LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

autoverzekering?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb geen auto maar ik leen wel eens een auto van familie maar nu ben ik er achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal niet verzekerd ben voor schade of iets dergelijks in een voertuig.Ik had een kleine schade aan een geleende auto en informeerde eens bij mijn verzekering(Postbank). Ik ging er vanuit dat je via je aansprakelijksverzekering hiervoor gedekt was maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Nu ga ik volgende week naar Zweden naar familie van mijn vrouw en daar lenen we ook regelmatig de auto van mijn schoonvader (hij is allrisk verzekerd) ,ik heb weer gebeld met de Postbank omdat ik ook een reisverzekering bij hun heb maar deze verzekering dekt dus ook geen autoschade. Mijn vragen zijn ,heb ik onverzekerd rondgereden,als mijn vrouw in de auto van haar vader in Zweden rijdt is dit wel verzekerd en hoe kun je ,je eigen verzekeren als je zelf geen auto hebt?
bij voorbaat dank
groeten Marco

Gast

Re: autoverzekering?

Ongelezen bericht door Gast »

WA verzekeringen sluiten schade aan voertuigen altijd uit.
Informeer maar bij je verzekeringsmaatschappij. Als jij dus een auto leent van een ander dan lopen eventuele schadeafhandelingen via de autoverzekering van die ander. Restschade als dalingen op bonus-malus ladders, eigen risico etc. zal je dan redelijkerwijs wel aan die ander moeten betalen. Bezint eer ge begint met het lenen van auto's.

slam

Re: autoverzekering?

Ongelezen bericht door slam »

Je gaat niet onverzekerd op reis met de auto, maar wanneer je schade rijdt gaat dat via de polis van de eigenaar van de autopolis. De schade komt dan ook op zijn conto. (tenzij dit via zijn voorwaarden is uitgesloten)

Naar mijn weten is er geen enkele maatschappij die de gehele autopolis overneemt tijdens je reis. Zelf heb ik tijdens mijn vakantie de geleende auto via de ANWB verzekerd op een reisverzekering.

Deze verzekering was er alleen voor het cascogedeelte en ik weet zo niet hoe of wat de voorwaarden zijn, maar wanneer er casco schade is aan de geleende auto, dan gaat dit via die reisverzekering. WA schades zijn wel uitgesloten.

Het was een ideale verzekering aangezien een schade nu voor mijn reisverzekering komt en niet ten koste gaat van de no-claim van de echte eigenaar van de auto.

Zoals ik al zei weet ik niet de voorwaarden en regeltjes en zo, maar misschien is het slim het eens te vragen bij de ANWB. Wie weet kunnen ze je verder helpen.

Gesloten