LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoschade Belgie - Veroorzaker niet erkend

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
TomTros

Autoschade Belgie - Veroorzaker niet erkend

Ongelezen bericht door TomTros »

Hallo,

Augustus 2013 is er in Leuven (België) een auto, met Belgisch kenteken, tegen de achterkant van mijn geparkeerde auto aangereden en vervolgens doorgereden. Mijn vriendin zag het gebeuren en heeft het kenteken onthouden. Vervolgens een rapport opgesteld bij de politie. Mijn verzekering gaf aan het niet te vergoeden indien het niet mogelijk was dit te verhalen op de verzekering van de desbetreffende persoon. Ondanks het feit dat we het kenteken hadden stuurde de politie van Leuven afgelopen februari een brief dat ze het niet hebben kunnen achterhalen. Zijn er voor mij nog verdere mogelijkheden dat de schade toch vergoed wordt zonder omhoog te gaan in mijn premie?

Groetjes,

Tom

olaf79

Re: Autoschade Belgie - Veroorzaker niet erkend

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hiervoor is toch het calamiteiten fonds. Je moet dan wel (meen ik) all risk / casco verzekerd zijn.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hallo
Als de politie in België het niet kan achterhalen, is dan het kenteken wel goed, normaal staat op doorrijden na een aanrijding een boete, en als u verzekering het kenteken weet, kunnen zij dit toch ook in België achterhalen.
Getuigen zijn wel belangrijk, anders is het u woord tegen het zijne.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Ondanks het feit dat we het kenteken hadden stuurde de politie van Leuven afgelopen februari een brief dat ze het niet hebben kunnen achterhalen.
Beetje raar geval.
Misschien kan je met de Belgische aangifte hier in Nederland bij de politie om hulp vragen, want een Kenteken moet te trasseren zijn, mits het vals is.

pima

Ongelezen bericht door pima »

olaf79 schreef:Hiervoor is toch het calamiteiten fonds. Je moet dan wel (meen ik) all risk / casco verzekerd zijn.
Dit fonds heet het waarborgfonds, zie de website.
Als je all risk c.q. casco verzekerd bent betaald de verzekering gewoon uit.

TomTros

Ongelezen bericht door TomTros »

Bedankt voor de reacties. Het feit dat het niet te traceren valt geeft ook de frustraties, aangezien mijn getuige er zeker van is dat dit het juiste kenteken is. Ik heb een all-risk verzekering, ik zal bij het waarborgfonds eens gaan informeren en kijken of dat lukt.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

TomTros schreef:Bedankt voor de reacties. Het feit dat het niet te traceren valt geeft ook de frustraties, aangezien mijn getuige er zeker van is dat dit het juiste kenteken is. Ik heb een all-risk verzekering, ik zal bij het waarborgfonds eens gaan informeren en kijken of dat lukt.
Als je een all risk verzekering hebt, krijg je van het waarborgfonds geen cent.
Zelf als de andere partij bekend is, betaald jou verzekering eerst de schade om dan in de tweede stap het geld van de tegenpartij terug te vorderen.
De info van Olaf is niet juist!
olaf79 schreef:Hiervoor is toch het calamiteiten fonds. Je moet dan wel (meen ik) all risk / casco verzekerd zijn.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Geeft het Waarborgfonds ook vergoeding voor schade opgelopen in het buitenland?
Iedere autoverzekeraar in de Europese Unie heeft een vertegenwoordiger in Nederland. U kunt een schadeclaim indienen bij deze 'schaderegelaar'. Gewoon, in het Nederlands. Het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars kan u vertellen wie in Nederland als schaderegelaar optreedt voor een buitenlandse verzekeraar. Als de buitenlandse verzekeraar geen schaderegelaar heeft, of u heeft binnen 3 maanden geen gemotiveerd antwoord op uw claim ontvangen, kan het Waarborgfonds in actie komen. Neem in zo'n geval contact met ons op.

Let op: de schaderegelaar past altijd de wet toe van het land waar het ongeval is gebeurd. Zo wordt materiële schade, veroorzaakt door een onbekend motorvoertuig, behalve in Nederland, alleen in Zweden vergoed.
Te vinden op

http://www.wbf.nl/NL/Particulier/Pagina ... ragen.aspx

Dus helaas pindakaas voor het claimen bij het waarborgfonds.

Gesloten