LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering en BV

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Nlz

Autoverzekering en BV

Ongelezen bericht door Nlz »

Ik ben van plan om via mijn BV een auto aan te gaan schaffen, en zou hem dan ook vanuit mijn BV moeten verzekeren, aangezien die de eigenaar van de auto zal zijn.

Nu heb ik persoonlijk een CIS-registratie als fraudeur vanwege een (flinke :? ) stommiteit van een jaar of drie geleden.

Mijn vraag is, zien verzekeraars mijn BV (waarvan ik directeur en enig aandeelhouder ben) als een andere rechtspersoon dan mijzelf, of zien ze het als één, waardoor ik niet onder een Rialto-verzekering met bijbehorend kostenplaatje uit kom?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

stofzuigertje

Re: Autoverzekering en BV

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou eens een lease contract proberen als je naast eigenaar er ook personeel in laat rijden.....
Dan nemen ze meestal voor volle lease contract het gemiddelde van jou bedrijf.

Als je als kleine zelfstandige werkt zit je helaas er aan vast maar een lease firma die alles regelde is vaak wat coulanter dan een
eigen auto van jou zaak.
Wel vooraf vragen wat de premie gaat worden van totaal want bij verzwijgen... dus eerlijk alles opgeven wat ze vragen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:Ik vrees dat het niet gaat lukken want u bent de enige eigenaar van de BV dus ook de enige rechtspersoon met teken bevoegdheid. Bij het verzekeren van de auto zal een uittreksel van de kamer van koophandel overlegt moeten worden waaruit zal blijken dat u de enige rechtspersoon bent en alsnog met de CIS registratie geconfronteerd wordt. U heeft al een EVR (fraude) melding die 8 jaar blijft staan en nu via een omweg proberen een auto te verzekeren maakt uw probleem enkel maar groter want u probeert weer fraude te plegen. Rialto is mijns inziens de beste optie want dan bouwt u ook nog eens no claim op die u later mee kunt nemen naar een reguliere verzekeraar.
Ik zou even je kennis opfrissen; focus je op "wat is een rechtspersoon". Of de gevraagde route fraude oplevert lijkt mij onzin, zolang je alle gevraagde gegevens gewoon aanlevert is er nimmer sprake van fraude.

Nlz

Het is niet mijn intentie om er mee te gaan rotzooien, de armen van de verzekeraars zijn absurd lang (ook als je door letterlijk één typfout het stempel fraudeur op je dossier gekregen hebt) en vriendelijk/vergevingsgezind zijn ze ook niet bepaald, dus hoe eerder die registratie er af is hoe liever. (En daarbij, hoe minder ik met verzekeraars te maken heb hoe liever, maar onverzekerd rond gaan rijden wil ik mezelf en anderen niet aan doen)

Maar ik vraag me dus gewoon af of verzekeraars mijn BV als een ander rechtspersoon zien dan mijn natuurlijk persoon. Dat zou zoals duidelijk mag zijn niet verkeerd uit komen in dit geval, maar is het niet zo, dan is het niet zo, easy as that.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Nlz schreef:Het is niet mijn intentie om er mee te gaan rotzooien, de armen van de verzekeraars zijn absurd lang (ook als je door letterlijk één typfout het stempel fraudeur op je dossier gekregen hebt)

?? dit kan ik mij eigenlijk niet voorstellen..

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nlz schreef:Het is niet mijn intentie om er mee te gaan rotzooien, de armen van de verzekeraars zijn absurd lang (ook als je door letterlijk één typfout het stempel fraudeur op je dossier gekregen hebt) en vriendelijk/vergevingsgezind zijn ze ook niet bepaald, dus hoe eerder die registratie er af is hoe liever. (En daarbij, hoe minder ik met verzekeraars te maken heb hoe liever, maar onverzekerd rond gaan rijden wil ik mezelf en anderen niet aan doen)
Een typfout van een paar A4-tjes neem ik aan.... 1 typfout zal niet het labeltje fraude tot gevolg hebben.

PS: Laat even weten welk bedrijf je bent. Dan zijn we gewaarschuwd.

Moneyman

Nlz schreef:Het is niet mijn intentie om er mee te gaan rotzooien, de armen van de verzekeraars zijn absurd lang (ook als je door letterlijk één typfout het stempel fraudeur op je dossier gekregen hebt) en vriendelijk/vergevingsgezind zijn ze ook niet bepaald, dus hoe eerder die registratie er af is hoe liever. (En daarbij, hoe minder ik met verzekeraars te maken heb hoe liever, maar onverzekerd rond gaan rijden wil ik mezelf en anderen niet aan doen)

Maar ik vraag me dus gewoon af of verzekeraars mijn BV als een ander rechtspersoon zien dan mijn natuurlijk persoon. Dat zou zoals duidelijk mag zijn niet verkeerd uit komen in dit geval, maar is het niet zo, dan is het niet zo, easy as that.
Vraag het anders gewoon open en eerlijk aan de beoogde verzekeraar. Sterkste wat je kunt doen.

Moneyman

GJvdZ schreef:
Een typfout van een paar A4-tjes neem ik aan.... 1 typfout zal niet het labeltje fraude tot gevolg hebben.

PS: Laat even weten welk bedrijf je bent. Dan zijn we gewaarschuwd.
Jammer weer, die aannames en oordelen. Vraag anders eerst even om meer informatie voor je oordeelt...

Nlz

Oh jawel hoor, één keer 989 euro typen ipv 899 en hoppa, 8 jaar lang de pineut.
En sure, stom, had het ff na moeten lezen voor ik het instuurde, maar deze reactie was m.i. toch wel een tikkie overtrokken... :shock:

R_V

Ongelezen bericht door R_V »

Beste Nlz,

Bij een zakelijke aanvraag is iedere verzekeraar verplicht een zgn. UBO (Ultimate Beneficial Owner) check uit te voeren. Bij deze controle wordt gekeken wie de natuurlijke rechtspersoon is van bijvoorbeeld een B.V. De UBO check is bij de meeste maatschappijen vastgelegd in een geautomatiseerd proces. De kans dat u vanwege uw CIS-registratie geweigerd wordt bij een reguliere maatschappij is dus aannemelijk.

Rialto Verzekeringen hanteert ruimere acceptatie eisen waardoor het waarschijnlijk wel mogelijk is om uw auto te verzekeren. Neem voor meer informatie contact op met uw assurantietussenpersoon. Rialto Verzekeringen is een intermediairsmaatschappij waar u dus niet rechtstreeks een verzekering kunt afsluiten.

Vriendelijke groet,
Wouter
Rialto Verzekeringen

Moneyman

R_V schreef:Bij deze controle wordt gekeken wie de natuurlijke rechtspersoon is van bijvoorbeeld een B.V.
Hé, leuk, een nieuwe variant!

Gesloten