20

Re: Autoruit vervangen

Ongelezen bericht door JonAA »

Heb zelf de pech gehad twee keer een flinke ster in mijn autoruit te rijden in 6 maanden.... Eerste keer bij de lokale garage laten vervangen, wat opzich prima ging.

Later bij een van de grote merken, deze hebben toch net een betere service. Maar letop: Je verzekering dekt vaak alleen bij een bepaalde firma de schade!

Heeft iemand hier ervaring mee: http://www.autoruitvervangen.net/inform ... polijsten/?

sakiryilmaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2013 13:05

Re: Autoruit vervangen

Ongelezen bericht door sakiryilmaz »

Dus dat; na eigenwijs door te hebben gereden met een sterretje in de autoruit is helaas de schade te groot geworden. Ik denk er over na om het te laten doen bij climax. Niet van plan om het namelijk voor €300-, te laten doen bij Carglass etc. Las trouwens net op de website van Climax dat ook onze Dirkie Kuyt daar langs is geweest haha :D Iemand ervaringen??
Laatst gewijzigd door Radar op 18 sep 2013 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door de Moderator

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Autoruit vervangen

Ongelezen bericht door Wubo »

Dan nog, je bent niet bij je dealer verzekerd maar bij een ander bedrijf, altijd eerst met je verzekeraard contact opnemen en navraag doen waar je de autoruit kunt laten vervangen.
Had je dit kunnen voorkomen...
Helaas kleine lettertjes geneuzel, maar zo klein zullen die lettertjes niet wezen.
Staat naar mijn onderbuikgevoel gewoon pontificaal in de voorwaarden benoemd...

Gesloten