LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
HC

autoschade

Ongelezen bericht door HC »

Geachte heer, mevrouw,

I.v.m. met de behandeling c.q. afwikkeling door mijn verzekeraar van een aanrijding vraag ik u om advies:

Januari dit jaar werd mijn auto aangereden door een andere bestuurder die met haar auto achteruit reed. De tegenpartij heeft terplekke schuld erkent en met haar samen (zonder tussenkomst van de politie) met alle gegevens het schadeformulier ingevuld, ondertekent en naar mijn verzekeraar gestuurd.

Na bijna 6 maanden heb ik geen enkele schriftelijke bericht over de voortgang van deze zaak van mijn verzekeraar mogen ontvangen. Op 5 juli j.l. is door de schade behandelaar aan mij gevraagd of er getuigen waren van de aanrijding. Ik heb de schadebehandelaar op 21 juli j.l. telefonisch medegedeeld dat ik verder geen ooggetuigen heb. Tijdens het telefonisch gesprek is aan mij medegedeeld dat de tegenpartij niet te bereiken was en deze schade is voorgelegd aan het Waarborgfonds en zonder ooggetuige dit zult eindingen met negatief resultaat.

Voor mij is het onduidelijk waarom deze schade aan het Waarborgfonds is voorgelegd terwijl alle gegevens bekend zijn van de tegenpartij. Ik heb dan ook gelijk een beroep laten doen op de rechtsbijstandsverzekering.

Ondertussen is mijn bunus/malus zonder voorafgaande bericht aan mij i.v.m. met deze schade in mijn nadeel aangepast. Ik ben er totaal niet mee eens met deze aanpassing.

Mijn vraag is, is het gebruikelijk dat de verzekeraar mijn bonus/malus op voorhand in mijn nadeel aangepast zonder definitieve uitsluitsel in het geheel en dat terwijl de schade in kwestie nog in behandeling is.

In afwachting van uw antwoord, verblijf ik,

Hoogachtend,

HC

Gast

Re: autoschade

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Volgens mij hangt het af op welk onderdeel van de verzekering de schade gemeld wordt. Indien dit gebeurt op je volledig cascogedeelte en de schade is niet te verhalen gaat dit automatisch ten koste van je no-claim.

Wat mij wel verbaast is het feit dat de 6 maanden niets hoort. Heb je in de tussentijd niet geinformeerd naar de stand van zaken? En hoe reageert de behandelaar op het feit dat er wel een tegenpartij is?

Ik ben benieuwd naar je antwoord, want zoals eerder vermeld... het verbaast mij toch een beetje.

opus4

Ongelezen bericht door opus4 »

Beste HC,

Zijn de gegevens van de andere partij volledig ingevuld? Heeft de tegenpartij het schadeformulier ook ondertekend? Is er een verzekeraar bekend van de andere partij?

Als het voertuig niet verzekerd was op de dag van het ongeval kan een beroep op het WBF noodzakelijk zijn. Maar alleen als verhaal op de eigenaar niet mogelijk is. Welke verzekeraar laat jou 6 maanden wachten zonder bericht?

Lars

HC

Ongelezen bericht door HC »

Bedank voor jullie reacties.
Ik heb 6 weken na het ongeval mijn verzekeraar gebeld en aan mij werd medegedeeld dat zij alles aan doen om deze schade te verhalen op de tegenpartij (incl. aansprakelijkheidsbrief enz.). Want ik ben all-risk verzekerd en het schadeformulier is volledig ingevuld (incl. handtekening v.d. tegenpartij) met alle gegevens behalve de gegevens van verzekering van de tegenpartij (heel stom van mij dat ik niet terstond de politie heb gebeld). Ondertussen is de schade aan mijn auto gerapareerd en laat ik het geheel aan de deskundigheid van de verzekeraar over om deze te verhalen op de tegenpartij. Ik heb nu wel het gevoel dat de verzekeraar de makelijkste weg heeft gekozen.
Desalniettemin heb ik toch nog aangifte gedaan bij de politie. In hun kentekenregistersysteem blijkt dat de tegenpartij een andere adres heeft dan die op haar rijbewijs. Waarop de politie adviseert deze door te geven aan mijn verzekeraar en dat alleen mijn verzekeraar haar adres kunt opvragen bij buro burgerzaken.
Ik heb nu een bezwaarschrift ingediend richting mijn verzekeraar dat ik niet eens ben met de aanpassing op mijn bonus/malus korting.

Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groet,
HC

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben benieuwd wat eruit komt. Als de tegenpartij bekent is en de schade te verhalen is lijkt me dat dat moet gebeuren.

Gesloten