LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering Centraal Beheer Achmea

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
roca
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 22:16

autoverzekering Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door roca »

Ik heb een nieuwe polis voor mijn autoverzekering van Achmea Beheer gekregen. Behalve de "normale" premieverhoging en het verhoogde BTW-tarief krijg ik, omdat ik in april 70 ben geworden, nog een extra verhoging van 5%.
Dit is, zo schrijven zij, omdat mensen boven de 70 meer ongelukken in het verkeer maken. Twee vragen:
Is dat statistisch aangetoond en hoeveel procent is dat meer dan andere bevolkingsgroepen?
Doen andere verzekeraars dat ook?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: autoverzekering Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Frantic2 »

vraag 1, ja helaas wijzen schadestatistieken dit uit, ik ben het er ook niet mee eens om dit direct bij alle klanten door te berekenen en die 5 % is vaak veel hoger!
Bij een jongeren toeslag vinden we het heel normaal, nog geen rijervaring. Maar het is natuurlijk niet voor niks dat je boven de 70 ook een rijvaardigheidskeuring moet ondergaan. ( is dat laatst trouwens niet verandert?) Onder de 25 is dit niet het geval, maar zou zeker ook nuttig kunnen zijn...
Afijn, als u tot de vele ervaren bestuurders hoort die de afgelopen 10 jaar gewoon geen schade heeft geclaimd mag u daar best eens over in gesprek gaan met uw maatschappij.... dien een officiele klacht in, toon aan dat u nog steeds een goede bestuurder bent...

Ga zeker vergelijken, let niet op de toeslag maar gewoon op kwaliteit en premie bij anderen.
Om te weten of je elders ook die toeslag krijgt, vul een offerte in met de juiste leeftijd en vervolgens met dezelfde gegevens alleen 5 of 10 jaar jonger!

Tip: heeft u een partner die een paar jaar jonger is? laat de polis dan op zijn of haar naam zetten, als u in gezinsverband samenwoont moet dat gewoon kunnen.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: autoverzekering Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

roca schreef:Ik heb een nieuwe polis voor mijn autoverzekering van Achmea Beheer gekregen. Behalve de "normale" premieverhoging en het verhoogde BTW-tarief krijg ik, omdat ik in april 70 ben geworden, nog een extra verhoging van 5%.
Dit is, zo schrijven zij, omdat mensen boven de 70 meer ongelukken in het verkeer maken. Twee vragen:
Is dat statistisch aangetoond en hoeveel procent is dat meer dan andere bevolkingsgroepen?
Doen andere verzekeraars dat ook?
Beste Roca,

Dit is voor u inderdaad een vervelende situatie, helaas is uit onderzoek gebleken dat bij ouderen boven de 70 het schadeverloop hoger ligt dan bij anderen, dit hoeft bij u natuurlijk niet het geval te zijn maar door uw leeftijd valt u wel in een “risicogroep”.

U kunt de tip van Frantic2 ter harte nemen en hier zeker gebruik van maken als u een partner heeft die jonger is. Hiermee valt de 5% toeslag.

Wij willen graag het één en ander voor u uitzoeken.

Wilt u zo vriendelijk zijn om uw gegevens te mailen naar webcare[@]centraalbeheer.nl o.v.v. Trosradar?

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Gesloten