LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering OHRA

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
anna helena

autoverzekering OHRA

Ongelezen bericht door anna helena »

Bij ohra een autoverzekring sinds 1997. In 2002 wordt er een nieuwe manier van premieberekening ingevoerd. Oude polissen blijven lopen op de oude manier, tenzij er een andere auto wordt verzekerd. In oktober 2004 de polis ontvangen en via internet bij ohra een premieberekening gemaakt, het blijkt dat de nieuwe methode 20 euro per maand voordeliger uitpakt dan de premieberekening voor öude"klanten. Ohra geschreven dat ik waarschijnlijk al die tijd teveel premie heb betaald, maar er komt geen herberekening. Wel wordt de premie vanaf nu wel met de nieuwe, veel goedkopere, methode berekend.
Ik denk dat er met mij nog vele ohra auto verzekerden zijn, die op de oude methode premie betalen. Dus trek aan de bel

Johan R

Re: autoverzekering OHRA

Ongelezen bericht door Johan R »

Bij ons is precies hetzelfde aan de hand. Wij kochten in nov. 2004 een 2de auto. Online een premie laten berekenen bij OHRA en voor de gein ook onze huidige auto gedaan. Wat bleek.... al vanaf aug. 2002 ong. 15 euro te veel premie betaald per maand. Gebeld, brief geschreven, , uiteindelijk zelf maar weer gebeld, maar men wilde geen restitutie doen. Op advies van onze rechtsbijstandverzekering weer een brief gestuurd met verzoek om een schriftelijk antwoord, afwachten maar.
Tijdens het telefoongesprek liet men doorschemeren dat er meer benadeelden waren, maar dat men die niet gaat opzoeken.....

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ik heb een advies voor jullie:

Neem eens contact op met Petra12 die ook op dit forum aanwezig is.
Zij is, volgens haar zeggen, zo goed in deze materie thuis en weet precies hoe je een direct-writer moet aanpakken.

Johan R

Ongelezen bericht door Johan R »

OHRA heeft gedeeltijk bakzeil gehaald. Ze hebben over de periode 2003-2004 ons teveel betaalde premie teruggegeven. Gaat toch om bijna 200 euro....
Of het nou lag aan mijn vriendelijke brief of dat ze het zelf zo sneu vonden weet ik niet, maar toch...

wrx

Ongelezen bericht door wrx »

Niet verkeerd johan.Zo zie je maar,je moet alles in de gaten houden

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Op advies van onze rechtsbijstandverzekering weer een brief gestuurd met verzoek om een schriftelijk antwoord, afwachten maar.
Kleine tip. Zet in eventuele volgende brieven de preciese datum waarop je uiterlijk een antwoord wilt hebben.

En zet dan op de brief links onder in de hoek:

cc: Ombudsman van de Verzekeringen
Consumentenbond

Dit doet wonderen.

Succes

Gesloten