Op 13 april 2011 werd er schade aan mijn auto aangebracht. Een andere automobilist botste achter op mijn auto. Een duidelijk geval voor mij van geen schuld. De tegenpartij gaf dat ook grif toe. Ik heb een all-riskverzekering met de hoogste bonus/malusregeling (reeds 30 jaar schadevrij). Maar wat verbaasde mij zeer: Nadat de schade was hersteld moest ik € 75,00 eigen risico betalen. Dit aanhangig gemaakt bij mijn assurantiekantoor en zij vonden dat de gewoonste zaak van de wereld. Dat deel van mijn eigen risico zou ik terug krijgen als de schade was verhaald op de tegenpartij. Nadat ik het assurantiekantoor hierop aansprak kreeg ik te horen dat zij net 3 dagen geleden de verzekeringsmaatschappij hierover hadden gevraagd. Na weer een aantal weken een mail gestuurd naar het assurantiekantoor en toen was de smoes dat zij 's morgens de verzekeringsmaatschappij hadden gebeld met de vraag over uitbetaling. Uiteindelijk heb ik na 3 maanden (20 juli 2011) mijn € 75,00 terug.
De autoverzekering bij ARS heb ik mede om deze reden opgezegd. En ook de verbintenis met het slecht functionerende assurantiekantoor.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoverzekering bij ASR
Re: Autoverzekering bij ASR
In plaats van ASR of uw tussenpersoon aan de schandpaal te nagelen moet u hen excuses aanbieden en de verzekeraar van de tegenpartij hier op aanspreken.
Uw eigen risico, de naam zegt het al, komt (eerst) voor uw rekening. U dient dat zelf te verhalen op de schuldige tegenpartij, maar dit heeft ASR of uw tussenpersoon uit service meegenomen bij de verhaalsactie. En dit is inderdaad de gewoonste zaak van de wereld.
Dat de verzekeraar van de tegenpartij er zo lang over doet kunt u moeilijk ASR of uw tussenpersoon aanrekenen.
Uw eigen risico, de naam zegt het al, komt (eerst) voor uw rekening. U dient dat zelf te verhalen op de schuldige tegenpartij, maar dit heeft ASR of uw tussenpersoon uit service meegenomen bij de verhaalsactie. En dit is inderdaad de gewoonste zaak van de wereld.
Dat de verzekeraar van de tegenpartij er zo lang over doet kunt u moeilijk ASR of uw tussenpersoon aanrekenen.
Re: Autoverzekering bij ASR
rednax, juiste reaktie